اعزام تیم‌های ارزیاب برای بررسی خسارت‌های زلزله رشتخوار خراسان رضوی | زمین لرزه در مشهد و کاشمر هم احساس شد (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۴) زلزله مشهد را لرزاند (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۴) بیانیه آموزش و پرورش درباره برداشت از حساب بانکی والدین از طریق برنامه «شاد» پای قطع‌شده، سلاح‌های جنگی و اعترافات تکان‌دهنده؛ ابعاد جدید کشتار گانگستری در مشهد یک تا ۱۰ سال محرومیت در انتظار متخلفان کنکور سراسری تأثیر منفی مصرف دخانیات و الکل بر باروری زوجین حیوان خانگی؛ آری یا خیر؟ کلیه مدارس استان یزد فردا (پنجشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۴) تعطیل است تأثیر فعالیت بدنی در میانسالی بر کاهش خطر بروز آلزایمر یک مددکار اجتماعی: همت و پشتکار نسل جدید مددکاران اجتماعی نسبت به نسل قبل کمتر است آغاز جست‌و‌جو برای یافتن مفقودان حادثه بندر شهید رجایی (۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۴) جنایتی که به خاطر دعوت نشدن به عروسی رقم خورد مدال طلای اختراعات جهانی بر گردن بانوی درمانگر ایرانی سرقت به عشق دیدار امیر تتلو در زندان! دستگیری دزدان سابقه دار در شهرک پردیس مشهد| ستاره طلایی راز ۳۰ فقره سرقت را فاش کرد گلایه شهروندان مشهدی از تحمیل هزینه‌های غیرمنتظره در مهدکودک‌ها دندان‌پزشکی، جراحی زیبایی و زنان‌وزایمان، در صدر شکایات پزشکی امام جمعه سمنان: معلم باید دغدغه تربیت داشته باشد کنکور سراسری ۱۴۰۴ با رقابت ۷۳ هزار و ۳۱۱ داوطلب در مشهد و خراسان رضوی برگزار خواهد شد نتایج نهایی آزمون استخدامی آموزش و پرورش برای افراد دارای معلولیت اعلام شد (۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۴) هدیه روز معلم به دبیران و معلمان | بازدید فرهنگیان از اماکن فرهنگی-تاریخی رایگان شد حساسیت به توت فرنگی چه علائمی دارد؟ چه کسانی نمی توانند خون اهدا کنند؟ رئیس نظام پزشکی مشهد: گردشگری سلامت در ایران دچار بی‌برنامگی است | اقبال پزشکان به سمت خدمات زیبایی هشدار درباره انتقال ویروس‌های «چیکونگونیا» و «زیکا» از طریق پشه آئدس زمان اعلام نتایج کنکور ۱۴۰۴ و انتخاب رشته مشخص شد | آیا ظرفیت دانشگاه‌ها زیاد شدند؟ ۵ سؤال طلایی که باید در هر ویزیت پزشکی بپرسید معلمان در شکل‌گیری شخصیت و ارزش‌های فردی نقش کلیدی دارند مرکز جامع همودیالیز تایباد خراسان رضوی آغاز به‌ کار کرد بازگشت حرکت قطار مشهد- سرخس به روال عادی (۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۴) وعده قالیباف برای تحول سیستم تربیتی و آموزشی کشور
سرخط خبرها

چوب حراج به دانشگاه فرهنگیان

  • کد خبر: ۲۲۹۱۸
  • ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۱
چوب حراج به دانشگاه فرهنگیان
کانون تربیت اسلامی طی بیانیه‌ای، موضوع خرید خدمات از دانشگاه پیام‌نور برای دانشگاه فرهنگیان را چوب حراج به دانشگاه فرهنگیان عنوان کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، در بیانیه کانون تربیت اسلامی آمده است: دبیرخانه کمیسیون علمی و تحقیقاتی وفناوری ریاست جمهوری طی نامه شماره ۵۶۹۴۱/۱۳۹۷۰۵ به تاریخ۱۳۹۸.۱۱.۱ نتایج همکاری بین دانشگاه پیام‌نور و دانشگاه فرهنگیان را خواستار شد و دانشگاه پیام نور نتایج بررسی جلسات متعدد را طی نامه شماره س/۱۱۰۷۳۵ به تاریخ ۹۸.۱۲.۳ اعلام کرد که نظر غالب اعضای جلسه(نمایندگان وزارت علوم، سازمان برنامه و بودجه، سازمان امور اداری استخدامی کشور، دانشگاه پیام نور و دانشگاه فرهنگیان) تحصیل ۱۰۰ واحد درسی دروس تخصصی و پایه در ۶ نیم سال تحصیلی در دانشگاه پیام نور باشد و دروس تربیتی در دانشگاه فرهنگیان گذرانده شود و مزایای این پیشنهاد را کاهش آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی دانشجویان،کاهش هزینه های دولت، افزایش سنوات خدمات دانشجو معلمان به ۲۹ سال برشمردند.

 

کانون تربیت اسلامی اینگونه پیشنهادات را مخالفت با نظرات صریح مقام معظم رهبری، سیاست‌های کلی ایجاد تحول در آموزش و پرورش، سند تحول بنیادین و خارج از وظایف کمیسیون مذکور می‌داند و آن را سبب تضعیف اعتماد ملی نسبت به مراکز تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر حکمرانی و منفع طلبانه بخشی بدون توجه به منافع درازمدت ملی به ویژه نظام تعلیم تربیت کشور می‌داند که توضیح آن به شرح زیر اعلام می‌شود.

 

۱- مقام معظم رهبری مکرراً بر اهمیت، تقویت و توسعه کمی و کیفی مراکز تربیت معلم و دانشگاه فرهنگیان تأکید داشته‌اند از جمله فرمودند «راجع به مسأله‌ دانشگاه فرهنگیان و مسأله‌ تربیت‌ معلّم، امروز مهم‌ترین نیاز آموزش و پرورش کشور، معلّم است؛ مهم‌ترین نیاز، معلّم است. این دانشگاه و دانشگاه شهید رجایی و هر نقطه‌ای که تربیت‌معلّم بر آن صدق می‌کند، بایستی هم کمّاً، هم کیفاً توسعه پیدا کند...معلّمی یک حرفه‌ فنّی است، یک کار هنری است؛ یاد گرفتن لازم دارد؛ اینجا شما معلّمی را یاد می‌گیرید؛ آنکه در فلان دانشگاه دیگر درس خوانده، او این معلومات شما را که در اینجا یاد گرفته‌اید، ندارد؛ چطور می‌خواهد معلّمی کند؟

 

مراکز تربیت معلّم -که مهم‌ترینش فعلاً دانشگاه فرهنگیان است- مرکز ثقل اصلی نظام آموزش و پرورش کشورند و در مورد این دانشگاه کوتاهی شده. [طبقِ] آنچه بنده اطّلاع دارم و به من گزارش شده، این دانشگاه، هم از لحاظ نیروی انسانی -معلّم، استاد- دچار کمبود است، هم از لحاظ بودجه دچار کمبود است، [هم] از لحاظ فضای آموزشی دچار کمبود است. وزارت علوم، سازمان مدیریّت، سازمان امور استخدامی، هرکدام به نحوی بایستی همکاری کنند، کمک کنند؛ این مشکلات باید برطرف بشود. البتّه دوستان، هم اینجا ذکر کردند، هم در آن جلسه‌ قبلی گفتند که از بنده انتظاراتی دارند؛ بنده آماده هستم و هر کاری که از من بربیاید و بتوانم انجام بدهم و در اختیار بنده باشد، قطعاً انجام می‌دهم؛ برای اینکه این مسأله را جزو مسائل درجه‌ اوّل کشور می‌دانم و می‌شناسم». (به مناسب. هفته بزرگداشت معلم ۱۳۹۷.۲.۱۹)

 

حال سؤال از نمایندگان کمیته مذکور که مخاطب معظم له هستند آیا توسعه کمی دانشگاه فرهنگیان واگذاری(نه همکاری) ۷۰ درصد واحدهای دانشجو دانشگاه فرهنگیان به دانشگاه پیام نور است؟!!!! و یا آیا توسعه کیفی دانشگاه با حذف استخدام دانشجومعلم از ابتدای ترم تحصیلی(بند ۴ پیشنهاد کمیته مذکور) انجام می پذیرد؟! که سبب عدم استقبال داوطلبان رتبه یک رقمی و دو رقمی و سه رقمی کنکور برای پذیرش در دانشگاه فرهنگیان می‌گردد.

 

۲-بند ۱-۳ سیاست‌های کلی ایجاد تحول در آموزش و پرورش( ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری) ارتقای کیفی و روز آمد ساختن برنامه‌های برنامه درسی مراکز و دانشگاه‌های تربیت معلم و شیوه‌های یاددهی و یادگیری برای پرورش معلمان با انگیزه ، کار آمد، متدین و خلاق و اثربخش تأکید دارد. آیا تصمیمات کمیته مذکور برخلاف این سیاست به دانشجومعلم قرضی، اجاره‌ای با آشفتگی ذهنی و بی‌انگیزه منتهی نخواهد شد آیا اینگونه معلمان در فضای گفتمانی مدرسه و کلاس به معلمان دو زیسته شناخته نخواهند شد و این مغایر به منزلت معلمان است.

 

۳-راهکار ۱-۱۱ سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، آموزش و پرورش را موظف به استقرار نظام ملی تربیت معلم و راه‌اندازی دانشگاه ویژه فرهنگیان با رویکرد آموزش تخصصی و حرفه‌ای تربیت محور با همکاری دستگاه های ذیربط می‌نماید آیا واگذاری امکانات و تجهیزات و یا فضای آموزشی بلا یا کم استفاده دانشگاه پیام نور به دانشگاه فرهنگیان برای استقرار و توسعه کمی و کیفی دانشگاه فرهنگیان از مصادیق همکاری است؟ یا تقلیل دانشگاه فرهنگیان به آموزش ضمن خدمت بلند مدت یکساله مهارت آموزی؟!(مرا به خیر تو امید نیست شر مرسان)

 

۴-وظایف کمیسیون علمی و تحقیقاتی، فناوری ریاست جمهوری برابر با مصوبه شماره ۲۱۴۸۸/۱۱۵ به تاریخ ۸۷.۲.۱۷ هیأت وزیران در ۱۲ بند آمده است که موضوع جلسه مذکور از مصادیق آن نمی باشد حتی در بند ۵ تغییر آیین نامه آموزشی‌های علمی -کاربردی را منوط به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌داند و اعضای غالب جلسه بدون توجه به قوانین موضوعه و منافع ملی بلکه جلب منافع بخشی، ۱۰۰ واحد یک دانشگاه را به دانشگاه دیگر واگذار می نمایند منافع سازمان برنامه و بودجه،کاهش هزینه دانشجو از ۴ سال تحصیلی به یک سال تحصیلی است همان طوری که معاون امور آموزش و پرورش عمومی و فنی و حرفه‌ای سازمان در جلسه شورای معاونان اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر این مطلب را اعلام کردو منافع سازمان امور استخدامی، افزایش سنوات خدمت از ۲۶ سال به ۲۹ سال است و وزارت علوم و دانشگاه پیام نور سرمست از جلوگیری انحلال مراکز دانشگاه های پیام نور در کشور با این پیشنهاد شدند.

 

کانون تربیت اسلامی این حرکات را ادامه جریان غربگرای حذف و تضعیف دانشگاه فرهنگیان و حاکمیت نگاه اقتصادی و توسعه خرید خدمت و پیمانکاری آموزشی در تعلیم و تربیت می‌داند تا تربیت را به آموزش و مهارت کاهش دهند و مربی را به مدرس نیازهای شهروندی تقلیل دهند و دروس پایه را به دروس کمی و انتزاعی منحصر نمایند و جریان تولید دانش و روش تربیت اسلامی مبتنی بر آموزه‌های اسلام انقلابی با هدف غایی حیات طیبه و تکوین و تعالی هویت اسلامی، ایرانی، انقلابی را متوقف نمایند و تربیت را به کالای آموزشی با قابلیت مناقصه گذاری و داد و ستد و صرفه اقتصادی تبدیل نمایند تا مرگ مدرسه را در ایران محقق نمایند.

 

کانون تربیت اسلامی هر اقدامی که مغایر سیاست های صریح اعلامی ولی فقیه و اسناد تحولی به ویژه در حوزه معلم و تأمین نیروی انسانی باشد اقدام مناسب از جمله آتش به اختیار را انجام خواهد داد و سکوت سازش و سهل انگاری را خیانت به کشور و انقلاب اسلامی می‌داند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->