اعتراف رسانه عبری: اسرائیل بدون مبادله اسرا هم جنگ را متوقف می‌کند هشدار اردوغان: جنگ غزه متوقف نشود، همه در معرض خطر خواهند بود آخرین مناظره انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ برگزار شد + فیلم (۱۲ تیر ۱۴۰۳) باقری: ۱۲ تیر در تقویم ایران روز افشای حقوق بشر آمریکایی است صهیونیست‌ها حتی به چاه‌های آب غزه هم رحم نکردند فرانسه: خواستار آتش‌بس فوری در غزه هستیم چین: کشته‌شدن صدها امدادرسان در غزه بی‌سابقه است حمله پهپادی عربستان به خاک یمن (۱۲ تیر ۱۴۰۳) نتانیاهو مخالفان و معترضان خیابانی‌ را دادگاهی می‌کند «پوتین» با «محمد مخبر» و «اردوغان» دیدار می‌کند جزئیات کمک نظامی ۲.۳ میلیارد دلاری جدید آمریکا به اوکراین حمله راکتی حزب‌الله به شمال فلسطین اشغالی + فیلم (۱۲ تیر ۱۴۰۳) قالیباف: مشکلات کشور جز با پیوندحوزه ودانشگاه حل نمی‌شود سردار معصومی: انتخابات نماد اتحاد ملی تلقی می‌شود فرمانده کل سپاه در مشهد: انتخابات، عرصه قضاوت جهانی است| نباید دشمن شاد شویم درگیری شدید مقاومت فلسطین با نظامیان صهیونیست در نابلس لوپن: ماکرون در تدارک کودتا است پخش زنده دومین مناظره دور دوم انتخابات ریاست جمهوری (۱۲ تیر ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین ۱۰۷ کشته به خاطر ازدحام جمعیت در هند + فیلم (۱۲ تیر ۱۴۰۳) شناسایی ۲ مجرم در حمله به وکیل دادگستری تبریزی در روز انتخابات
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

توافق بایدن و ماکرون درباره صرف دارایی‌های توقیفی روسیه

  • کد خبر: ۲۳۲۸۱۰
  • ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۰
توافق بایدن و ماکرون درباره صرف دارایی‌های توقیفی روسیه
جو بایدن و امانوئل ماکرون روسای جمهور آمریکا و فرانسه بر سر استفاده از دارایی‌های توقیف شده روسیه برای کمک به اوکراین به توافق دست یافتند.

به گزارش شهرآرانیوز، بایدن که در جریان سفر به فرانسه با ماکرون دیدار و گفتگو کرده است، امروز یکشنبه از توافق با وی در مورد استفاده از دارایی‌های روسیه برای اوکراین خبر داد.

بایدن امروز یکشنبه اعلام کرد که در مورد استفاده از دارایی‌های روسیه برای کمک به اوکراین با ماکرون گفتگو کرده و در مورد این مساله به توافق رسیده است.

گروه ۷ و اتحادیه اروپا در حال بررسی هستند که چگونه از دارایی‌های توقیف شده روسیه توسط غرب برای ارائه به اوکراین در قالب وام و کمک مالی برای سال ۲۰۲۵ استفاده نمایند.

حدود ۲۶۰ میلیارد یورو (۲۸۰ میلیارد دلار) از منابع مالی بانک مرکزی روسیه در سراسر جهان توقیف شده که عمده آنها در اتحادیه اروپا است. سود این منابع مالی سالانه ۲.۵ الی ۳.۵ میلیارد یورو است که اتحادیه اروپا می‌گوید که به طور قراردادی به روسیه بدهکار نیست.

ایده‌ای که مورد حمایت ایالات متحده است، استفاده از این سود به عنوان یک جریان درآمد ثابت برای ارائه وام بزرگ ۵۰ میلیارد دلاری است.  روسیه می‌گوید هر گونه انحراف از سود حاصل از وجوه مسدود شده‌اش به منزله دزدی است.

بهره برداری از سود از دارایی‌های روسیه باعث نگرانی برخی کشور‌ها شده است، اما یک مقام خزانه داری ایالات متحده روز سه شنبه گفت که ایالات متحده و شرکای آن در گروه ۷ در حال پیشرفت هستند.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->