کوسه جان بازیگر «دزدان دریایی کارائیب» را گرفت «کودک شو» ویژه عید غدیر روی آنتن می‌رود + زمان پخش «منوچهر والی زاده» مجری مناظره انتخاباتی رادیو ورزش شد محمد معتمدی «از ایران نگذشتیم» را خواند + ویدئو «تامینا» جایزه بهترین فیلمنامه فالواترای ایتالیا را کسب کرد کنسرت رایگان محسن ابراهیم‌زاده در منطقه فرهنگی‌گردشگری عباس‌آباد معرفی کاندیدا‌های هیئت‌مدیره انجمن هنر‌های خراسان‌رضوی + اسامی «ترانه راهزنان» از شبکه چهار پخش می‌شود راه‌یابی «آخرین شیهه...» به جشنواره RIFFA کانادا سریال «فراری» روی آنتن شبکه یک + زمان پخش «زخم کاری» به فصل چهارم رسید + جزئیات مریم و رامین «در پناه تو» بعد از ۴۰ سال + عکس جلسه نقد کتاب «گنجشک در اتاق ریکاوری» برگزار شد | کنسرو شدن کلمات و رنده شدن دیالوگ‌ها در شعر فراسپید جکی چان با یک «یک اسطوره» در راه سینما ویژه‌برنامه‌های تلویزیون به مناسبت عید غدیر + زمان پخش دوقلو‌های جایگزین سارا و نیکا در پایتخت ۷ مشخص شدند؟ + عکس صفحه نخست روزنامه‌های کشور - دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ گذری بر ظرفیت نمایش‌های سنتی و آیینی در نقد اجتماعی
سرخط خبرها

هم آفرینی و هم‌افزایی می‌تواند جریان‌های فرهنگی را زنده کند

  • کد خبر: ۲۳۳۶۰۵
  • ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۷
هم آفرینی و هم‌افزایی می‌تواند جریان‌های فرهنگی را زنده کند
هادی حاجتمند، کارگردان سینما گفت: اساسا هم افزایی کردن و کار گروهی برکتی دارد که حرف زدن درباره آن، یک امر روشن که می‌تواند جریان‌های فرهنگی را زنده کند.

به گزارش شهرآرانیوز، حاجتمند در حاشیه رویداد هم آفرینی دعوت ۲ ویژه تولید محتوا با نگاه به شاخصه‌های خدمت در دولت شهید رئیسی درباره اهمیت این رویداد اظهار کرد: اساسا هم افزایی کردن و کار گروهی برکتی دارد که حرف زدن درباره آن، یک امر روشن است و نیاز به توضیح اضافه ندارد. قطعا وقتی چند نفر دور هم نشسته اند و کاری مشترک انجام می‌دهند می‌تواند جریان‌های فرهنگی را زنده کند و امیدوارم زمانی برسد که در چنین رویدادهایی، تمامی افراد شرکت کننده به یک محصول مشترک دست یابند چرا که چنین محصولی، قطعا از کیفیت بالاتری برخوردار است.

این کارگردان مشهدی ادامه داد: شما فکر کنید جریان حزب اللهی خراسان به یک تولید بی نظیر و مبتنی بر نیازشناسی، ساختارشناسی و مخاطب شناسی برسد و در نهایت آن محصول، دیده می‌شود.

حاجتمند در پاسخ به این سوال که چگونه افراد شرکت کننده و برگزارکنندگان رویداد می‌توانند محصولات تولیدی خود را در گستره بیشتری و با کیفیت بالاتری توزیع و عرضه کنند تصریح کرد: به عبارت هم افزایی و هم آفرینی، مفهوما توجه شود. همچنین مخاطب خود را انتخاب کنند و برای آن محتوا تولید کنند، مهمترین کار در عملیات رسانه ای، مخاطب خود را پیدا کردن است.

وی در ادامه تاکید کرد: افراد صرفا با تولید یک محصول و اینکه آن را در بستر‌های رسانه‌ای منتشر کنند به مخاطب نخواهند رسید. نیاز است برای تولید یک محصول رسانه‌ای اتاق فکری متشکل از اندیشمند و متفکر، هنرمند، نویسنده، کارگردان و ... تشکیل شود. این افراد باید با هم، هم افزایی کنند، وقتی کیفیت بالا رود قطعا محصول بهتری تولید خواهد شد که مخاطب آن را می‌پسندد و بدون اینکه هزینه تبلیغ بدهیم آن را منتشر می‌کنند؛ به عنوان مثال ویدئویی از مادر شهید که در مشهد چند ماه پیش منتشر شد خیلی از افراد و رسانه‌ها آن را پخش کردند. چرا؟ چون نوآورانه بود، موثر بود، جذاب بود.

کارگردان «مدیترانه» به ارزش آفرینی اثر اشاره کرد و گفت: ما باید اثر را به گونه‌ای خلق کنیم که خود ارزش آفرین باشد و رسانه‌ها و افراد به دنبال آن بیایند. در مستند مادر شهید، رسانه‌ها از نشان دادن آن ویدئو شأن می‌گرفتند نه اینکه آن ویدئو از آن رسانه شأن بگیرد. وقتی به تولید خوب درباره شهید رئیسی عزیز هم برسیم حتما رسانه‌ها به دنبال آن می‌آیند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کیفیت و نوآوری، رمز تولید یک اثر موثر است. با هم افزایی و هم آفرینی به تولید خوب می‌رسیم و تنها راهکار موثر همین است. افراد زیادی در این رویداد حضور دارند که همه اهل فکر و ایده و مهارت هستند که می‌توانند با کنار هم قرار گرفتن به یک ایده ناب برسند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->