پیش‌بینی افزایش ۴ برابری زائران ورودی به مشهد در روز شهادت امام رضا (علیه‌السلام) اسکان ۱۲۰۰ زائر در پایانه مسافربری امام رضا(ع) مشهد آبرسانی بیش از ۳.۵ میلیون لیتر آب شرب به مواکب بین راهی اطراف مشهد مقدس فعالیت بیش از ۳۰۰ نیروی رفع سد معبر شهرداری مشهد برای برقراری نظم و امنیت معابر شهری در دهه پایانی صفر  ساعت کاری مترو مشهد در شب شهادت امام رضا (ع) افزایش پیدا کرد + جزئیات (۱ شهریور ۱۴۰۴) شهردار مشهد مقدس خبر داد؛ قول مجلس برای تأمین ۶۰ واگن مترو و ۲۵۰ اتوبوس جدید در مشهد | خدمت شایسته به زائران ارائه می‌شود + فیلم مجلس، پای کار توسعه زیرساخت‌های زیارت | بازدید اعضای کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از خط ۳ قطارشهری مشهد پیش‌بینی ۲۳ رام قطار فوق‌العاده برای بازگشت زائران دهه آخر صفر ۱۴۰۴ از مشهد نذر ۱۴ ساله بازاریان پارچه تهران در مشهد | پخت و توزیع ۸۸۸۸ پرس غذای گرم برای محرومان + فیلم پایانه مسافربری مشهد برای عملیات بازگرداندن زائران رضوی به ۲۵۰۰ اتوبوس نیاز دارد آخرین وضعیت محدودیت‌های ترافیکی معابر مشهد مقدس در شب و روز شهادت امام‌رضا(ع) (یکم شهریور ۱۴۰۴) اسکان بیش از ۱۱۲ هزار زائر در مراکز شهرداری مشهد در دهه پایانی صفر (۱ شهریور ۱۴۰۴) آماده‌باش ۱۰۰ درصدی نیروی کارگری خدمات شهری مشهد در سه شیفت کاری ورود بیش از ۴ میلیون و ۴۷۶ هزار زائر و مسافر به مشهد و خراسان رضوی تا امروز (یکم شهریورماه ۱۴۰۴) فعالیت فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهرما مشهد در روز شهادت امام رضا (ع) مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد: قول می‌دهیم هیچ کدام از زائران بدون بلیت برگشت نباشند شاخص جدید حذف یارانه نقدی اعلام شد | سرانه درآمد بیش از ۱۰ میلیون تومان پس از کسر هزینه اجاره آیا برق شهروندان مشهدی در ایام شهادت امام رضا (ع) قطع نمی‌شود؟ ۳۵ هزار زائر از خدمات رفاهی بوستان غدیر مشهد در سه روز گذشته استفاده کردند + عکس آخرین وضعیت محدودیت‌های ترافیکی در معابر منتهی به حرم مطهر رضوی ( یکم شهریور ماه ۱۴۰۴) | ترافیک سنگین در عوارضی باغچه به سمت پل سلام استقرار ۲۰ موکب جهاد کشاورزی کشور ویژه دهه پایانی ماه صفر در مشهد
سرخط خبرها

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد: با پروژه‌محورشدن دستگاه‌های اجرایی، از نحوه ارائه خدمات غفلت شده است

  • کد خبر: ۱۹۳۲۹۰
  • ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۳
معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد: با پروژه‌محورشدن دستگاه‌های اجرایی، از نحوه ارائه خدمات غفلت شده است
معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد گفت: اکثر دستگاه‌های اجرایی پروژه‌محور شده و از فرایند ارائه خدمات غفلت می‌شود. گاهی این فرایندها به‌روزرسانی نشده و باعث نارضایتی مردم شده است.
نگار مقدسی
خبرنگار نگار مقدسی

به گزارش شهرآرانیوز، جمال‌حسن بارانی امروز، ۱۷ آبان‌ماه، در رویداد تحول بر مدار آینده و آیین رونمایی از اولین سامانه مدیریت کیفیت در شهرداری‌های کشور که در کارخانه نوآوری برگزار شد، اظهار کرد: در نظام اداری ایران بخش اعظمی از ارائه خدمات به مردم و شهروندان برعهده نهاد‌های عمومی قرار داده شده که وظایف و سازوکار‌های خدماتی آن‌ها نسبت به قبل گسترده‌تر شده است. با تمرکز بر دستگاه‌های عمومی بخش اعظمی از نارضایتی شهروندان از خدمات را می‌توان کاهش داد.

وی بیان کرد: سوگیری‌ها در برنامه‌های توسعه‌ای در خصوص انتقال ماموریت‌های دولت به دستگاه‌های عمومی مانند شهرداری‌ها بیشتر می‌شود. در برنامه هفتم تغییراتی اتفاق افتاده که نشان می‌دهد روز به روز باید به اهمیت دستگاه‌های خدمات‌رسان عمومی در ایران توجه و راهکار‌ها و روش‌هایی را ایجاد کرد تا مردم تمایز را حس کنند. روز ملی کیفیت بهانه خوبی است که دانش خود را به‌روز و دستاورد‌هایی را مرور کنیم.

بارانی با بیان اینکه دو بال خدمت‌رسانی را در کشور تضمین می‌کند، عنوان کرد: زمانی که دولت‌ها روی کار می‌آیند و می‌خواهند دستاوردی ارائه کنند از دو مسیر اقدام کرده تا زمینه پیشرفت کشور را فراهم کنند؛ یک مسیر پروژه‌ها هستند که موفقیت و شکست آن‌ها ملاک داوری است. مورد دیگری که غفلت می‌شود، اما اهمیت دارد فرایند‌ ارائه خدمات هستند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهدمقدس افزود: بخش اعظمی از دغدغه‌های شهروندان نحوه ارائه خدمات است.اکثر دستگاه‌های اجرایی پروژه‌محور شده و از فرایند ارائه خدمات غفلت می‌شود. گاهی این فرایندها به‌روزرسانی نشده و باعث نارضایتی مردم شده است. انبوهی از خدمات بهداشت و درمان در مشهد وجود دارد و وضعیت مناسبی در این زمینه داریم، اما از دریافت خدمات ناراضی هستیم.

وی ادامه داد: گاهی تمرکز بر فرایند‌های ارائه خدمات اتفاق نیفتاده و تنها تمرکز بر توسعه زیرساخت بوده است. باید به صورت جدی به تمرکز بر فرایند‌ها و سیستم‌های مبتنی بر فرایند‌ها توجه شود. در کشور ما زیرساخت‌های بسیار زیادی وجود دارد که گاهی از استاندار‌دهای اروپایی جلوتر بوده، اما مردم رضایت ندارند؛ زیرا به اندازه نیاز از زیرساخت‌ها استفاده نمی‌کنیم. راه برون‌رفت از این وضعیت تمرکز بر فرایند‌هاست.

بارانی خاطرنشان کرد: در شهرداری چند سالی است سیستم‌های مدیریت کیفیت راه‌اندازی و به‌روزرسانی شده و اتفاقات خوبی در شهرداری می‌افتد، اما به دلیل اینکه پروژه‌ای شده باز هم آفت‌های آن باقی است. راهکار رفع این نقایص هوشمندسازی است. راه‌اندازی سامانه QMS که تغییر اساسی در شهرداری مشهد و سایر شهرداری‌هاست می‌تواند مشکل بال دوم را حل و نقایص را رفع و رجوع کند. بزرگ‌ترین افتخار ما سرمایه انسانی در مشهد است که اگر کمک نکنید این سامانه نیز نمی‌تواند به نتیجه برسد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->