سید حسن نصرالله: با اراده بالا به حمایت از فلسطین می‌پردازیم ۳ زخمی در حمله عربستان به خاک یمن (۱۷ تیر ۱۴۰۳) بزرگ‌ترین حمله هوایی حزب‌الله لبنان به سرزمین‌های اشغالی (۱۷ تیر ۱۴۰۳) جهانگیری در دفتر رئیس جمهور منتخب حضور یافت سخنگوی ستاد انتخاباتی پزشکیان به گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه دولت چهاردهم واکنش نشان داد نخست وزیر انگلیس: به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطینی حق انکارناپذیر فلسطینیان است لفاظی‌های جدید نتانیاهو همزمان با التماس مقامات صهیونیست برای توافق با حماس روحانی با رئیس جمهور منتخب دیدار کرد ابوعبیده: سرنوشت اسرای صهیونیست، بازیچه دست نتانیاهو شده‌است قالیباف با رئیس‌جمهور منتخب دیدار کرد معترضان صهیونیست، مهمترین خیابان‌ تل‌آویو را بستند لاوروف: موشک‌های اوکراینی بدون کمک آمریکا راه به جایی ندارند محورهای رایزنی نخست‌وزیر جدید انگلیس با نتانیاهو درخواست دموکرات‌ها از بایدن برای کناره‌گیری از رقابت‌های انتخاباتی افشاگری رهبر انصارالله درباره نظام آموزشی عربستان و امارات ظریف: برای پست گرفتن نیامده‌ام رئیس‌جمهور منتخب باید از نمایندگی مجلس استعفا دهد؟ آخرین خبر‌ها از وقوع حادثه برای ناوشکن سهند (۱۷ تیر ۱۴۰۳) انفجار‌های متعدد در روسیه به خاطر حمله پهپادی اوکراین ناوشکن سهند دچار سانحه شد (۱۷ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

زلنسکی: برخی اعضای ناتو از روسیه می‌ترسند

  • کد خبر: ۲۰۷۹۹۵
  • ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۹
زلنسکی: برخی اعضای ناتو از روسیه می‌ترسند
رئیس جمهور اوکراین روز سه شنبه اظهار داشت که برخی کشورهای ائتلاف ناتو از تشدید تنش با روسیه هراس دارند.

به گزارش شهرآرانیوز، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین روز سه شنبه گفت که پیروزی بر روسیه زمانی حاصل می‌شود که هر کشور عضو ناتو به طور کامل متعهد به پایان دادن به این جنگ باشد.

به گزارش وبگاه «یورو پرس»  رئیس جمهور اوکراین در جمع عده‌ای از دانشجویان این کشور اظهار داشت که اعضای ناتو باید طوری به این کشور کمک کنند که انگار خود در جنگ با روسیه هستند.

او گفت:«اوکراین در ناتو نیست، زیرا در واقع چندین کشور مشکوک در ائتلاف ناتو وجود دارند. آن‌ها از چه می‌ترسند؟ آنها از تشدید تنش با روسیه می‌ترسند. اکنون نمی‌توانم بگویم آنها کدام کشورها هستند.»

درحالیکه کشورهای غربی وعده ارسال جنگنده و سیستمهای پدافند هوایی به ارتش اوکراین داده‌اند اما ارسال این تجهیزات نظامی با کندی پیش می‌رود. یک رسانه دانمارکی اخیرا گزارش داد که ارسال ۶ جنگنده اف-۱۶ که قرار بود تا پایان سال ۲۰۲۳ به اوکراین فرستاده شود باز هم به تاخیر افتاده است.

 مقامات ارشد وزارت دفاع آلمان می‌گویند در حال حاضر ارتش روسیه در جنگ اوکراین ابتکار عمل را در دست دارد.

ژنرال «کریستین فرودینگ»، مسئول کارگروه هماهنگی کمکهای نظامی به اوکراین در وزارت دفاع آلمان می‌گوید که کمبود حمایت هوایی و نبود سامانه دفاع هوایی موثر از دلایل اصلی شکست ارتش اوکراین در ضد حملات ارتش این کشور علیه ارتش روسیه» در طول یک سال گذشته است. 

کریستین فرودینگ اضافه کرد که «آلمان قرار است در سال ۲۰۲۴ حدود ۱۰ هزار نظامی ارتش اوکراین را آموزش بدهد.» 

زلنسکی  در جمع دانشجویان اوکراین خاطرنشان کرد که چنین رویکردی «بسیار توهین آمیز» است.

زلنسکی گفت:«شکست روسیه زمانی امکان پذیر خواهد بود که همه کشورهای ناتو کاملاً صریح، علنی و واقعاً طرفدار پایان دادن به جنگ باشند.»

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->