هلال احمر فلسطین: برای جلوگیری از فاجعه انسانی باید گذرگاه‌ها به غزه باز شود ارتش رژیم صهیونیستی به زخمی ‌شدن ۱۸ نظامی خود اعتراف کرد جلیلی: کشور ما یک جهان فرصت در اختیار دارد | باید قدر زمان را بدانیم بن گویر: آتش بس اعلام شود از کابینه می‌روم مخبر: مردم همواره به مسئولیت‌های خود در رابطه با نظام به شایسته‌ترین نحو عمل کرده‌اند تظاهرات صهیونیست‌ها در مخالفت با خدمت نظامی اجباری + تصاویر اعلام نتایج اولیه انتخابات پارلمانی فرانسه | حزب لوپن، مکرون را شکست داد بیانیه کاردار سفارت ایران در لندن درباره وقایع روز انتخابات نگرانی وزیر خارجه ترکیه از تنش‌آفرینی‌های صهیونیست‌ها شهادت ۲۲ فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی به غزه آنکارا مدعی شد: هفت تروریست در شمال عراق و سوریه از پای درآمدند رسانه‌ عبری زبان: ارتش اسرائیل برای ماه‌ها در غزه می‌ماند دیده‌بان حقوق بشر سوریه: ۴۱۰۰ نفر طی ۵ سال در سوریه به دست داعش کشته شدند گالانت: به جنگ در غزه ادامه می‌دهیم مسعود پزشکیان از حضور در مناظره‌های تلویزیون انصراف داد؟ شرکت ۴ هزار شهروند یهودی ترکیه‌ای در جنگ غزه ۹ صهیونیست بر اثر اصابت یک پهپاد انتحاری زخمی شدند موشک چینی هنگام آزمایش سقوط کرد شهادت ۳ رزمنده مقاومت اسلامی لبنان شهادت فرمانده گردان «طولکرم» در حمله هوایی رژیم اسرائیل
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

صداوسیما ضوابط تبلیغات نامزدهای ریاست جمهوری را اعلام کرد

  • کد خبر: ۲۳۲۳۱۸
  • ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۲
صداوسیما ضوابط تبلیغات نامزدهای ریاست جمهوری را اعلام کرد
ضوابط و چارچوب‌های تولید برنامه‌های تبلیغات قانونی نامزد‌های چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در صداوسیما اعلام شد.

به گزارش شهرآرانیوز، اطلاعیه شماره دو ستاد انتخابات رسانه ملی با اشاره به بایدها و نبایدهای آثار تبلیغاتی نامزدهای ریاست جمهوری منتشر شد.
این ضوابط به شرح زیر است:

مقدمه: براساس ماده ۶۵ قانون انتخابات ریاست جمهوری و برای فراهم کردن زمینه تبلیغی مناسب، هر یک از نامزد‌های محترم فرصت دارند از امکانات صدا و سیما به‌طور مساوی استفاده کنند که این برنامه‌ها در سه بخش زیر است:

الف: برنامه‌های تولیدی رادیویی و تلویزیونی که سازمان صدا و سیما متولی تمام مراحل انجام آن است.

ب: مستند‌ها و برنامه‌هایی که نامزد‌های محترم نسبت به تولید آن اقدام کرده و سازمان صدا و سیما پس از تأیید کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات نسبت به پخش آن اقدام می‌کند؛ لذا به منظور برخورداری یکسان نامزد‌های انتخاباتی از این فرصت، ضوابط و چارچوب‌های مصوب کمیسیون درباره تولید برنامه‌های قانونی به شرح زیر اعلام می‌شود.

بیشتر بخوانید
جبلی: امیدوارم در مناظرات انتخاباتی شاهد بد‌اخلاقی نباشیم

الف) برخی موضوعات قابل طرح در برنامه‌های تولیدی نامزدها:

۱- بیان زندگی نامه و سوابق کاری، تحصیلی، سیاسی و تشریح سوابق کاری و علمی

تبصره: برنامه انتخاباتی نباید حاوی انتساب عناوین علمی به نامزدی که موفق به احراز آنها نشده است، ‏‏ باشد. ملاک احراز انتساب عناوین علمی و مدارک تحصیلی نامزد گزارش و تأییدیه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یا دانشگاه آزاد اسلامی یا شورای عالی حوزه علمیه قم است که به تأیید شورای نگهبان رسیده باشد.

۲- تبیین و تشریح برنامه‌های نامزد برای ریاست جمهوری و دولت چهاردهم در عرصه‌های مختلف حکمرانی اعم از سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در امور داخلی و بین المللی.

۳- تشریح اولویت‌های کاری، موفقیت‌ها، دستاورد‌ها و افتخارات مختلف علمی، اجرایی، مدیریتی و خدمات در عرصه‌های مختلف حکمرانی

۴- معرفی مشاوران به منظور تشریح شیوه‌های اجرایی و توان مدیریتی

۵- موضوعات عام و تبیینی، همچون جایگاه و اهمیت ریاست جمهوری و نقش آن در نظام مردم‌سالاری دینی و ضرورت مشارکت و حضور گسترده مردم و نقش آنان در خنثی نمودن توطئه‌های دشمنان و تبیین ارزش‌ها ودستاورد‌های انقلاب اسلامی

ب) برنامه‌های تولیدی و زنده نامزد‌ها نباید مشتمل بر موارد ذیل باشند:

۱- اظهارات مغایر با قانون اساسی و قانون انتخابات ریاست جمهوری و سایر قوانین کشور

۲- بیان مطالب مغایر با اصول و مصادیق سیاست‌های اعلامی و مصرح مقام معظم رهبری در حوزه‌های داخلی و خارجی

۳- برنامه‌ها یا وعده‌های انتخاباتی فراتر از چارچوب قانون اساسی و حدود مقرر در سایر قوانین موضوعه.

۴- بیان اظهارات و برنامه‌های مغایر با اتحاد و همبستگی، منافع و امنیت ملی و تمامیت ارضی کشور

۵- تبلیغ رسانه‌ها و فرق و جریان‌های سیاسی و مذهبی غیرقانونی و نماد‌های آنها به تشخیص مراجع ذیربط

۶- عدم رعایت معیار‌ها و ضوابط پخش سازمان صدا و سیما

۷- بیان مطالب خلاف واقع، افترا، توهین و تخریب سایر نامزد‌ها و اشخاص حقیقی یا حقوقی

۸- استفاده از تصاویر مشترک با امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری

۹- تحریف و دستکاری آمار، بیان آمار خلاف واقع و جعل اطلاعات درباره مسائل کشور

۱۰- تشویش اذهان عمومی و سیاه نمایی از وضع کشور و تضعیف ارزش‌ها و دستاورد‌های نظام اسلامی و بیان هرگونه مطلبی که موجب یأس، ناامیدی و کاهش مشارکت مردم در انتخابات باشد

۱۱- ایجاد تشکیک و تردید در سلامت و امنیت و قانونمندی انتخابات و مجریان و ناظران آن

۱۲- عدم رعایت ضوابط مقرر در ماده ۶۸ قانون انتخابات ریاست جمهوری

ج) الزامات ضبط و پخش برنامه‌های تولیدی

۱- چنانچه نامزد‌ها در وقت مقرر برای ضبط برنامه‌های انتخاباتی خود به استودیو‌های تعیین شده در صدا و سیما مراجعه نکنند، کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات و سازمان صداوسیما مسئولیتی برای پخش برنامه‌ها نخواهد داشت.

۲- مستند‌های رادیویی و تلویزیونی نامزد‌ها باید در مهلت ۴۸ ساعت قبل از پخش به کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات تحویل داده شود، در غیر این صورت سازمان صداوسیما مسئولیتی برای پخش برنامه‌ها ندارد و کمیسیون می‌تواند به تشخیص خود مجوز پخش یکی از برنامه‌های ضبط شده نامزد‌های محترم در سقف مدت مستند را به جای آن صادر کند.

۳- با توجه به اختصاص دو مستند رادیویی و دو مستند تلویزیونی ۳۰ دقیقه‌ای به هر نامزد، ساختار تولید مستند‌ها الزاماً باید مستقل از هم باشد.

۴- عدم رعایت هر یک از موارد فوق و یا وجود موارد خلاف قانون و مقررات و عدم اصلاح آن توسط نامزد، مانع از پخش آن از رسانه ملی خواهد شد.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->