هلال احمر فلسطین: برای جلوگیری از فاجعه انسانی باید گذرگاه‌ها به غزه باز شود ارتش رژیم صهیونیستی به زخمی ‌شدن ۱۸ نظامی خود اعتراف کرد جلیلی: کشور ما یک جهان فرصت در اختیار دارد | باید قدر زمان را بدانیم بن گویر: آتش بس اعلام شود از کابینه می‌روم مخبر: مردم همواره به مسئولیت‌های خود در رابطه با نظام به شایسته‌ترین نحو عمل کرده‌اند تظاهرات صهیونیست‌ها در مخالفت با خدمت نظامی اجباری + تصاویر اعلام نتایج اولیه انتخابات پارلمانی فرانسه | حزب لوپن، مکرون را شکست داد بیانیه کاردار سفارت ایران در لندن درباره وقایع روز انتخابات نگرانی وزیر خارجه ترکیه از تنش‌آفرینی‌های صهیونیست‌ها شهادت ۲۲ فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی به غزه آنکارا مدعی شد: هفت تروریست در شمال عراق و سوریه از پای درآمدند رسانه‌ عبری زبان: ارتش اسرائیل برای ماه‌ها در غزه می‌ماند دیده‌بان حقوق بشر سوریه: ۴۱۰۰ نفر طی ۵ سال در سوریه به دست داعش کشته شدند گالانت: به جنگ در غزه ادامه می‌دهیم مسعود پزشکیان از حضور در مناظره‌های تلویزیون انصراف داد؟ شرکت ۴ هزار شهروند یهودی ترکیه‌ای در جنگ غزه ۹ صهیونیست بر اثر اصابت یک پهپاد انتحاری زخمی شدند موشک چینی هنگام آزمایش سقوط کرد شهادت ۳ رزمنده مقاومت اسلامی لبنان شهادت فرمانده گردان «طولکرم» در حمله هوایی رژیم اسرائیل
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

نخست‌وزیر اسپانیا: جنگ غزه باید متوقف شود

  • کد خبر: ۲۱۹۹۶۱
  • ۱۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۸
نخست‌وزیر اسپانیا: جنگ غزه باید متوقف شود
نخست‌وزیر اسپانیا گفت: قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل الزام‌آور هستند و جنگ غزه باید پایان یابد.

به گزارش شهرآرانیوز، «پدرو سانچز» روز چهارشنبه در نشست خبری مشترک با همتای قطری خود افزود: به نخست وزیر اسرائیل یادآوری می کنم که قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل لازم الاجراست و او باید جنگ غزه را متوقف کند.

وی اضافه کرد: از اسرائیل می خواهیم که به رفح حمله نکند.

سانچز گفت: حمایت خود را از عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد به عنوان یک کشور مستقل اعلام می‌کنیم.

وی افزود: از اسرائیل می خواهیم جزییات کشته شدن ۷ کارمند «آشپزخانه مرکزی جهانی» را اعلام کند و توضیحات اسرائیل درباره بمباران کاروان کمک رسانی در غزه کافی نیست.

نخست وزیر اسپانیا در ادامه خواستار توقف جنگ در غزه، احترام به قوانین بین المللی و تسهیل ورود کمک ها به نوار غزه شد.

سانچز گفت: افزایش تنش در منطقه، پیامدهای بسیارخطرناکی دارد.

نخست وزیر قطر نیز گفت: بر حل و فصل عادلانه موضوع فلسطین و تشکیل کشور مستقل فلسطینی اتفاق نظر داریم.

محمد بن عبدالرحمن بن جاسم آل ثانی افزود: مذاکرات میان فلسطینی ها و اسرائیل همچنان متوقف است و از جامعه جهانی می خواهیم اقدام مناسبی را برای توقف جنگ در غزه انجام دهد.

وی اضافه کرد: هیچ کشوری از عملیات نظامی اسرائیل در رفح حمایت نمی کند و امیدواریم احکام دادگاه بین المللی، مقدمه ای برای برقراری آتش بس دائم در نوار غزه باشد.

آل ثانی گفت: ما از ابتدا خواستار مذاکره برای آزادسازی اسیران و توقف جنگ بوده ایم و از هیچ تلاشی در این باره کوتاهی نمی کنیم ولی توافق در دست طرفین درگیری است.

وی بیان کرد: در نشست با نخست وزیر اسپانیا، درباره اوضاع غزه، حمله به کنسولگری ایران در دمشق و حمله اسرائیل به کارکنان سازمان «آشپزخانه مرکزی جهانی» تبادل نظر کردیم.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->