برگزاری نمایشگاه تخصصی صنعت و اتوماسیون صنعتی در مشهد (۱۲ تیر ۱۴۰۳) کشف ۲۸ هزار دستگاه ماینر غیرمجاز شماره‌گذاری نیسان آبی متوقف شد (۱۲ تیر ۱۴۰۳) تورم تولیدکننده از ۱۰۳ درصد به کانال ۳۹ درصد رسید خروج پول حقیقی با وجود بازار مثبت! | گزارش وضعیت بورس (۱۲ تیر ۱۴۰۳) سکه امامی وارد کانال ۴۳ میلیون تومان شد | طلا در مشهد گران‌تر شد (۱۲ تیر ۱۴۰۳) قیمت جدیدترین گوشی‌های پرچم‌دار (۱۲ تیر ۱۴۰۳) آرامش در بازار طلا و ارز | قیمت امروز طلا، سکه، دلار و ارز دیجیتال (۱۲ تیر ۱۴۰۳) بهترین کولر گازی برای شهر تهران کشف بیش‌از ۲۳۰۰ قرص و کالا‌ی آرایشی تقلبی از یک لباس‌فروشی در مشهد (۱۲ تیر ۱۴۰۳) خودرو‌های خارجی صفرکیلومتر را در مشهد چند بخریم؟ (۱۲ تیر ۱۴۰۳) بررسی قیمت خودرو‌های صفر داخلی در مشهد (۱۲ تیر ۱۴۰۳) ثبت‌نام جاماندگان سهام عدالت از چه زمانی آغاز می‌شود؟ خرید تضمینی گندم مازاد کشاورزان خراسان‌رضوی به ۳۲۵ هزار تُن رسید (۱۲ تیر ۱۴۰۳) پیش‌فروش خودرو هایما 7x ایران خودرو از فردا (۱۳ تیر ۱۴۰۳) + جدول و قیمت خودرو ۱۶۲ تُن تخمه آجیلی در خراسان‌رضوی تولید شد جریمه راه‌اندازی کاریابی‌های غیرمجاز اعلام شد مرخصی کارمندان و کارگران در قانون کار چگونه محاسبه می‌شود؟ عقب‌نشینی قیمتی مالکان از رقم‌های پیشنهادی اجاره (۱۲ تیر ۱۴۰۳) شرایط دریافت وام خودرو در سال ۱۴۰۳ + مدارک لازم برای درخواست وام خودرو قیمت انواع میوه‌ها در مشهد | طالبی ارزان شد (۱۲ تیر ۱۴۰۳) فروش قسطی خودروی برقی کرمان موتور آغاز شد + جزئیات (۱۲ تیر ۱۴۰۳) ارسال صورت حساب‌های الکترونیکی مودیان مالیاتی به ۱۷۴ هزار فقره رسید (۱۱ تیر ۱۴۰۳) در بهار امسال چند هزار سهامدار در سامانه سجام ثبت نام کرده‌اند؟ ۱۵ تیر سامانه بانک مرکزی به سامانه املاک و اسکان متصل خواهد شد معرفی چند تکنیک اجاره نشینی به سبک خوش‌نشینی | چگونه خانه اجاره کنیم؟
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

بهره‌برداری ۷ برابری نیروگاه‌های تجدید‌پذیر در سال ۱۴۰۳

  • کد خبر: ۲۰۶۰۶۲
  • ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۸
بهره‌برداری ۷ برابری نیروگاه‌های تجدید‌پذیر در سال ۱۴۰۳
معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزیر نیرو گفت: در سال ۱۴۰۲ با همت تلاشگران صنعت برق، رکورد تاریخی احداث نیروگاه‌های حرارتی در کشور شکسته خواهد شد و انقلابی در احداث نیروگاه‌های تجدید پذیر سال آینده در کشور ظهور خواهد کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، یزدان رضایی در حاشیه چهاردهمین دوره مسابقات فوتسال صنعت آب و برق کشور گرامیداشت "سردار شهید قاسم سلیمانی" در مشهد در جمع خبرنگاران با تشکر از کارکنان صنعت آب و برق که با تلاش جدی و شبانه روزی خود آب و برق مشترکان شهری و روستایی را در تابستان ۱۴۰۲ تامین کردند، اظهار داشت: در تابستان گذشته با وجود گرمای بی سابقه و افزوده شدن ۲ میلیون مشترک جدید خانگی، علاوه بر تامین برق مشترکان خانگی، ۱۲ میلیارد کیلووات ساعت هم در مصرف برق خانگی نسبت به سال ۱۴۰۰ صرفه جویی شد بدون اینکه هیچ مشترکی احساس نارضایتی کند.

رضایی افزود: این اقدام ارزشمند در سال "مهار تورم و رشد تولید" منجر به افزایش تحویل برق به صنایع و بخش مولد به میزان ۲۵ درصد شد و برای اولین بار در دولت سیزدهم میزان انرژی تحویلی به بخش‌های مولد و صنعت از بخش خانگی در ۶ ماهه اول سال پیشی گرفت که افتخار بزرگی است.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزیر نیرو با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ با همت تلاشگران صنعت برق، رکورد تاریخی احداث نیروگاه‌های حرارتی در کشور شکسته خواهد شد، از ظهور یک انقلاب در احداث نیروگاه‌های تجدید‌پذیر در سال آینده خبر داد و اعلام کرد: بیش از هفت برابر آنچه، قبلا در این بخش به بهره برداری رسیده در سال آینده وارد مدار خواهد شد.

وی اقدامات موثر حوزه آب شرب را مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد: در دو سال فعالیت دولت سیزدهم در قیاس با دولت‌های قبل ۱۵۰ درصد اهداف چهار ساله طرح‌های آبرسانی محقق شد و در پایان برنامه هم بیش از ۳۰ درصد آب مورد نیاز کشور از محل آب‌های سطحی تامین خواهد شد.

معاون وزیر نیرو همچنین سال آبی جدید را دارای مشکلاتی دانست و اظهار امیدواری کرد با اقدامات جهادی کارکنان صنعت آب و برق، مردم شریف ایران با کمترین دغدغه و نگرانی تابستان ۱۴۰۳ را سپری کنند.

رضایی با اشاره به حضور ۶۰۰ ورزشکار و ۴۹ تیم از خانواده بزرگ وزارت نیرو در این دوره از مسابقات که تا ۲۸ دی ماه سال جاری در مشهد در حال برگزاری است، اظهار داشت: این آمار درمقایسه با سال قبل از جهش چشمگیری برخوردار است.

وی خاطر‌نشان کرد: برگزاری این دوره از مسابقات ضمن این که نشاط را در خانواده صنعت آب و برق افزایش می‌دهد، روحیه همکاری، تعاون و هم‌افزایی را در بین همکاران به ارمغان خواهد آورد.

رضایی از دبیر شورای ورزش وزارت نیرو و مسئول هماهنگی مسابقات صنعت آب و برق کشور خواست از این نوع مسابقات و رویداد‌ها علاوه بر مجموعه کارکنان برای خانواده‌های آنان نیز در سال ۱۴۰۳ تدارک ببیند.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزیر نیرو بر توسعه ورزش همگانی در میان همکاران صنعت آب و برق تاکید کرد و گفت: وزارت نیرو با وجود مضایق مالی در پیشبرد پروژه‌ها، در امر ورزش محدودیتی در تامین منابع ندارد.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->