قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۱۳ تیر ۱۴۰۳) | پژو پارس ۷۵۰ میلیون تومان شد آغاز ثبت‌نام آزمون استخدامی ۱۴۰۳ دستگاه‌های اجرایی از فردا (۱۴ تیر ۱۴۰۳) پرداخت سود سهام عدالت متوفیان چه زمانی انجام می‌شود؟ چرا سکه گران شد؟ زمان سومین عرضه اولیه امسال مشخص شد اطلاعیه جدید در خصوص نحوه ثبت سفارش خودرو جانبازان ۵۰درصد و بالاتر مشمول (۱۳ تیر ۱۴۰۳) آغاز فروش فوق‌العاده یکی از محصولات سایپا اعلام شد+ جزئیات (۱۳ تیر ۱۴۰۳) قیمت امروز میوه و صیفی جات در مشهد اعلام شد (۱۳ تیر ۱۴۰۳) | انگور عسکری کیلویی ۶۰ هزار تومان توصیه وزیر صمت به مردم برای خرید خودرو | این روز‌ها وقت مناسبی برای خرید خودرو است؟ مهلت اظهارنامه مالیاتی ۱۴۰۳ اعلام شد برگزاری نمایشگاه تخصصی صنعت و اتوماسیون صنعتی در مشهد (۱۲ تیر ۱۴۰۳) کشف ۲۸ هزار دستگاه ماینر غیرمجاز شماره‌گذاری نیسان آبی متوقف شد (۱۲ تیر ۱۴۰۳) تورم تولیدکننده از ۱۰۳ درصد به کانال ۳۹ درصد رسید خروج پول حقیقی با وجود بازار مثبت! | گزارش وضعیت بورس (۱۲ تیر ۱۴۰۳) سکه امامی وارد کانال ۴۳ میلیون تومان شد | طلا در مشهد گران‌تر شد (۱۲ تیر ۱۴۰۳) قیمت جدیدترین گوشی‌های پرچم‌دار (۱۲ تیر ۱۴۰۳) آرامش در بازار طلا و ارز | قیمت امروز طلا، سکه، دلار و ارز دیجیتال (۱۲ تیر ۱۴۰۳) بهترین کولر گازی برای شهر تهران کشف بیش‌از ۲۳۰۰ قرص و کالا‌ی آرایشی تقلبی از یک لباس‌فروشی در مشهد (۱۲ تیر ۱۴۰۳) خودرو‌های خارجی صفرکیلومتر را در مشهد چند بخریم؟ (۱۲ تیر ۱۴۰۳) بررسی قیمت خودرو‌های صفر داخلی در مشهد (۱۲ تیر ۱۴۰۳) ثبت‌نام جاماندگان سهام عدالت از چه زمانی آغاز می‌شود؟ خرید تضمینی گندم مازاد کشاورزان خراسان‌رضوی به ۳۲۵ هزار تُن رسید (۱۲ تیر ۱۴۰۳) پیش‌فروش خودرو هایما 7x ایران خودرو از فردا (۱۳ تیر ۱۴۰۳) + جدول و قیمت خودرو ۱۶۲ تُن تخمه آجیلی در خراسان‌رضوی تولید شد
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

کاهش ۵۰ مگاوات برق با اصلاح استاندارد کولر آبی

  • کد خبر: ۲۲۰۸۵۳
  • ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۱
کاهش ۵۰ مگاوات برق با اصلاح استاندارد کولر آبی
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: وزارت نیرو قراردادی را با کمک دستگاه‌های تخصصی بست که کولر‌های آبی کم‌مصرف را حمایت می‌کنند و در این صورت۵۰ درصد مصرف انرژی کاهش پیدا می‌کند

به گزارش شهرآرانیوز، مهدی اسلام پناه تریح کرد: در سال ۱۴۰۲، در رابطه با لوازم خانگی، در بحث واردات  نشان‌های پلاس را ارتقاء دادیم.در حوزه واردات خیلی تنظیم گری درستی نمی‌شد یعنی به راحتی لوازم پر مصرف وارد می‌شد و انرژی زیادی از کشور از این بابت هدر می‌رفت.ما این درجه ها را به ۲ پلاس و ۳ پلاس ارتقاء دادیم.

وی افزود: در بحث کالا‌هایی مثل کولر آبی، موتور‌های کولر آبی را با استاندارد‌های جدید تدوین کردیم که وزارت نیرو قراردادی را با کمک دستگاه‌های تخصصی بست که کولر‌های آبی کم‌مصرف را حمایت می‌کنند و در این صورت۵۰ درصد مصرف انرژی کاهش پیدا می‌کند. پیش بینی وزارت نیرو این است که طی بازه چهار تا پنج سال، سه هزار مگاوات ما صرفه جویی در مصرف را در این حوزه خواهیم داشت. 

رئیس سازمان استاندارد گفت: دیگر همه سعی و تلاشمان را نباید بگذاریم در حوزه تولید، باید بتوانیم مصرف را هم مدیریت کنیم، مصرف و تولید باهم متعادل شوند، لذا این کار هم با کمک وزارت نیرو در سال ۱۴۰۲ انجام شد.

اسلام پناه افزود: تابستانی که پیش رو خواهیم داشت، کولر‌های کم مصرف با موتور‌های جدید استاندارد وارد بازار می‌شود و مردم می‌توانند اینها را خریداری کنند که اثر خود را در حوزه انرژی و مصرف برق خواهد گذاشت. در حال حاضر با توجه به استاندارد تعریف شده به صنایع کولرساز، خط‌ های تولید این موتور‌ها ایجاد شده و امیدواریم که تا تابستان آتی با تعویض موتور کولر‌های فرسوده و جایگزینی موتور‌های پربازده، امکان ۵۰ مگاوات کاهش مصرف در این حوزه را داشته باشیم که میزان مصرف قابل توجهی است.

او تصریح کرد:ما سال ۱۴۰۲ چندین سامانه  را راه اندازی کردیم که یکی از آنها؛ سامانه مردم‌دار بود، سامانه کدگذاری مشتقات نفتی بود، این هم سامانه بسیار مهمی است که کمتر به آن پرداخته شد.

رئیس سازمان استاندارد گفت: سامانه حمل نمونه بود، برای نمونه‌های خاص که بالأخره از یک ارزش اقتصادی بالایی برخوردار است. سامانه درگاه امن پرداخت بود که این سامانه رابطه بین شرکت‌های بازرسی و صاحبین کالا را قطع می‌کند، طبق آن چیزی که بار‌ها و بار‌ها مطالبه بوده، این سامانه راه اندازی شد. سامانه آزمایش برخط مرکز ملی تأیید صلاحیت بود.

اسلام پناه گفت:همچنین در سال ۱۴۰۲ زمان رسوب کالا در گمرک را ۵۰ درصد به عنوان دستگاه پاسخ دهنده کاهش دادیم، این برابر آمار رسمی است که وزارت اقتصاد اجرا کرده ۵۰ درصد است.
منبع: باشگاه خبرنگاران

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->