آیا مدارس و ادارات تهران فردا (۸ دی ۱۴۰۳) تعطیل هستند؟ تکذیب تراشیدن موی سر ۱۳۰ دانش آموز ششتمدی برای تنبیه باران و برف در راه خراسان رضوی (۷ دی ۱۴۰۳) مجوز استخدام ۲۴ هزار نفر از کادر درمان صادر شد (۷ دی ۱۴۰۳) پیش‌بینی بارش برف و باران در بیشتر نقاط کشور (۷ دی ۱۴۰۳) پرواز مشهد - نجف ناچار به فرود اضطراری شد| ماجرا چه بود؟ وزیر علوم در مشهد: قطعی برق تحصیل دانشجویان را هم مختل کرده است | باید به دنبال تحصیل و آموزش مجازی دانشجویان باشیم نفقه چیست و به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟ انتقال آب از هزارمسجد به مشهد | چالش ادامه‌دار + فیلم واکنش متفاوت وزارت آموزش و پرورش به رقص دانش‌آموزان بابلی زلزله کاشمر در استان خراسان رضوی را لرزاند (۶ دی ۱۴۰۳) مراقبت‌های تغذیه‌ای در پیشگیری از بیماری‌های تنفسی کمبود یُد چه علائمی دارد؟ بدون تجویز پزشک، دارو مصرف نکنیم؛ حتی یک مسکن ساده نکات ایمنی استفاده از آسانسورها در شرایط احتمالی قطع برق | مراقب سُریدن آسان‌­سُرها باشید فشار مالیاتی از روی پزشکان برداشته می‌شود پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (پنجشنبه، ۶ دی ۱۴۰۳) | بهبود کیفیت هوا از اوایل هفته آینده قطع داروی بیماران دیابتی بسیار خطرناک است گلایه مردم از قطعی‌های مکرر برق در حاشیه شهر مشهد | خاموشی‌های نامنظم! استفاده از ماسک‌های N۹۵ در هوای آلوده، کمک‌کننده است یا نه؟ بررسی چالش‌های دارویی کشور (۶ دی ۱۴۰۳) آخرین وضعیت تب دنگی در کشور (۶ دی ماه ۱۴۰۳) سیگار کشیدن در نوجوانی به قلب آسیب می‌رساند آیا روند شیوع آنفلوانزا افزایشی است؟ لزوم ایمن‌سازی شهر در برابر زلزله اجرای نافرجام طرح پزشک خانواده در شهر مشهد اولویت جدید حج تمتع اعلام شد (۶ دی ۱۴۰۳) قتل هم‌اتاقی به خاطر آب خوردن با پارچ! اعتراف به قتل پسر ناپدیدشده بعد از کشف جسد در رودخانه زمان ثبت نام جدید وام ضروری ۳۰میلیون تومانی بازنشستگان کشوری اعلام شد ورود سامانه بارشی به کشور از فردا (۷ دی ۱۴۰۳) | تداوم آلودگی هوا در شهر‌های بزرگ + فیلم توسعه نامتوازن در همکاری‌های بین‌المللی موجب غفلت از کشورهای هم زبان شده است
سرخط خبرها

پرونده فرهنگیان معترض به رتبه‌بندی معلمان بررسی می‌شود (۳۰ بهمن ۱۴۰۲)

  • کد خبر: ۲۱۲۵۸۹
  • ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۴
پرونده فرهنگیان معترض به رتبه‌بندی معلمان بررسی می‌شود (۳۰ بهمن ۱۴۰۲)
مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران از معلمان معترض به رتبه‌بندی خواست تا با مراجعه به سامانه رتبه‌بندی، اعتراض خود را ثبت کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، مسعود بهرامی در این باره افزود: همه معلمان شهرستان‌های استان تهران در طرح رتبه بندی، رتبه‌بندی شده‌اند، اما آن دسته از فرهنگیانی که اعتراض دارند، می‌توانند با ثبت درخواست خود در سامانه رتبه‌بندی، اعتراضشان را ثبت کنند در این صورت پرونده آن‌ها در مسیر رسیدگی قرار گرفته و اگر خطایی رخ داده باشد، بررسی و اصلاح می‌شود.

وی همچنین با اشاره به توسعه رشته‌های مهارتی در هنرستان‌ها گفت: در دو سال گذشته ۸ درصد توسعه سنواتی در رشته‌های مهارتی برای دانش آموزان نهم ورودی به مقطع دهم داشتیم؛ به عبارت دیگر امکانی فراهم شده است که دانش‌آموزان علاقه‌مند در هنرستان‌ها و مراکز کار و دانش مهارت کسب می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران رویکرد اصلی آموزش و پرورش را مهارت آموزی خواند و اظهار کرد: مهمترین رسالت آموزش و پرورش آماده کردن دانش آموزان برای ورود به زندگی و جامعه آینده است. در این زمینه در بخش پرورشی آموزش مهارت‌های زندگی و در حوزه حرفه‌ای نیز آموزش مهارت‌های شغلی ارائه می‌شود.

بهرامی با استناد بر رصد بازار از سوی اداره فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش گفت: رصد صورت گرفته نشان داد هر دانش آموزی که در دبیرستان‌های فنی و حرفه‌ای تحصیل می‌کند با امکان درصد بالایی از اشتغال و ورود به بازارکار مواجه می‌شود.

وی در ادامه در خصوص آمار دانش آموزان مقطع متوسطه مدارس شهرستان‌های استان تهران نیز به ایسنا گفت: در مقطع متوسطه اول ۲۳۰ هزار و ۹۰۰ نفر و در متوسطه دوم نظری نیز ۹۸ هزار دانش‌آموز مشغول تحصیل هستند؛ این درحالیست که مجموع دانش آموزان فنی و حرفه‌ای و کارو دانش بالغ بر ۷۶ هزار تن است که تلاش ما افزایش تعداد دانش‌آموزان ورودی به هنرستان‌ها و مدارس فنی و حرفه‌ای به ۵۲ درصد است.

بهرامی لازمه توسعه رشته‌های مهارتی را تامین زیرساخت‌های فیزیکی همچون احداث هنرستان‌ها، تجهیز کارگاه‌ها، اضافه کردن کارگاه به دبیرستانها، افزایش ظرفیت کارگاه‌ها، تامین نیروی انسانی با تمرکز برای جذب معلمان هنرآموز و ترغیب دانش آموزان در بحث هدایت تحصیلی به سمت مهارت‌یابی دانست.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->