نگرانی وزیر خارجه ترکیه از تنش‌آفرینی‌های صهیونیست‌ها شهادت ۲۲ فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی به غزه آنکارا مدعی شد: هفت تروریست در شمال عراق و سوریه از پای درآمدند رسانه‌ عبری زبان: ارتش اسرائیل برای ماه‌ها در غزه می‌ماند دیده‌بان حقوق بشر سوریه: ۴۱۰۰ نفر طی ۵ سال در سوریه به دست داعش کشته شدند گالانت: به جنگ در غزه ادامه می‌دهیم مسعود پزشکیان از حضور در مناظره‌های تلویزیون انصراف داد؟ شرکت ۴ هزار شهروند یهودی ترکیه‌ای در جنگ غزه ۹ صهیونیست بر اثر اصابت یک پهپاد انتحاری زخمی شدند موشک چینی هنگام آزمایش سقوط کرد شهادت ۳ رزمنده مقاومت اسلامی لبنان شهادت فرمانده گردان «طولکرم» در حمله هوایی رژیم اسرائیل نشست قریب الوقوع سوریه و ترکیه در عراق قاهره ورود نیرو‌های مصری به نوار غزه را رد کرد اعتراض ایران در خصوص حواشی انتخابات در انگلیس ۷۲ درصد آمریکایی‌ها بایدن را دارایی توانایی شناختی نمی‌دانند آماده باش پایگاه‌های آمریکا در اروپا (۱۰ تیر ۱۴۰۳) نتانیاهو: جنگ در نوار غزه ادامه دارد انصراف بایدن در انتخابات به تصمیم همسرش بستگی دارد ترکیه از ارائه سوخت به هواپیمای رژیم صهیونیستی خودداری کرد
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

تلگراف از آماده‌سازی طرح‌های نظامی ناتو برای درگیری احتمالی با روسیه خبر داد

  • کد خبر: ۲۳۱۹۷۱
  • ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۱
تلگراف از آماده‌سازی طرح‌های نظامی ناتو برای درگیری احتمالی با روسیه خبر داد
روزنامه انگلیسی گزارش داد، ناتو در حال کار بر روی طرح‌هایی است که در صورت وقوع جنگ با روسیه، ده‌ها هزار نیروی آمریکایی را در امتداد «کریدور‌های زمینی» در اروپای غربی بفرستد.

به گزارش شهرآرانیوز، سال گذشته میلادی اعضای ناتو توافق کردند تا ۳۰۰ هزار سرباز را برای احتمال وقوع حمله روسیه به حالت آماده‌باش نگه دارند. این در شرایطی است که بروکراسی موانعی را بر سر راه مانور‌های آزمایشی نیرو‌های ناتو ایجاد کرده و این وضع انتقال سریع نیرو‌ها و تجهیزات در سراسر قاره اروپا را با مشکل مواجه می‌کند.

در همین حال روزنامه دیلی‌تلگراف سه‌شنبه گزارش داد، مقام‌های ارشد نظامی ناتو تلاش می‌کنند تا اطمینان حاصل کنند که جریان نیرو‌ها با حملات احتمالی روسیه به بنادر مورد استفاده ارتش آمریکا برای تخلیه محموله‌های خود متوقف نخواهد شد.

ژنرال «الکساندر سولفرانک» رئیس فرماندهی لجستیک ناتو گفت: «واضح است که پایگاه‌های لجستیکی بزرگ همانطور که از دوران جنگ افغانستان و عراق می‌شناسیم، دیگر امکان‌پذیر نیست، چون در یک موقعیت درگیری این تجهیزات و نیرو‌ها خیلی سریع از بین می‌روند.»

در گزارش دیلی‌تلگراف تحت عنوان «کریدور‌های زمینی ناتو می‌تواند نیرو‌های آمریکایی را در صورت وقوع جنگ در اروپا به خط مقدم هدایت کند» آمده است که مسیر اصلی نیرو‌های آمریکایی در صورت جنگ با روسیه از طریق بندر روتردام هلند به آلمان و لهستان خواهد بود. کریدور‌های جایگزین از ایتالیا، یونان و ترکیه به ترتیب از طریق اسلوونی و کرواسی به مجارستان و از طریق بلغارستان و رومانی می‌گذرند. همچنین برنامه‌هایی برای مشارکت نروژ، سوئد و فنلاند برای تدارکات پشتیبان وجود دارد.

طبق این گزارش، ناتو در حال توسعه چندین «دالان زمینی» است تا در صورت وقوع یک جنگ زمینی بزرگ اروپا با روسیه، نیرو‌ها و خودرو‌های زرهی آمریکایی را به خطوط مقدم برساند. مقامات به تلگراف گفتند که سربازان آمریکایی در یکی از پنج بندر فرود می‌آیند و در مسیر‌های لجستیکی از پیش برنامه‌ریزی شده برای مقابله با حمله احتمالی مسکو هدایت می‌شوند.

این در حالی است که رهبران ارشد اتحاد هشدار داده‌اند که دولت‌های غربی باید خود را برای درگیری با روسیه در دو دهه آینده آماده کنند. از زمانی که رهبران ناتو در اجلاس سران در ویلنیوس، لیتوانی موافقت کردند ۳۰۰ هزار سرباز را آماده کنند و در وضعیت آمادگی بالا برای دفاع از ائتلاف نگه دارند، مسیر‌های لجستیکی به اولویت اصلی تبدیل شده است. براساس طرح‌های موجود، نیرو‌های آمریکایی در بنادر هلند قبل از سوار شدن به قطار‌هایی که آنها را از آلمان و به لهستان می‌برد، فرود می‌آیند.

تلگراف از آماده‌سازی طرح‌های نظامی برای درگیری احتمالی با روسیه از سوی ناتو خبرداد

نحوه اعزام نیرو‌های آمریکایی به خطوط مقدم در جنگ زمینی اروپا با روسیه

آمریکا و متحدانش ادعا کرده‌اند که مسکو ممکن است به ناتو حمله کند و ارسال تسلیحات به اوکراین برای مبارزه با روسیه به توقف یا جلوگیری از این نتیجه کمک می‌کند. مسکو ضمن رد چنین قصدی، دولت‌های غربی را به ایجاد تهدید‌های نادرست برای فریب مردم خود در مورد مناقشه اوکراین متهم کرده است.

به گزارش شبکه خبری راشا تودی، مقامات روسی درگیری با اوکراین را به‌عنوان یک جنگ نیابتی آغاز شده توسط ایالات متحده با هدف تضعیف توسعه روسیه توصیف کرده‌اند که در آن سربازان اوکراینی به‌عنوان «گوشت دم توپ» عمل می‌کنند، در حالی که از سوی غرب به آنها تسلیحات، اطلاعات، آموزش و برنامه‌ریزی ارائه می‌شود.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->