۸۳ فقره سرقت از مجتمع‌های مسکونی در غرب مشهد رمزگشایی شد (۱۷ تیر ۱۴۰۳) کشف ۳۵۰۰ عدد قرص غیرمجاز از یک واحد صنفی متخلف در مشهد نتایج نهایی کنکور ۱۴۰۳ چه زمانی اعلام می‌شود؟ اسامی پذیرفته‌شدگان آزمون آموزگار ابتدایی و استثنایی ۱۴۰۳ اعلام شد + جزئیات دستگیری اعضای باند لیلا در لانه سیاه توسط پلیس مشهد + عکس طوفان گرد و خاک در ۱۲ استان کشور (۱۷ تیر ۱۴۰۳) کارت ورود به جلسه مرحله دوم آزمون سراسری توزیع شد (۱۷ تیر ۱۴۰۳) عواملی که ممکن است به ریه‌های ما آسیب بزنند جزئیات دستورالعمل بهداشتی وزارت بهداشت برای ایام محرم | نظارت مستمر بر پخت و توزیع نذورات کدام افراد به تب دنگی مبتلا می‌شوند؟ | پشه آئدس از این بو‌ها خوشش نمی‌آید پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (یکشنبه، ١٧ تیر ١۴٠٣) | تداوم وزش باد در استان جزئیاتی از نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳ تنها ۲۰ درصد از حجم ذخیره سد‌های خراسان رضوی آب دارد (۱۷ تیر ۱۴۰۳) بازرسی بهداشتی از مواکب صلواتی در سطح مشهد | مراقب پشه آئدس باشید نتایج آزمون نهایی دوازدهم بعد از کنکور اعلام می‌شود ۳۷ درصد حجم سد‌های کشور خالی است (۱۷ تیر ۱۴۰۳) این محصولات بهداشتی غیرمجاز کودکان و نوزادان را نخرید + عکس واژگونی پراید در محور راور _ مشهد ۴ کشته و زخمی برجای گذاشت (۱۷ تیر ۱۴۰۳) اعمال‌قانون ۲۱۹۰ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۲ نفر در تصادفات شبانه‌روز گذشته مصدوم شدند (۱۷ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

آغاز مرحله استانی مسابقات ملّی مناظرات دانشجویی از امروز در مشهد (۱۹ آذر ۱۴۰۲)

  • کد خبر: ۱۹۹۳۱۴
  • ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۶
آغاز مرحله استانی مسابقات ملّی مناظرات دانشجویی از امروز در مشهد (۱۹ آذر ۱۴۰۲)
مدیر اجرایی سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی گفت: مرحله استانی دوازدهمین دوره مسابقات ملّی مناظرات دانشجویی در خراسان رضوی از امروز آغاز شد.

مهدی نعیمیان‌راد در گفت‌وگو با شهرآرانیوز، درباره نحوه برگزاری مسابقات مناظرات دانشجویی اظهار کرد: مرحله استانی دوازدهمین دوره مسابقات ملّی مناظرات دانشجویی در خراسان رضوی از امروز یکشنبه ۱۹ آذر آغاز شد.

وی افزود: در این مسابقات ۲۱ تیم ثبت‌نام کردند که از این تعداد، ۱۶ تیم با ارسال مدارک و تعیین گزاره‌ها در جدول برگزاری مسابقات قرار گرفتند که طی چهار روز از یکشنبه تا چهارشنبه با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

مدیر اجرایی سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی بیان کرد: مسابقات ملّی مناظرات دانشجویی از ابتکارات سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی است که از سال ۱۳۹۰ تاکنون به صورت پیاپی و منظم برگزار شده است.

نعیمیان‌راد افزود: شکل برگزاری مناظرات این‌گونه است که تیم‌های شرکت‌کننده برای برگزاری رویداد ثبت‌نام می‌کنند و در این فرآیند ثبت‌نام و تعیین تیم‌های ۴ نفره شامل دو محقق و دو سخنران در مرحله اول بیش از ۱۰۰ گزاره در مورد مسائل روز سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و محیط‌زیستی کشور در اختیارشان قرار می‌گیرد و موضوعاتی که محل بحث و تضارب آراست در عرصه سیاسی، اجتماعی و فرهنگی جامعه این گزاره‌ها به صورت یک جمله در می‌آیند و هر کدام از این تیم‌ها در ابتدای مسابقه باید اعلام کنند که نسبت به این گزاره‌ها موافقند یا مخالف؟

وی تصریح کرد: در مرحله بعد، هر تیم بر اساس اعلام مواضعی که کرده در جدول مسابقات قرار می‌گیرد و با تیم‌های دیگری که نظرات مخالفی داشتند مقابل هم قرار گرفته و با یکدیگر مناظره می‌کنند.

مدیر اجرایی سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی بیان کرد: فرایند برگزاری هر مسابقه نیز به این شکل است که دو تیم در چند زمان می‌توانند به بیان مسئله و دیدگاه خودشان در مورد موضوعات طرح شده بپردازند و در قدم بعدی به دیدگاه‌های طرف مقابل نقد وارد کنند و در پایان بعد از چند مرحله رفت‌وبرگشت همین فرآیند، تیم‌ها به جمع‌بندی گزاره خود می‌پردازند و مسابقه به پایان می‌رسد.

نعیمیان‌راد گفت: بعد از پایان مسابقه، سه داور از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های سراسر خراسان رضوی بر فرآیند داوری نظارت می‌کنند و از چند منظر عملکرد هر تیم را مورد قضاوت قرار می‌دهند.

وی اظهار کرد: علاوه بر مسائل محتوایی مواردی از قبیل فن‌بیان، نوع استدلال و اخلاق در فرآیند قضاوت و داوری مسابقات مناظرات مؤثر بوده و نقش اساسی دارد. این موارد ذکر شده مراحل تشکیل فرآیند داوری هستند و تأکید بسیاری بر فرآیند اخلاق در طی مسابقات وجود دارد.

مدیر اجرایی سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی تصریح کرد: بعد از مرحله مقدماتی، مرحله یک‌هشتم و یک‌چهارم نهایی برگزار می‌شود که در پایان فینالیست‌ها انتخاب شده و به فینال می‌روند و تیمی که موفق شود حریف خود را در فینال شکست دهد به عنوان قهرمان مسابقات معرفی شده و راهی مرحله کشوری مسابقات مناظرات خواهد شد که در تهران برگزار می‌شود. سال گذشته این مسابقات از شبکه ۴ صداوسیما پخش شد. این مسابقات فرآیندی سالانه است که در مرحله کشوری از تمام استان‌های کشور دور هم جمع شده و با یکدیگر به مناظره می‌پردازند و برنده نهایی مسابقات، برنده نشان خواجه نصیرالدین طوسی می‌شود.

نعیمیان‌راد بیان کرد: امیدواریم که امسال نیز با وجود استقبال خوبی که دانشجویان از ثبت‌نام داشتند شاهد برگزاری دوره مسابقات نفس‌گیر بین دانشجویان دو دانشگاه مختلف باشیم.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->