رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی: محصولات غذایی رتبه نخست صادرات خراسان رضوی را دارد | تعهد ارزی سّدی برای رشد صادرات قیمت امروز موبایل‌های سامسونگ (۸ مهر ۱۴۰۳) حراج شمش طلا امروز (۸ مهر ۱۴۰۳) برگزار می‌شود مقایسه وضعیت سد‌های خراسان رضوی با سد‌های کشور، در سال آبی ۱۴۰۳ (۸ مهر ۱۴۰۳) ترس بورس از جنگ | گزارش وضعیت بازار سهام (۸ مهر ۱۴۰۳) تولید تخم‌مرغ در خراسان رضوی ۶ درصد کاهش دارد طلا کانال ۴ میلیون تومان را از دست داد | قیمت طلا و سکه در مشهد (۸ مهر ۱۴۰۳) استمرار قطع برق در بخش کشاورزی باوجود سردشدن هوا، توجیه ندارد آیا یارانه محصولات لبنی حذف خواهد شد؟ | خداحافظی با شیر پاکتی ۱۸ هزار تومانی افزایش مزد کارگران به اندازه تورم، در کمیسیون اجتماعی مجلس در حال بررسی است | پیشنهاد توزیع سبد کالای پنج‌میلیون‌تومانی بین کارگران مبلغ پرداختی مشاغل سخت و زیان آور بر اساس سختی کار تعیین می‌شود رشد قیمت خودرو‌های خارجی ادامه پیدا کرد (۸ مهر ۱۴۰۳) برای ۲۵ هزار مالک دارای خانه خالی در خراسان رضوی پیامک ارسال شد (۸ مهر ۱۴۰۳) جزئیات بارگذاری اطلاعات سازمان ثبت اسناد در درگاه ملی مجوز‌ها اعلام شد قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۸ مهر ۱۴۰۳) | کاهش ۱۱ میلیونی سورن پلاس قیمت دلار و طلا ریخت (۸ مهر ۱۴۰۳) قیمت بلیت هواپیما و تور برای مسیر مشهد - کیش برای امروز چقدراست؟ (۸ مهر ۱۴۰۳) همه کارت‌های سوخت تا هفته آینده به مالکان تحویل داده خواهد شد نرخ دلار در ۱۹ ماه اخیر باوجود گذر کشور از ۶ بحران، ثبات داشت طلا مرز ۴ میلیون تومان را رد کرد (۸ مهر ۱۴۰۳) صادرات ناچیز خراسان رضوی به چین در ۵ ماه نخست ۱۴۰۳ قیمت گوشت قرمز در بازار امروز (۸ مهر ۱۴۰۳) صادرات مرغ در نیمه دوم سال به ۶۰ هزار تن خواهد رسید نرخ امروز میوه و صیفی جات به صورت عمده اعلام شد (۸ مهر ۱۴۰۳) | بلال را چند بخریم؟ پیشنهاد افزایش حقوق کارگران معدن در شورای عالی کار مطرح می‌شود
سرخط خبرها

ایرانی‌ها پولدارتر شدند!

  • کد خبر: ۲۰۱۹۶۸
  • ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۳
ایرانی‌ها پولدارتر شدند!
بانک جهانی از رشد ۳ درصدی درآمد سرانه ملی ایران در سال ۲۰۲۲ خبر داد و اعلام کرد ایران در میان ۱۲۳ کشور در رتبه ۶۱ از این نظر قرار داشته است.

به گزارش شهرآرانیوز، جدیدترین آمار منتشر شده از سوی بانک جهانی در مورد درآمد سرانه ملی ۱۲۳ کشور دنیا نشان می‌دهد ایران در میانه جدول رده بندی کشور‌های دنیا از این نظر قرار گرفته است.

این نهاد بین المللی درآمد سرانه ملی ایران در سال ۲۰۲۲ را ۵۴۹۹ دلار محاسبه کرده و ایران را از این نظر در جایگاه ۶۱ قرار داده است. بر این اساس درآمد سرانه ملی ایران در این سال از ۶۰ کشور جهان کمتر و بیشتر از ۶۲ کشور جهان بوده است.

درآمد سرانه ملی ایرانی‌ها در این سال با افزایش ۱۵۶ دلاری معادل ۳ درصد نسبت به سال قبل از آن مواجه شده است. در سال ۲۰۲۱ رقم درآمد سرانه ملی ایرانی‌ها ۵۳۴۳ دلار اعلام شده بود.

بر اساس این گزارش برمودا بیشترین درآمد سرانه ملی را در سال ۲۰۲۲ داشته است. درآمد سرانه ملی این کشور بیش از ۱۰۹ هزار دلار بوده و سوئیس با ۸۶ هزار دلار در رتبه دوم و لوکزامبورگ با ۷۴ هزار دلار در رتبه سوم از این نظر قرار گرفته اند.

کشور آفریقایی بروندی با درآمد سرانه ملی ۲۶۳ دلاری در انتهای جدول رده بندی جهانی از این نظر قرار گرفته است.

برخی کشور‌ها که درآمد سرانه ملی کمتری از ایران در این سال داشته اند عبارتند از: ارمنستان با ۴۹۰۹ دلار، مصر با ۴۰۴۳ دلار، الجزایر با ۳۸۹۴ دلار، تونس با ۳۷۹۶ دلار، هند با ۲۰۴۷ دلار، اوکراین با ۲۱۶۱ دلار و پاکستان با ۱۶۷۱ دلار.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->