رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی: محصولات غذایی رتبه نخست صادرات خراسان رضوی را دارد | تعهد ارزی سّدی برای رشد صادرات قیمت امروز موبایل‌های سامسونگ (۸ مهر ۱۴۰۳) حراج شمش طلا امروز (۸ مهر ۱۴۰۳) برگزار می‌شود مقایسه وضعیت سد‌های خراسان رضوی با سد‌های کشور، در سال آبی ۱۴۰۳ (۸ مهر ۱۴۰۳) ترس بورس از جنگ | گزارش وضعیت بازار سهام (۸ مهر ۱۴۰۳) تولید تخم‌مرغ در خراسان رضوی ۶ درصد کاهش دارد طلا کانال ۴ میلیون تومان را از دست داد | قیمت طلا و سکه در مشهد (۸ مهر ۱۴۰۳) استمرار قطع برق در بخش کشاورزی باوجود سردشدن هوا، توجیه ندارد آیا یارانه محصولات لبنی حذف خواهد شد؟ | خداحافظی با شیر پاکتی ۱۸ هزار تومانی افزایش مزد کارگران به اندازه تورم، در کمیسیون اجتماعی مجلس در حال بررسی است | پیشنهاد توزیع سبد کالای پنج‌میلیون‌تومانی بین کارگران مبلغ پرداختی مشاغل سخت و زیان آور بر اساس سختی کار تعیین می‌شود رشد قیمت خودرو‌های خارجی ادامه پیدا کرد (۸ مهر ۱۴۰۳) برای ۲۵ هزار مالک دارای خانه خالی در خراسان رضوی پیامک ارسال شد (۸ مهر ۱۴۰۳) جزئیات بارگذاری اطلاعات سازمان ثبت اسناد در درگاه ملی مجوز‌ها اعلام شد قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۸ مهر ۱۴۰۳) | کاهش ۱۱ میلیونی سورن پلاس قیمت دلار و طلا ریخت (۸ مهر ۱۴۰۳) قیمت بلیت هواپیما و تور برای مسیر مشهد - کیش برای امروز چقدراست؟ (۸ مهر ۱۴۰۳) همه کارت‌های سوخت تا هفته آینده به مالکان تحویل داده خواهد شد نرخ دلار در ۱۹ ماه اخیر باوجود گذر کشور از ۶ بحران، ثبات داشت طلا مرز ۴ میلیون تومان را رد کرد (۸ مهر ۱۴۰۳) صادرات ناچیز خراسان رضوی به چین در ۵ ماه نخست ۱۴۰۳ قیمت گوشت قرمز در بازار امروز (۸ مهر ۱۴۰۳) صادرات مرغ در نیمه دوم سال به ۶۰ هزار تن خواهد رسید نرخ امروز میوه و صیفی جات به صورت عمده اعلام شد (۸ مهر ۱۴۰۳) | بلال را چند بخریم؟ پیشنهاد افزایش حقوق کارگران معدن در شورای عالی کار مطرح می‌شود
سرخط خبرها

زیان و بدهی خودروسازان ۴۵۰ همت شد

  • کد خبر: ۱۹۴۲۹۸
  • ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۷
زیان و بدهی خودروسازان ۴۵۰ همت شد
سخنگوی انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو، گفت: صنعت خودروسازی امروز ۲۰۰ همت زیان انباشته، ۱۸۰ همت بدهی بانکی، ۵۰ همت بدهی به قطعه سازان و ۲۰ همت خرید دین به قطعه سازان دارند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ فرهاد به‌نیا امروز در نشست خبری با اعلام اینکه صنعت خودروسازی امروز ۲۰۰ همت زیان انباشته، ۱۸۰ همت بدهی بانکی، ۵۰ همت بدهی به قطعه سازان و ۲۰ همت خرید دین به قطعه سازان دارند، گفت: شورای رقابت زمانی روی کار آمد که واردات خودرو ممنوع بود، اما در حال حاضر که واردات خودرو حتی دست‌دوم آزاد شده است دیگر قیمت گذاری خودرو یی معنی است. نه تنها خودرو باید وارد بورس شود بلکه باید قیمت گذاری هم در اختیار شرکت‌ها قرار گیرد.

به نیا تصریح کرد: زیان انباشته دست و پنجه نرم می‌کنند و توپ را به زمین قطعه سازان انداخته‌اند. قطعه سازان دیگر توانایی ندارند. وزیر صمت در حالی تاکید بر خودرو‌های برقی دارد که اصلاً قطعه سازان توان تولید را ندارند.

سخنگوی انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو اضافه کرد: صنعت خودروسازی می‌توانست خودکفا شود و حتی صاحب خودرو‌های برقی شود، اما حالا دولت باید هزینه‌هایش را بپردازد.

وی ادامه داد: حتی اگر قیمت گذاری دستوری لغو هم نشد، اما تعداد تصمیم‌گیران در این بخش باید کاهش یابد؛ مثلاً یک یا دو دستگاه در مورد قیمت خودرو تصمیم بگیرند.

به‌نیا تصریح کرد: در جلسه‌ای که با وزیر صمت داشتیم نسبت به عدم پرداخت بدهی خودروسازان گلایه کردیم که وزیر تماسی گرفت و خودروسازان قول پرداخت دادند. پس از آن فقط حدود ۳.۸ هزار میلیارد تومان از سوی ایران خودرو و بین ۸۰۰ تا هزار میلیارد تومان از سوی سایپا پرداخت شد. نکته جالب اینکه از این ۳.۸ هزار میلیارد تومانی که ایران خودرو مدعی پرداخت است ۲ همت برای خرید به خارج از کشور منتقل شده است.

وی گفت: صنعت قطعه‌سازی با رکود قیمتی و مطالبات نمی‌تواند حقوق کارگران خود را افزایش دهد. کارخانجات قطعه‌سازی حتی در جذب نیرو‌های ساده هم عاجزند که علت آن هم وضعیت خودروسازی است. شورای رقابت فولاد و پتروشیمی را رها کرده و برای خودرو که محصول نهایی است، تصمیم‌گیری می‌کند.

وی با بیان اینکه پولی که می‌تواند صرف تکنولوژی و تجهیزات شود نباید صرف واردات خودرو‌های چینی شود، گفت: ما مخالف واردات نیستیم، اما به شرطی که از صنعت داخلی حمایت شود. دولت ۴۰ درصد از صنعت خودروسازی پول بابت هزینه‌های مختلف اعم از مالیات و بهره بانکی می‌گیرد.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->