۱۱۱ نفر از حجاج به دلیل وخامت شرایط جسمی‌ به کشور بازگشتند مقطع کاردانی رشته «فوریت‌های پزشکی» حذف خواهد شد ارتباط گردشگری ایران با مالزی افزایش می‌یابد هشداری برای زمین؛ ۲۳ درصد از مساحت زمین دیگر قابل بهره برداری نیست دستگیری عامل قتل پاکبان مشهدی + عکس خمیردندان‌های غیرمجاز از سوی وزارت بهداشت معرفی شدند (۱۴ تیر ۱۴۰۳) دستگیری سارقان سفری در مشهد نیمی از فوتی‌ها در تصادفات مشهد، عابران پیاده هستند واریز ۳ میلیون تومان به حساب بازنشستگان | متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان به چه معناست؟ (۱۴ تیر ۱۴۰۳) کشف انبار داروهای غیرمجاز توسط پلیس مشهد پشه آئدس به رنگ و بوی تایر بسیار علاقه‌مند است پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (پنجشنبه، ۱۴ تیر ١۴٠٣) | تداوم وزش باد در استان سالاد سزار ۱۰۰ ساله شد | همه چیز در مورد یک سالاد پرطرفدار اهدای اعضای کودک مرگ مغزی در مشهد نجات‌بخش زندگی سه بیمار نیازمند‌به‌عضو شد (۱۴ تیر ۱۴۰۳) گردشگری ایران از دریچه سیاستگذاری دولت چهاردهم؛ باید و نبایدها انفجار شدید در کارخانه تولید جنگ‌افزار آمریکا + فیلم معلمان مدارس غیردولتی تحت پوشش بیمه تکمیلی درمان قرار می‌گیرند مقدمه و بستر توانمندسازی کودکان کار باید فراهم شود | آمار و ارقام دقیقی از کودکان کار در ایران نداریم افزایش نسبی دما طی امروز و فردا در بیشتر نقاط کشور (۱۴ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

انسیه خزعلی: بازماندگی از تحصیل میان روستاییان نباید ادامه یابد

  • کد خبر: ۱۹۴۸۷۸
  • ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۳
انسیه خزعلی: بازماندگی از تحصیل میان روستاییان نباید ادامه یابد
بازدید معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: باید شرایط تحصیل برای دختران و پسران روستاها فراهم شود و مسئله بازماندگی از تحصیل را در بین روستاییان نداشته باشیم.

به گزارش شهرآرانیوز انسیه خزعلی ۲۵ آبان‌ماه همزمان با دومین سفر استانی رئیس جمهوری به چهارمحال و بختیاری به این استان سفر کرده است از فعالیت‌ها و نمایشگاه دستاورد‌های و توانمندی‌های زنان و تعاونی‌های خرد و روستایی و مشاغل خانگی روستایی تشنیز با مدیریت بانوان این روستا بازدید کرد.

خزعلی در این برنامه با ابراز امیدواری در خصوص افزایش تعامل بانوان با بدنه دولت، اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم حرکت خوبی را در روستا‌ها داشته باشیم؛ این دولت عنایت ویژه به روستا‌ها دارد تا روستا‌ها بتوانند رشد و پیشرفت خوبی داشته باشند و اهالی روستا کارآفرینی و ایجاد اشتغال برای خودشان داشته باشند.

وی ادامه داد: باید شرایط تحصیل برای دختران و پسران روستا فراهم شود و مسئله بازماندگی از تحصیل را در بین روستاییان نداشته باشیم.

خزعلی در ادامه افزود: در صورتی که شرایط تحصیل در روستا‌ها وجود نداشته باشد، باید اطلاع‌رسانی لازم صورت گیرد تا پیگیری لازم انجام شود و شرایط برای ارتقای تحصیل برای همه فراهم شود.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه مسئله صندوق‌های خرد یکی از مواردی است که پیگیر و پشتیبان هستیم، گفت: هدیه‌ای که به شما خواهم داد، صندوق‌های خرد این روستا و روستا‌های مجاور را پشتیبانی می‌کنیم. معاونت رئیس‌جمهور در امور زنان قرارداد‌هایی را با وزارت جهاد کشاورزی امضا کرده که روستای تشنیز را در اولویت قرار خواهیم داد.

خزعلی بیان کرد: مسئله‌ای که اهالی روستا برای محصولات خود دارند، مشکل فروش است که تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا مجوزی برای بازارچه فروش گرفته شود و تا شش ماه آینده خبر افتتاح رسانه‌ای شود.

وی تصریح کرد: البته در مصوبات استان‌ها بازارچه در نظر گرفته شده است که به صورت بازارچه‌های دائمی هستند.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده در ادامه بیان کرد: از دیگر نیاز‌های روستا‌ها بحث فرآوری و بسته‌بندی و صادرات محصولات روستاییان است که اکنون در کشور اشباع شده و باید در راستای صادرات محصولات و بالا بردن کیفیت محصولات تلاش کنیم تا صادرات موفقی داشته باشیم.

خزعلی بیان کرد: این معاونت در نظر دارد برای فروش محصولات روستایی بازارچه فروش مجازی و قرارداد‌هایی که با کسبی نو بسته شده است، با معرفی محصولات روستایی زمینه صادرات فراهم کند.

معاون رئیس‌جمهور در امور بانوان عنوان کرد: در زمینه فرهنگی کاری را برای خانواده شروع کرده‌ایم که در بحث فرهنگ‌سازی نیاز به حفظ و نگهداری خانواده داریم و مقابله با فرهنگ‌های نادرستی که ممکن است در خانواده وجود داشته باشد. همه بانوان که محور خانواده هستند باید بسیاری از آداب و رسوم خوب را در خانواده آموزش بدهند و فرهنگ ازدواج آسان را رواج دهند.

خزعلی تأکید کرد: ۹ کارگروه در این معاونت وجود دارد که امیدوارم بتوانیم این کارگروه‌ها را به صورت آزمایشی در این استان اجرا کنیم و چند نفر از منتخبین ما بانوان این روستا باشند و تعدادی از خانواده‌های این روستا نشان عالی خانواده را دریافت کنند.

یادآور می‌شود، این تعاونی در شش ماه اول گلخانه گیاهان دارویی پرورش داده و در شش ماه دوم به فرآوری گیاهان دارویی می‌پردازد. مدیر این مؤسسه از معاون رئیس‌جمهور خواست تا شرایط فروش و فرآوری محصولات این تعاونی را فراهم کنند.

در ادامه معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده از قابلیت‌ها و پتانسیل‌های کارخانه حجاب شهرکرد بازدید کرد و در جریان مشکلات و معضلات این واحد تولیدی چادر مشکی قرار گرفت.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->