نظر چهره‌های عراقی درباره سفر مسعود پزشکیان به کشورشان ایران خواستار اقدامات فوری برای مجازات عاملان جنایت «غور» افغانستان شد ۲۲ صهیونیست در پاسخ حزب‌الله به ترور فؤاد شکر کشته شدند انگلیس خواستار توقف ارسال سلاح برای انصارالله یمن شد روسیه: ارتش در حال راندن نیروهای اوکراین از کورسک است حمله تروریستی در میرجاوه | شهادت ۳ نفر از پرسنل فراجا (۲۲ شهریور ۱۴۰۳) ناو هواپیمابر «روزولت» غرب آسیا را ترک می‌کند فرمانده گروه ۴۴۴ مهندسی رزمی: زیرساخت‌های عملیات انسداد مرز‌های شرقی با ظرفیت‌های داخلی فراهم شده است هدیه مسعود بارزانی به پزشکیان چه بود؟ بارزانی: اجازه نمی‌دهیم از خاک اقلیم کردستان به ایران ضربه بزنند رئیس جمهور وارد «نجف اشرف» شد وزارت امور خارجه، روسای نمایندگی چند کشور اروپایی را احضار کرد معاون اول رئیس جمهوری نسبت به پیری بدنه مدیریتی کشور هشدار داد مولفه های امنیتی مهم کشور، انتخابات و مشارکت مردم است وزیر امور خارجه: در سیاست همسایگی، عربستان هم مانند عراق دارای جایگاه ویژه است پوتین با دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران دیدار کرد + فیلم پزشکیان به مزار جلال طالبانی رئیس جمهور فقید عراق ادای احترام کرد هشدار به مسافران شمال | سیلاب‌های محلی در راه مازندران مضجع مطهر حضرت امام رضا(ع) با حضور رهبر معظم انقلاب غبارروبی شد (۲۲ شهریور ۱۴۰۳) مقامات ارشد نظامی ایران و عربستان در چین دیدار و گفت و گو کردند نچیروان بارزانی: اقلیم کردستان عراق هرگز برای ایران تهدیدی نخواهد بود
سرخط خبرها

اوکراین حدود یک میلیون پهپاد خریداری می‌کند

  • کد خبر: ۲۰۳۵۶۸
  • ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۳
اوکراین حدود یک میلیون پهپاد خریداری می‌کند
وزارت دفاع اوکراین اعلام کرد که قصد دارد در سال جدید میلادی نزدیک به یک میلیون پهپاد خریداری کند.

به گزارش شهرآرانیوز، رستم امروف وزیر دفاع اوکراین روز دوشنبه گفت که کشورش قصد دارد در سال ۲۰۲۴ حداقل یک میلیون پهپاد خریداری کند.

راستم اومروف در گفتگو با رسانه‌های داخلی این کشور گفت: برای اولین بار نیاز واقعی ارتش به هواپیما‌های بدون سرنشین احساس شده است.

اومروف با بیان اینکه وزارت دفاع اوکراین اولین دسته از پهپاد‌های دید اول شخص (FPV) را سفارش داده است، افزود: اوکراین در حال تامین تجهیزات لازم برای عملیات‌های ضدحمله خود علیه روسیه است.

وی همچنین گفت که این وزارتخانه پیشتر پهپاد‌های دید شخص اول را به دلیل نداشتن کارآیی لازم در میدان جنگ، خریداری نکرده بود.

تابستان امسال یوری اشچیهول رئیس سرویس ارتباطات ویژه اوکراین اعلام کرده بود که هدف کی‌یف خرید ۲۰۰ هزار فروند پهپاد طی سال جاری است.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که دولت اوکراین برای ادامه جنگ نیازمند کمک‌های مالی کشور‌های غربی و به ویژه آمریکا است، ولی دولت جو بایدن هنوز نتوانسته موافقت کنگره را با پرداخت کمک مالی جدید به کی‌یف به دست بیاورد.

اظهارنظر این مقام کی‌یف درباره برنامه پهپادی اوکراین در شرایطی مطرح شده که مقام‌های روسیه طی ماه‌های اخیر بار‌ها اوکراین را عامل حملات پهپادی به مناطقی از شبه جزیره کریمه و همچنین خاک روسیه خوانده‌اند.

روسیه و اوکراین از اسفندماه سال ۱۴۰۰ و به دنبال ابراز نگرانی مسکو از گسترش ناتو به شرق و بی توجهی کشور‌های غربی به نگرانی‌های امنیتی این کشور، در حال جنگ هستند.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->