میهن مثل مادر است آیا روتین‌های پوستی معجزه می‌کنند؟ تحقق الگوی سوم زن مسلمان، مطالبه جدی جامعه زنان از رئیس‌جمهور آینده است جشن مادر دختری «غدیر، عید هم عهدی» در حرم مطهر رضوی برگزار شد اسرار قهوه برای زیبایی پوست اختصاص ۲ فصل از سند تحول کشور به زنان و خانواده روایتی از حال و هوای ۵۰ زوج بوشهری که ماهشان را در حرم امام رضا (ع) عسل کردند علامه‌ها عاشق‌ترند حقیقت فراموش‌شده‌ای به نام «زنان پشتیبان در جنگ» دو چالش مهم دختران مجرد دهه‌های ۵۰ و ۶۰ چیست؟ نظرات چند بانوی نویسنده درباره رمان دینی «اردو در قبرستان ژغاره» | ژانر وحشت و معمایی این کتاب باعث جذب مخاطب شده است گام دوم رویداد «ایراندخت» حمایت از بانوان کارآفرین است لزوم ارتقای فرهنگ اصیل ایرانی‌اسلامی علل شایع خونریزی در سه‌ماهه اول بارداری چیست؟ چهار قاتل خاموش روابط در زندگی مشترک را بشناسید پرداخت ۱۱۵ همت تسهیلات به مشاغل خانگی طی ۳ سال گذشته دیدگاه نامزد‌های انتخابات ریاست‌جمهوری در رابطه با حجاب و طرح «نور» چیست؟ دولت سیزدهم و شهید آیت‌الله رئیسی به حوزه بانوان نگاه ویژه‌ای داشتند برپایی کارگاه‌های آموزشی غدیرشناسی برای بانوان زائر در حرم مطهر ریزش مو چه زمانی غیرطبیعی است؟ مادران نوزادان کم وزن بیشتر در معرض خطر زوال عقل هستند
سرخط خبرها
توانمندسازی زنان سرپرست‌خانوار در دولت شهید جمهور

توانمندسازی زنان سرپرست‌خانوار در دولت شهید جمهور

  • کد خبر: ۲۳۲۵۳۸
  • ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰
طرح ملی کسب‌وکار پایدار خانواده‌محور، با توجه به نیاز‌های ویژه زنان، با همکاری زنان کارآفرین و پیشران، توانست زنان کارجوی هدف این طرح را توانمند کند.

به گزارش شهرآرانیوز، در دولت شهید جمهور، زنان سرپرست‌خانوار تحت پوشش برنامه‌های توانمندسازی قرار گرفتند، کسب‌و‌کار زنان کارآفرین ارتقا یافت و اشتغال پایدار برای زنان کارجو تعریف شد. همچنین از مهارت‌آموزی‌های اشتغال‌زا حمایت شد. این اتفاقات برای گروه زنان بدسرپرست، زنان خودسرپرست، دختران مجرد بالای ۴۵ سال، زنان بهبودیافته یا تحت آسیب‌های اجتماعی و زنان سرپرست‌خانوار در طرح ملی کسب‌وکار خانواده‌محور محقق شد.

طرح ملی کسب‌و‌کار پایدار خانواده‌محور، با توجه به نیاز‌های ویژه زنان، با همکاری زنان کارآفرین و پیشران، توانست زنان کارجوی هدف این طرح را توانمند کند. در این طرح، زنان کارآفرین از مرحله تهیه مواد اولیه تا فروش محصولات و به‌مدت حدود چهار سال، از اشتغال زنان کارجو حمایت می‌کنند تا پایداری اشتغال آن‌ها قطعی شود. همچنین این طرح، با توجه خاص به زنان سرپرست‌خانوار و شرایط ویژه آنان، انعطاف لازم برای خانواده‌محوربودن اشتغال ایشان را در اولویت خود قرار داده است.

به علاوه، دولت سیزدهم برای اولین بار با کمک «صندوق ضمانت وام اشتغال زنان سرپرست‌خانوار» ضمانت از این گروه را برعهده گرفت.

همچنین با تصویب اعتبارات ویژه سفر‌های استانی حوزه زنان و خانواده، استفاده از ظرفیت‌های ویژه هر استان و همکاری سایر دستگاه‌ها و سازمان‌ها ازجمله صندوق کارآفرینی امید، حمایت مالی بیشتر از این گروه زنان برای اشتغال پایدار خانواده‌محور رقم خورد.

تأمین شرایط فروش مجازی از طریق قرارداد با «کسبینو» و تأسیس بازارچه‌های فروش محصولات در استان‌ها از دیگربرنامه‌های توانمندسازی زنان سرپرست‌خانوار بود که به خودکفایی بیش از ۱۲۶ هزار زن ایرانی منجر شد.

منبع: مهر

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.