گریستن برای پیروزی، تجربه‌ای تازه برای یک افغانستانی ویدئو | گل اول افغانستان به پاراگوئه در جام جهانی فوتسال ازبکستان پخش زنده بازی تیم ملی فوتسال افغانستان در برابر پاراگوئه در جام جهانی فوتسال ازبکستان (۴ مهر ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین عجیب‌ترین زمین والیبال جهان در ولایت سمنگان افغانستان + فیلم از تیم ملی فوتسال پاراگوئه، حریف افغانستان در جام جهانی فوتسال، چه می‌دانیم؟ مردم تاشکند بی‌خبر از برگزاری بزرگترین رویداد فوتسال جهان در شهرشان تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان مقابل پاراگوئه در جام جهانی ازبکستان در چه صورتی تیم ملی فوتسال افغانستان از مرحله گروهی جام جهانی ازبکستان صعود می‌کند؟ مراسم اختتامیه مسابقه ادبی فرهنگی «پارسی وطن است» در مشهد برگزار شد نتیجه دیدار تیم‌های ملی افغانستان و اوکراین در جام جهانی فوتسال پخش زنده بازی تیم ملی فوتسال افغانستان در برابر اوکراین در جام جهانی فوتسال ازبکستان (۳۱ شهریور ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان مقابل اوکراین در جام جهانی ازبکستان بی‌احترامی دیپلمات طالبان به سرود ملی جمهوری اسلامی ایران+فیلم تیم ملی فوتبال افغانستان با یک پله سقوط در جایگاه ۱۵۲ جهان قرار گرفت خلاصه بازی تیم‌ ملی فوتسال افغانستان و آرژانتین + فیلم نتیجه دیدار تیم‌های ملی فوتسال افغانستان و آرژانتین در جام جهانی فوتسال (۲۸ شهریور ۱۴۰۳) ویدئو | گل اول افغانستان به آرژانتین در جام جهانی فوتسال (۲۸ شهریور ۱۴۰۳) ۳۸ هزار دختر کلاس هفتم در افغانستان دیگر اجازه رفتن به مدرسه را ندارند پخش زنده بازی تیم ملی فوتسال افغانستان در برابر آرژانتین در جام جهانی فوتسال ازبکستان (۲۸ شهریور ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین چرا طالبان حاضر به اجرای کمپین فلج‌اطفال در قندهار نیستند؟
سرخط خبرها

پاکستان اقامت ۱.۴ میلیون پناه‌جوی افغانستانی را تا پایان ۲۰۲۳ تمدید کرد

  • کد خبر: ۱۹۳۷۱۹
  • ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۱
پاکستان اقامت ۱.۴ میلیون پناه‌جوی افغانستانی را تا پایان ۲۰۲۳ تمدید کرد
حکومت پاکستان اعلام کرده که این کشور مدت اقامت حدود ۱.۴ میلیون پناه‌جوی اهل افغانستان را که مدارک اقامت قانونی‌شان منقضی شده بود، تا پایان سال ۲۰۲۳ تمدید کرده است.

به گزارش شهرآرانیوز، حکومت پاکستان روز جمعه، ۱۹ آبان با انتشار اعلامیه‌ای گفته که اعتبار کارت‌های ثبت (پی‌او‌آر) صادرشده برای پناه‌جویان اهل افغانستان تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۳ تمدید شده است.

پاکستان در اوایل ماه اکتبر به مهاجرانی که به‌گونه غیرقانونی در آن کشور به سر می‌برند، مهلت داد که تا اول نوامبر از آن کشور خارج شوند، در غیر این صورت نخست بازداشت و سپس اخراج خواهند شد.

پاکستان اعتبار کارت‌های پناهندگان را هر شش ماه یک‌بار تمدید می‌کرد، اما بار آخر در زمان انقضای این کارت‌ها در ۳۰ ماه ژوئن آن را تمدید نکرد.

این در حالی است که اداره عالی ملل متحد در امور پناهند‌گان روز پنجشنبه هفته گذشته بار دیگر از پاکستان خواست تا به محافظت از آن عده از پناهجویان اهل افغانستان ادامه بدهد که در صورت بازگشت به افغانستان ممکن است، زندگی‌شان با تهدید مواجه شود.

جیلیان تریگز، معاون اداره عالی ملل متحد در امور پناهندگان با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس از پاکستان خواست تا روند اخراج اجباری شهروندان افغانستان از این کشور را لغو کند.

با این حال، پاکستان تاکنون به درخواست‌های بین‌‎المللی پاسخ مثبت نداده و روند اخراج اجباری پناهندگان بدون مدارک قانونی را ادامه داده است.

بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، در حال حاضر ۳.۵میلیون پناه‌جوی اهل افغانستان در پاکستان زندگی می‌کنند که تنها ۱.۴میلیون آنان دارای مدارک اقامت قانونی هستند.

منبع: هشت صبح

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->