وعده وزیر دفاع جدید انگلیس : کمک‌های تسلیحاتی به اوکراین افزایش می یابد مخبر بر ثبت ویژگی‌های مدیریتی شهید رئیسی به‌ عنوان الگوی عملی برای اداره کشور تاکید کرد زخمی شدن فرمانده گردان ۵۲ ارتش صهیونیستی در رفح سید حسن نصرالله: با اراده بالا به حمایت از فلسطین می‌پردازیم ۳ زخمی در حمله عربستان به خاک یمن (۱۷ تیر ۱۴۰۳) بزرگ‌ترین حمله هوایی حزب‌الله لبنان به سرزمین‌های اشغالی (۱۷ تیر ۱۴۰۳) جهانگیری در دفتر رئیس جمهور منتخب حضور یافت سخنگوی ستاد انتخاباتی پزشکیان به گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه دولت چهاردهم واکنش نشان داد نخست وزیر انگلیس: به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطینی حق انکارناپذیر فلسطینیان است لفاظی‌های جدید نتانیاهو همزمان با التماس مقامات صهیونیست برای توافق با حماس روحانی با رئیس جمهور منتخب دیدار کرد ابوعبیده: سرنوشت اسرای صهیونیست، بازیچه دست نتانیاهو شده‌است قالیباف با رئیس‌جمهور منتخب دیدار کرد معترضان صهیونیست، مهمترین خیابان‌ تل‌آویو را بستند لاوروف: موشک‌های اوکراینی بدون کمک آمریکا راه به جایی ندارند محورهای رایزنی نخست‌وزیر جدید انگلیس با نتانیاهو درخواست دموکرات‌ها از بایدن برای کناره‌گیری از رقابت‌های انتخاباتی افشاگری رهبر انصارالله درباره نظام آموزشی عربستان و امارات ظریف: برای پست گرفتن نیامده‌ام رئیس‌جمهور منتخب باید از نمایندگی مجلس استعفا دهد؟
سرخط خبرها

نماینده سازمان جهانی بهداشت: اولویت‌های ایران برای کنترل کرونا درحال تحول است

  • کد خبر: ۲۱۰۳۱
  • ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۳
نماینده سازمان جهانی بهداشت:
اولویت‌های ایران برای کنترل کرونا درحال تحول است
مدیر منطقه‌ای فوریت‌های سازمان جهانی بهداشت در منطقه مدیترانه شرقی گفت: راهبردها و اولویت‌های ایران برای کنترل ویروس کرونا با پیمودن مسیری صحیح درحال تحول و شکل‌گیری است.

به گزارش شهرآرانیوز، ریچارد برنن در حاشیه بازدید هیات سازمان جهانی بهداشت(WHO) و متخصصان بهداشت عمومی کووید ۱۹ از ایران افزود: درحال حاضر رویکردی جامع و هماهنگ در ایران  اعمال می‌شود و به ویژه در زمینه‌های مدیریت مبتلایان، آزمایشگاه‌ها و ارتباطات در مخاطرات، گام‌های استواری برداشته شده است.

به گزارش روز شنبه دفتر نمایندگی سازمان جهانی بهداشت در ایران، وی اظهار داشت: همچنین از تعامل سایر بخش‌های جامعه تحت تاثیر قرار گرفتیم، مقامات و کارکنان بهداشت و درمان به وضوح بسیار سخت کار می‌کنند و متعهد هستند که این طغیان (بیماری) را کنترل کنند و جان انسانها را نجات دهند. دولت، از نظام قدرتمند ملی سلامت و ظرفیت‌های مدیریت بحران و بلایا برای پاسخ به این طغیان بهره می‌گیرد.
برنن خاطر نشان کرد: با این وجود اقدامات بیشتری باید انجام شود، براساس تجربیات مبتنی بر شواهد چین و سایر کشورها، ما در مورد ارتقاء ظرفیت‌های موجود در بسیاری از زمینه‌های اولویت دار با مسوولان ملی حوزه سلامت به توافق رسیدیم، مذاکرات مفیدی در مورد روش‌های ارتقاء جمع‌آوری و تحلیل داده‌های همه گیر شناسی(اپیدمیولوژیک) داشتیم که برای درک بهتر مسیر تحول طغیان بیماریو انجام اقدامات متناسب برای مهار بیماری نقش کلیدی دارند.

وی اظهار داشت: همه ما در مورد این ویروس جدید هنوزدر حال آموختن هستیم، بنابراین باید گسترش و سرایت آن را از نزدیک ردیابی کنیم و به سرعت اقداماتی را که برای سلامت عمومی به اثبات رسیده اند، مانند تشخیص زودهنگام، قرنطینه و درمان زودهنگام، ردیابی افراد در تماس با مبتلایان واطلاع رسانی در موردمخاطرات را اعمال کنیم.

وی خاطرنشان کرد: برای محافظت از کارکنان حوزه سلامت، اقدامات بیشتری لازم است و مبارزه با ویروس کرونا در جمهوری اسلامی ایران همچنان ادامه دارد و اکنون همه آحاد کشور در پاسخگویی (به این بحران) مشارکت دارند، اقدامات صحیح و به موقع سلامت عمومی که در مقیاس مناسب انجام شود، تفاوت چشمگیری ایجادخواهد کرد.
برنن ادامه داد: پیشرفت چشمگیری در افزایش تعداد آزمایشگاه‌های تشخیص کووید۱۹(بیماری ناشی از کروناویروس جدید) مشاهده می شود و  در حال حاضر در سطح کشور بیش از ۳۰ آزمایشگاه توانایی انجام این آزمایش را دارا هستند و حداقل ۲۰ آزمایشگاه دیگر نیز به این تعداد افزوده خواهد شد.

وی گفت: سازمان جهانی بهداشت تاکنون حداقل ۱۱۰ هزار کیت آزمایشگاهی به همراه هفت تن و نیم تجهیزات و وسایل حفاظتی (از آلودگی) فراهم کرده،   ردیابی افراد در تماس با مبتلایان در حال گسترش است و نقاهتگاه های جدیدی در تهران و قم افتتاح شده اند تا در آنجا از مبتلایان رو به بهبود مراقبت شده و باراضافی بیمارستان‌ها تقسیم شده و کاهش یابد.

برنن تصریح کرد: همانند سایر کشورها در سراسر جهان، سیستم بهداشت و درمان ایران با طغیان (این بیماری) به طور قابل توجهی به چالش کشیده شده  و در طول ماموریت تیم در ایران، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکیبسیج ملی مبارزه با کرونا را در کشور آغاز کرد، این پویش ملی بر تشخیص زود هنگام، ردیابی افراد در تماس با مبتلایان، جدا سازی  بیماران (قرنطینه)، درمان و مشارکت جامعه تاکید دارد.
 کریستف هاملمن، نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران نیز تاکید کرد: سازمان جهانی بهداشت از نزدیک با جمهوری اسلامی ایران، در هماهنگ سازی و ارائه حمایت‌های بین‌المللی ضروری به ایران حین طغیان این بیماری همکاری می‌کند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->