نگرانی وزیر خارجه ترکیه از تنش‌آفرینی‌های صهیونیست‌ها شهادت ۲۲ فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی به غزه آنکارا مدعی شد: هفت تروریست در شمال عراق و سوریه از پای درآمدند رسانه‌ عبری زبان: ارتش اسرائیل برای ماه‌ها در غزه می‌ماند دیده‌بان حقوق بشر سوریه: ۴۱۰۰ نفر طی ۵ سال در سوریه به دست داعش کشته شدند گالانت: به جنگ در غزه ادامه می‌دهیم مسعود پزشکیان از حضور در مناظره‌های تلویزیون انصراف داد؟ شرکت ۴ هزار شهروند یهودی ترکیه‌ای در جنگ غزه ۹ صهیونیست بر اثر اصابت یک پهپاد انتحاری زخمی شدند موشک چینی هنگام آزمایش سقوط کرد شهادت ۳ رزمنده مقاومت اسلامی لبنان شهادت فرمانده گردان «طولکرم» در حمله هوایی رژیم اسرائیل نشست قریب الوقوع سوریه و ترکیه در عراق قاهره ورود نیرو‌های مصری به نوار غزه را رد کرد اعتراض ایران در خصوص حواشی انتخابات در انگلیس ۷۲ درصد آمریکایی‌ها بایدن را دارایی توانایی شناختی نمی‌دانند آماده باش پایگاه‌های آمریکا در اروپا (۱۰ تیر ۱۴۰۳) نتانیاهو: جنگ در نوار غزه ادامه دارد انصراف بایدن در انتخابات به تصمیم همسرش بستگی دارد ترکیه از ارائه سوخت به هواپیمای رژیم صهیونیستی خودداری کرد
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

ادعای واشنگتن‌تایمز درباره آمادگی اوکراینی‌ها برای جایگزینی زلنسکی

  • کد خبر: ۲۳۱۰۴۴
  • ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۶
ادعای واشنگتن‌تایمز درباره آمادگی اوکراینی‌ها برای جایگزینی زلنسکی
محبوبیت ولودیمیر زلنسکی که دوره ریاست‌جمهوری او در ۲۰ مه به پایان رسید، به پایین‌ترین حد خود نزول کرده است و طبق گزارشی، اوکراینی‌ها برای جایگزینی او آماده هستند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ روزنامه واشنگتن‌تایمز در گزارشی عنوان کرد محبوبیت زلنسکی به پایان رسیده و مردم اوکراین آماده تغییر قدرت هستند. بنابراین، زلنسکی گزینه‌های کمی دارد.

این روزنامه تصویر تیره و تاری را در آینده قابل‌ پیش‌بینی برای اوکراین ترسیم می‌کند؛ اینکه آمریکا دیگر تأمین مالی و تسلیحات بی‌وقفه را تضمین نمی‌کند.

به گزارش وب‌سایت پراودا، دوره ریاست‌جمهوری ولودیمیر زلنسکی در ۲۰ مه به پایان رسید. وی توسط شهروندان اوکراینی برای یک دوره ۵ ساله انتخاب شد و دقیقا به همان تعداد سال از زمان تحلیف وی در ۲۰ مه ۲۰۱۹ می‌گذرد. بااین‌حال، حکومت‌نظامی از فوریه ۲۰۲۲ در اوکراین وضع شده است.

ولودیمیر زلنسکی، با استدلال برای حکومت‌نظامی، انتخابات ریاست‌جمهوری را لغو کرده و عملا قدرت را در این کشور در دست دارد. با این‌ حال، با در نظر گرفتن قانون اساسی اوکراین، ماموریت دارنده پست ریاست‌جمهوری مبنای قانونی و مشروع ندارد.

ویاچسلاو ولودین، رئیس دومای دولتی روسیه، تصمیم ولودیمیر زلنسکی برای ماندن به‌عنوان رئیس‌جمهور اوکراین پس از پایان دوره ریاست‌جمهوری خود را غصب قدرت و نقض قانون اساسی اوکراین دانست. همچنین ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه تاکید دارد که حضور زلنسکی در راس قدرت دیگر مشروعیت ندارد و اگر زمانی بحث مذاکرات صلح مطرح باشد، این مورد مشکل‌ساز خواهد شد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->