حامد کرزی با حضور در سفارت ایران دفتر یادبود شهید رئیسی را امضا کرد افتتاح یک پردیس سینمایی در گلشهرِ مشهد، بزرگترین محله مهاجرنشین ایران مشهد؛ میزبان ششمین «نشست اقتصادی مشهد و هرات» مدیرکل اتباع: مهاجران افغانستانی برای شهید رئیسی سنگ‌تمام گذاشتند | سردار قاآنی به موکب مهاجران افغانستانی در مشهد رفت آغاز موج دوم اخراج اجباری مهاجران افغان از پاکستان هشدار کاظمی‌قمی درباره پیامد‌های تجدید مداخلات بیگانگان در افغانستان قدردانی ذبیح‌الله مجاهد از مواضع ایران در نشست دوحه ۳  روسیه لغو تحریم‌ها علیه طالبان را بررسی می‌کند معاون دبیرکل سازمان ملل: نشست دوحه به معنای عادی‌سازی روابط با طالبان نیست | آموزش دختران خواسته درجه یک جهان است ذبیح‌الله مجاهد: ما آشکارا گفتیم که خواهان روابط خوب با جهان هستیم وزارت خارجه قطر نشست دوحه را فرصتی برای گفتگو‌های معنادار دانست روز دوم نشست دوحه ۳ | جهان نگران تعامل با طالبان از نشست دوحه ۳ چه می‌دانیم؟ پیش ثبت نام دانش‌آموزان اتباع آغاز شد (۱۱ تیر ۱۴۰۳) دیوار کوتاه دانش‌آموزان اتباع | وزیر آموزش‌وپرورش: حضور دانش‌آموزان اتباع دلیل تراکم کلاس‌های درس است + فیلم نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور افغانستان: انتقال نگرانی‌های تهران درباره افغانستان، از اهداف ما در دوحه۳ است کوله‌پشتی‌ها و پوستر‌ها | روایت انتخاباتی محمدکاظم کاظمی سخنگوی طالبان: امیدوارم هرچه خیر مردم ایران است از صندوق بیرون بیاید + فیلم حضور باشکوه ایرانیان مقیم افغانستان در پای صندوق‌های رأی در ۵ نمایندگی سیاسی ایران آغاز رأی‌گیری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌ جمهوری اسلامی ایران در شهر مزارشریف افغانستان + فیلم
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

یک مقام طالبان: بندر چابهار برای صنعت‌کاران افغانستان از دیگر بنادر ارزان‌تر و امن‌تر است

  • کد خبر: ۲۱۲۲۵۲
  • ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۶
یک مقام طالبان: بندر چابهار برای صنعت‌کاران افغانستان از دیگر بنادر ارزان‌تر و امن‌تر است
سخنگوی اتاق صنایع و معادن افغانستان معتقد است بندر چابهار ایران ارزان‌ترین و امن‌ترین مسیر برای تاجران و فعالان حوزه صنایع افغانستان است و باید از ظرفیت‌های عظیم این بندر استفاده حداکثری داشته باشند.

به گزارش شهرآرانیوز، طی بیش از دو سال گذشته مبادلات تجاری میان افغانستان و جمهوری اسلامی ایران، افزایش چشمگیر داشته و مقامات بلند پایه دو کشور نیز بر گسترش این مبادلات تاکید کردند.

مسوولان اتاق صنایع و معادن افغانستان افزایش مبادلات تجارتی میان افغانستان با جمهوری اسلامی ایران را به نفع هر دو کشور خوانده و می‌گویند که هر دو کشور تحت تحریم‌های یک جانبه‌ی غرب قرار دارند و به همین دلیل بازار تجارت میان هر دو کشور، برای همدیگر مناسب‌ترین بازار است.

عبدالمعید هاشمی سخنگوی اتاق صنایع و معادن افغانستان در این ارتباط، گفت: خوشبختانه در بیش از دو سال گذشته، روابط اقتصادی میان افغانستان و جمهوری اسلامی ایران در یک مرحله جدید قرار گرفته است.

هاشمی تصریح کرد: بندر چابهار برای صنعت‌کاران افغانستان نسبت به دیگر بنادر، ارزان‌تر و امن‌تر است و از این رو صنعت‌کاران افغانستان باید برای واردات و صادرات خویش از این بندر استفاده کنند.

سخنگوی اتاق صنایع و معادن افغانستان با بیان اینکه صنعت‌کاران در مرحله استخراج معادن بزرگ افغانستان قرار دارند، گفت: شرکت‌های ایرانی و افغانستان که به‌طور سهامی کار می‌کنند باید کارخانه‌های فراوری سنگ‌های قیمتی را در کابل فعال بسازند.

وی سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران ایرانی در حوزه برق را از دیگر فرصت‌های موجود در افغانستان عنوان کرد و افزود: شهر کابل در هر شبانه روز به ۶۰۰ مگاوات برق نیاز دارد و ما در حال حاضر ۳۰۰ مگاوات کمبود برق داریم و مناسب است سرمایه‌گذاران ایرانی در این بخش سرمایه‌گذاری کنند.

سخنگوی اتاق صنایع و معادن افغانستان بر رفت و آمد صنعت‌کاران نیز تاکید نمود و خاطرنشان کرد: باید نمایشگاه‌های اقتصادی و تجاری بیشتری برگزار گردد تا ملت‌های هر دو کشور با محصولات یک‌دیگر آشنایی بیشتر پیدا کرده و از آن استفاده کنند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->