روند پرداخت یک‌میلیون تومان به بازنشستگان در قالب همسان‌سازی حقوق فعلا ادامه دارد (۱۰ مهر ۱۴۰۳) خودرو‌های توقیفی از شنبه (۱۴ مهر ۱۴۰۳) آزاد خواهند شد + فیلم نماینده مجلس: مطالبات فرهنگیان بازنشسته سریعاً پرداخت شود اقدامات مرکز کنترل ترافیک شهرداری مشهد در آغاز سال تحصیلی  در نیمه دوم سال نگذارید ویتامین D خونتان کم شود ترافیک نیمه‌سنگین در بلوار سجاد، میدان شریعتی و معابر منتهی به حرم امام‌رضا(ع) (۱۰ مهر ۱۴۰۳) موبایل و تبلت را نامحدود دست بچه ندهید | شیوع اختلال نزدیک بینی در کودکان ایرانی اعمال‌قانون ۲۱۱۳ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۴۵ خودروی متخلف توقیف شدند (۱۰ مهر ۱۴۰۳) حادثه تروریستی در سیستان و بلوچستان؛ فرمانده سپاه بنت و رئیس شورای این شهر ترور شدند (۱۰ مهر ۱۴۰۳) پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (سه‌شنبه، ۱۰ مهر ۱۴۰۳) | مشهد گرم می‌شود آخرین جزئیات از طغیان هلیل‌رود جیرفت | ١۵ نفر جان خود را از دست دادند (۱۰ مهر ۱۴۰۳) ارائه آموزش‌های تخصصی به دانش‌آموزان المپیادی برای ورود به بازار کار | دادن پاسخ اشتباه به یک سؤال در المپیاد‌های جهانی، مدال طلا را به نقره تبدیل می‌کند سهم سالمندان تحت پوشش بهزیستی کشور از دریافت خدمات این سازمان چقدر است؟ جامعه سالم، در گرو سلامت دانش‌آموزان است تصادف خودروی قاچاق انسان در جاده‌های سیستان و بلوچستان ۲۵ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۱۰ مهر ۱۴۰۳) حفظ و ارتقای سلامت سالمندان در کلیه ابعاد باید در اولویت قرار گیرد آغاز بیستمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات ۱۰۴ نفر از اعضای سازمان مجاهدین خلق موسوم به منافقین (۱۰ مهر ۱۴۰۳) مدیر عامل سازمان تاکسی‌رانی شهرداری مشهد: سرویس مدرسه به ۹۵‌‌درصد از متقاضیان تخصیص یافت اقدامات زیبایی بر روی دندان، باید محتاطانه و با مشاوره دندانپزشکی انجام شود جوان‌ترین و سالمندترین استان‌های کشور کدامند؟ | حدود ۱۱ درصد سالمندان کشور بالای ۶۴ سال هستند خراسان‌رضوی در طراز اول کیفیت و گستره خدمات مدارس استثنایی
سرخط خبرها

معاون وزیر بهداشت: مالیات سیگار چهار برابر افزایش یابد

  • کد خبر: ۲۳۰۱۰۱
  • ۰۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۵
معاون وزیر بهداشت: مالیات سیگار چهار برابر افزایش یابد
معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: باید مالیات سیگار چهار برابر افزایش یابد، زیرا بسیار زیان آور بوده و خانمان‌سوز است، بیش از ۵۰ هزار مرگ در سال ناشی از استعمال دخانیات در کشور است.

به گزارش شهرآرانیوز، حسین فرشیدی روز شنبه در نشست خبری هفته ملی بدون دخانیات (۵ تا ۱۱ خرداد) که در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، ضمن عرض تسلیت شهادت شهدای خدمت، اظهار کرد: بیش از ۵۰ هزار مرگ در سال ناشی از استعمال دخانیات در کشور است و میلیارد‌ها دلار صرف درمان بیماری‌های ناشی از مصرف مواد دخانی می‌شود.

وی اظهار داشت: باید مالیات سیگار چهار برابر افزایش یابد، زیرا بسیار زیان‌آور بوده و خانمان‌سوز است. متاسفانه برخی افراد تحت عنوان صنایع دخانیات باید مالیات زیاد بپردازند.

فرشیدی تصریح کرد: در ۱۰ سال گذشته، شکل و شمایل سیگار‌ها تغییر کرده و گرایش جوانان به خصوص دختران به سمت مصرف این ماده دخانی رو به افزایش است و متاسفانه سریال‌های سیما و شبکه‌های خانگی نیز استعمال دخانیات را بیشتر جلوه می‌دهند.

وی با اشاره به شعار هفته دخانیات با عنوان "حفاظت از کودکان در برابر مداخلات صنعت دخانیات" ادامه داد: باید تلاش کنیم تا جلوی عوارض جبران‌ناپذیر استعمال دخانیات را در کشور بگیریم و از رسانه‌ها می‌خواهیم با اطلاع‌رسانی وسیع به ما در این زمینه کمک کنند؛ زیرا در فضای مجازی تبلیغات فریبنده‌ای برای سیگار وجود دارد.

سیگار الکترونیکی قاچاق است 

فرشیدی با تاکید بر اینکه سیگار الکترونیکی مجوز تولید و واردات ندارد و قاچاق است، گفت: این نوع سیگار از مبادی رسمی کشور وارد نمی‌شود، وزارت بهداشت نیز مجوزی برای آن صادر نمی‌کند و اکنون در حال برخورد با توزیع آن هستیم.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->