زمان و محل حضور مسعود پزشکیان در مشهد برای سخنرانی انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ مشخص شد + جزئیات سخنگوی طالبان: توقع و انتظار ما از ایران بیشتر است | تشخیص چگونگی نظام حکومت متعلق به افغان‌ها است آغاز انتخابات در ساعت ۸ صبح ۸ تیر | مدت زمان اخذ رأی ۱۰ ساعت است طحان نظیف: رأی مردم حق الناس است | عدد رأی هم برای نظام اهمیت دارد اجلاس وزرای خارجه «مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا» در تهران آغاز به کار کرد تاکید استاندار خراسان رضوی بر رعایت بیانات مقام معظم رهبری در انتخابات ریاست جمهوری سخنرانی مهم رهبر معظم انقلاب در روز عید غدیر به‌صورت زنده پخش می‌شود مناظره‌های ریاست‌جمهوری امشب (۴ تیر ۱۴۰۳) سه‌ساعته خواهد بود مجوز برگزاری سخنرانی نامزد‌های انتخابات در مشهد صادر شده است | استقرار ۱۹۲۰ شعبه اخذ رای در مشهد + فیلم وزارت خارجه حملات تروریستی در جمهوری داغستان روسیه را محکوم کرد وضعیت سبد رأی نامزد‌های ریاست‌جمهوری چهاردهم چگونه است؟ (۴ تیرماه ۱۴۰۳) + اینفوگرافیک نحوه برگزاری مناظره چهارم تغییر کرد (۴ تیر ۱۴۰۳) اتحادیه اروپا: بحران غزه به نقطه اوج رسیده است توافق ایران و بحرین برای از سرگیری روابط سیاسی یمن: ۲ کشتی را در دریای سرخ و اقیانوس هند هدف قرار دادیم نتانیاهو : مخالف تشکیل کشور مستقل فلسطین هستم خانواده‌های اسیران صهیونیست: بدون سرنگونی دولت نتانیاهو، مبادله اسرا انجام نخواهد گرفت + فیلم حمله موشکی حزب الله به پایگاه نظامی اسرائیل یک کشته و ۶ زخمی برجای گذاشت زاکانی: "یارانه طلایی" جای "یارانه فعلی" را نمی‌گیرد | افزایش یارانه نقدی تا ۴۰ درصد مخبر: خدمات شهید رئیسی قابل خدشه و انکار نیست
سرخط خبرها

امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی کیست؟ + سوابق و بیوگرافی

  • کد خبر: ۲۳۲۷۳۵
  • ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۴
  • ۳
امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی کیست؟ + سوابق و بیوگرافی
امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی یکی از شش کاندیدای تایید صلاحیت شده از سوی شورای نگهبان برای رقابت در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که قرار است ۸ تیرماه برگزار شود است.

به گزارش شهرآرانیوز، سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی در سال ۱۳۵۰، در شهر فریمان متولد شده است. او پزشک و جراح و متخصص گوش، حلق و بینی است و ریاست دانشگاه علوم پزشکی سمنان را برعهده داشته است. او در مجلس یازدهم شورای اسلامی، نایب‌رئیس اول مجلس است. وی پسرعموی سیدحسن قاضی‌زاده‌هاشمی است که در دولت حسن روحانی، به عنوان وزیر بهداشت حضور داشت. برادر کوچک او سیداحسان قاضی‌زاده‌هاشمی است که نماینده مردم فریمان و سرخس از استان خراسان‌رضوی در یازدهمین مجلس شورای اسلامی است و در دوره دهم نیز در مجلس حضور داشته است.

وی با شروع تشکیل جبهه پایداری، به عضویت این جبهه درآمد و بین سال‌های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۳ به عنوان سخنگوی این جبهه شناخته می‌شد، اما بعد از اینکه حزب قانون تأسیس شد، از جبهه پایداری جدا شد. قاضی‌زاده در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ نیز ازجمله نامزد‌ها بود ولی هم‌اکنون عضو شورای مرکزی حزب اسلامی قانون و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران است.

سوابق اجرایی سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌ هاشمی

نماینده دوره هشتم، نهم، دهم و یازدهم در شهر مشهد برای مجلس شورای اسلامی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان

معاون درمان بنیاد جانبازان خراسان

عضو هیئت‌امنای مرکز قلب شهید رجایی، دانشگاه علوم پزشکی قم و دانشگاه علوم پزشکی مشهد

عضو شورای کارگروه تعیین صلاحیت عمومی هیئت جذب دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

عضو شورای معین آموزش تخصصی کشور

نایب‌رئیس اول مجلس شورای اسلامی

عضو کارگروه ویژه تدوین راهکار‌های اجرایی سیاست‌های کلی سلامت

عضو کمیته سیاست‌گذاری بخش بهداشت 

عضو کمیته مشورتی برنامه ششم توسعه 

مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

عضو شورای راهبردی سلامت و رفاه مرکز پژوهش‌های مجلس

عضو کمیته سلامت مجمع تشخیص مصلحت نظام به مدت سه سال

عضو شورای سیاست‌گذاری بخش سلامت

ثبت‌نام در چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری

با شهادت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی و برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست‌جمهوری، سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز برای ثبت‌نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در ستاد انتخابات کشور حضور یافت و ثبت‎نام خود را انجام داد.

او پس از ثبت‌نام در جمع خبرنگاران حاضر شد و ضمن عرض تسلیت به خانواده‌های شهدای خدمت، گفت: امروز اینجا هستم تا بیان کنم، مؤلفه‌های قدرت اعم از نظامی و سیاسی، امنیت کشور، تمامیت ارضی، زیرساخت‌ها، پیشرفت در فناوری‎های مهم از قبیل هسته‌ای، نانو و هوا و فضا، نیروی انسانی جوان، جهادی و بادانش و بسیاری از موارد دیگر همگی محصول انقلاب اسلامی و حرکت جهادی و مکتبی بوده است، اما باافتخار به مسیر طی‌شده، باید بررسی کرد چرا باوجود داشتن مؤلفه‌های متعدد قدرت و پیشرفت، امروز خانواده عزیز ایرانی با مسائل و چالش‌های مزمن‌شده‌ای مواجه است که دستاویز تلاش بدخواهان برای القای یأس در آن‌ها شده است؟

شورای نگهبان قاضی زاده هاشمی به همراه پنج کاندیدای دیگر را تایید صلاحیت کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
0
1
دربنیاد شهید شقالقمر کرد حالا می خواهد به قول خودش خدمت کند که از دستش نمی اید
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
این همونی نیست که به پیرمرد بازنشسته که گله میکردازخدمات فیزیوتراپی گفت برو خودت بمال
ققنوس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
0
0
آقای قاضی زاده شما برای سوال خود پاسخی هم دارید ؟ چون مردم عادی هم مانند شما این سوال را دارند اما هیچ مسئولی تاکنون پاسخی به آن نداده است !
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->