پرونده عجیب قتل فجیع نوجوانی که در برابر شیطان مقاومت کرد گردشگری سلامت ایران در یک سال گذشته به اندازه ۲۰ سال پیشرفت کرد پدروپسر مامورنما در مشهد به دام افتادند (۱۲ تیر ۱۴۰۳) کلاهبرداری با ترفند نرم افزار رایگان آموزش ارز دیجیتال (۱۲تیر ۱۴۰۳) گلابی؛ میوه‌ای مفید برای کاهش «کلسترول بد» خطر همه‌گیری بیماری تب دنگی در کشور ۵۰ درصد کودکان ایرانی بدخواب شده‌اند | ۳ فاکتور مهم شیوع ۳۶ درصدی اختلال خواب در کودکان تهرانی سرکه سیب؛ فراورده‌ای که برای کاهش وزن مفید است وزیر آموزش‌وپرورش: امسال به جذب ۱۷۶ هزار معلم نیاز داریم | واریز معوقات معلمان، در دست اقدام جزئیات اسیدپاشی در آلمان + فیلم امکان انتقال تب دنگی از طریق هر پشه به ۱۰ نفر زنانی که تابع این رژیم غذایی هستند، قلب سالم‌تری دارند توفان ۶۲۰ نفر را در سیستان‌ راهی بیمارستان کرد (۱۲ تیر ۱۴۰۳) خودکشی ویدا، بلاگر معروف تهرانی + تصویر آخرین استوری محصولات آرایشی‌بهداشتی تقلبی از کدام کشورها قاچاق می‌شود؟ اعمال‌قانون ۲۰۴۵ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۵ نفر در تصادفات مصدوم شدند (۱۲ تیر ۱۴۰۳) از برگزاری نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ چه می‌دانیم؟ + جزئیات آخرین آمار فوتی‌ زائران ایرانی در حج اعلام شد سقوط مرگ‌بار مرد چهل‌ودوساله از طبقه چهارم ساختمانی در مشهد (۱۲ تیر ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در اطراف میدان آزادی و حرم امام‌رضا(ع) و بولوار کوثر | تصادف و واژگونی موتور‌سیکلت جان دو شهروند مشهدی را گرفت (۱۲ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

افزایش ایمنی و سرعت قطارهای مشهد-تهران

  • کد خبر: ۲۲۰۳۶۷
  • ۱۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۹
افزایش ایمنی و سرعت قطارهای مشهد-تهران
مدیر کل راه آهن خراسان گفت: طرح تعویض ریل بند‌های چوبی با بتنی در سوزن‌های ۱۰ ایستگاه مسافری در مسیر مشهد- تهران موجب افزایش ایمنی و سرعت قطار‌ها در محدوده این ایستگاه‌ها شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، مصطفی نصیری ورگ اظهار داشت: تغییر مسیر وسایل نقلیه ریلی از طریق دستگاهی به نام "سوزن" انجام می‌شود که پیش از این ریل بند‌های به کار رفته در ریل محدوده سوزن‌ها چوبی بود.

وی ادامه داد: ریل بند‌های چوبی ریل‌ها برای سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت طراحی شده اند بنابراین هنگام عبور قطار از محل سوزن ها، باید سرعت قطار مسافربری تا ۸۰ کیلومتر در ساعت کاهش یابد علاوه بر این که ایمنی تردد از ریل بند‌های چوبی نسبت به بتنی کمتر است.

مدیر کل راه آهن خراسان گفت: سوزن‌ها در محل ایستگاه‌های راه آهن و جهت تغییر مسیر قطار‌ها تعبیه می‌شوند از این رو از سال ۱۴۰۱ طرح تعویض ریل بند‌های چوبی سوزن‌ها با ریل بند‌های بتنی در محدوده ایستگاه‌های مسافربری مسیر مشهد-تهران آغاز شد.

نصیری افزود: با تداوم طرح در سال گذشته ریل بند سوزن‌ها در ۱۰ ایستگاه از مجموع ۱۳ ایستگاه مسافری راه آهن در مسیر مشهد-تهران تعویض شد که در نتیجه سرعت قطار‌ها در این محدوده از ۸۰ به ۱۲۰ کیلومتر در ساعت افزایش یافته است و البته ایمنی تردد در ایستگاه‌های یاد شده به واسطه استفاده از ریل بند‌های بتنی نیز بیشتر شد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->