هشدار کاظمی‌قمی درباره پیامد‌های تجدید مداخلات بیگانگان در افغانستان قدردانی ذبیح‌الله مجاهد از مواضع ایران در نشست دوحه ۳  روسیه لغو تحریم‌ها علیه طالبان را بررسی می‌کند معاون دبیرکل سازمان ملل: نشست دوحه به معنای عادی‌سازی روابط با طالبان نیست | آموزش دختران خواسته درجه یک جهان است ذبیح‌الله مجاهد: ما آشکارا گفتیم که خواهان روابط خوب با جهان هستیم وزارت خارجه قطر نشست دوحه را فرصتی برای گفتگو‌های معنادار دانست روز دوم نشست دوحه ۳ | جهان نگران تعامل با طالبان از نشست دوحه ۳ چه می‌دانیم؟ پیش ثبت نام دانش‌آموزان اتباع آغاز شد (۱۱ تیر ۱۴۰۳) دیوار کوتاه دانش‌آموزان اتباع | وزیر آموزش‌وپرورش: حضور دانش‌آموزان اتباع دلیل تراکم کلاس‌های درس است + فیلم نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور افغانستان: انتقال نگرانی‌های تهران درباره افغانستان، از اهداف ما در دوحه۳ است کوله‌پشتی‌ها و پوستر‌ها | روایت انتخاباتی محمدکاظم کاظمی سخنگوی طالبان: امیدوارم هرچه خیر مردم ایران است از صندوق بیرون بیاید + فیلم حضور باشکوه ایرانیان مقیم افغانستان در پای صندوق‌های رأی در ۵ نمایندگی سیاسی ایران آغاز رأی‌گیری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌ جمهوری اسلامی ایران در شهر مزارشریف افغانستان + فیلم سرکنسول ایران در هرات: پنج نمایندگی ایران در افغانستان فردا شعبه اخذ رای هستند قطار حامل کمک‌های ایران با استفاده راه آهن خواف – هرات به ایستگاه روزنک رسید وزیر دفاع پاکستان: ما از حمایت ایران در مبارزه با تروریست‌ها برخورداریم | اما طالبان اینگونه نیستند هفتمین جشن همدلی مهاجران افغانستانی در مشهد برگزار شد + فیلم تیم ملی کریکت افغانستان در یک قدمی فینال جام جهانی
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

ابراز نگرانی مقام سازمان ملل از نقض حقوق بشر افغان‌های اخراج شده از پاکستان

  • کد خبر: ۱۹۴۸۵۵
  • ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۹
ابراز نگرانی مقام سازمان ملل از نقض حقوق بشر افغان‌های اخراج شده از پاکستان
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد در مورد بازداشت خودسرانه، آزار مهاجرین افغان ساکن پاکستان، اخاذی پلیس و ضبط دارایی‌ها و در اخراج اتباع افغانستان از پاکستان ابراز نگرانی کرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ «ولکر ترک» کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای در مورد بازداشت خودسرانه و اذیت و آزار مهاجران افغان ساکن پاکستان و اخاذی پلیس از آن‌ها و ضبط اموال و دارایی آن‌ها و در نهایت اخراج آن‌ها ابراز نگرانی کرد.

در این بیانیه آمده است که پلیس پاکستان افغان‌های دارای کارت شناسایی مهاجرت صادرشده از سوی دفتر سازمان ملل متحد در پاکستان را نیز بازداشت و اخراج کرده است، در حالی که دولت پاکستان دارندگان این کارت را پناهنده رسمی می‌شناسد.

دولت پاکستان اوایل اکتبر به مهاجران افغان ساکن آن کشور که فاقد اسناد اقامتی هستند یک ماه مهلت داد که آن کشور را ترک کنند. در پی پایان یافتن مهلت یک ماهه، روند بازداشت و اخراج مهاجران از اول نوامبر آغاز شد. بر اساس بیانیه ولکر ترک، تا یازدهم نوامبر ۳۲۷ هزار مهاجر افغان از پاکستان اخراج شدند.

در ادامه بیانیه آمده است: دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد گزارشی دست اول از افغان‌هایی که از مرز عبور می‌کنند، دریافت کرده که در آن ادعا شده است این افراد مورد اقدام‌های خودسرانه یا سوءاستفاده مقام‌های پاکستان قرار گرفته‌اند.

ترک در بیانیه‌اش ضمن اشاره به دشواری وضع بسیاری از خانواده‌های افغان اخراج‌شده از پاکستان گفت: بسیاری از افغان‌ها با منابع مالی بسیار اندک مجبور به ترک خانه و شغل خود شده‌اند. علاوه بر این، مجبور به پرداخت رشوه یا از دست دادن دارایی‌هایشان شده‌اند. در شرایط کنونی افغانستان، این اخراج باعث وخیم‌تر شدن وضع بشردوستانه در افغانستان می‌شود.

همزمان با انتشار بیانیه ولکر ترک در مورد مهاجران افغان ساکن در پاکستان، سازمان عفو بین‌الملل نیز در نامه‌ای به «انوارالحق کاکر» نخست‌وزیر دولت موقت پاکستان خواستار توقف فوری سرکوب و آزار و اذیت مهاجران شد و از حکومت پاکستان خواست به تعهد‌های حقوقی بین‌المللی‌اش عمل کند.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->