قطار بندرعباس -مشهد با تاخیر ۸ ساعته به مقصد رسید (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴) ۲ فوتی و ۵ مصدوم بر اثر واژگونی خودرو در ارتفاعات پیرانشهر (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴) چند توصیه مهم و اثرگذار برای تقویت حافظه در فصل امتحانات آمارهای رسمی فاش کرد: ایران تک‌فرزندی شد تمدید مهلت ثبت‌نام آزمون صلاحیت حرفه‌ای روانشناسان و مشاوران اولین پیوند مثانه در جهان با موفقیت انجام شد یافته‌های جدید دانشمندان درباره فراموشی | سالمندان کنجکاو کمتر به آلزایمر مبتلا می‌شوند افراد مسلح یک روحانی در ایرانشهر را به گروگان گرفتند (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴) برنامه‌ریزی‌ها برای زاگرس باید بلندمدت باشد برنامه آموزش و پرورش خراسان رضوی برای اوقات فراغت دانش‌آموزان در تابستان ۱۴۰۴ تشدید تنش آبی کشور در ماه‌های آینده تعلیق ۲۲۵ واحد متخلف فروش مجازی فراورده‌های سلامت‌محور آیا رژیم گرفتن به معنای مدام گرسنه ماندن است؟ ورود نیمی از زائران ایرانی به عربستان اقدام ‌بهنگام برای بارداری بهترین روش مقابله با ناباروری است | هر چیزی به فصلش تلف‌شدن یوز ایرانی چه خطری برای محیط زیست دارد؟ دستگیری یک قاتل در سرخس ۲۱ سال پس از ارتکاب قتل آموزش محیط زیست در اولویت‌های یونسکو در ایران انتقاد نماینده مجلس از سازمان محیط زیست | حفاظت از اکوسیستم‌ها یک وظیفه حیاتی است حضور سه قلاده یوزپلنگ آسیایی در مرز مشترک خراسان‌ رضوی و سمنان + فیلم هشدار دامپزشکی خراسان‌ رضوی درباره خطر شیوع سویه جدید تب‌‌برفکی مهلت ثبت نام سرویس مدارس در سال ۱۴۰۴ اعلام شد زاگرس با چه چالش‌هایی مواجه است؟ توصیه‌های تغذیه‌ای به دانشجویان و دانش‌آموزان برای امتحانات یاری مجلس برای حل تعارضات قانونی رشته‌کوه زاگرس پزشک مشهدی، دانشمند برگزیده سازمان بهداشت جهانی | گفت‌وگوی شهرآرانیوز با پروفسور «مجید غیور مبرهن» بیش از ۱۲۰۰ دامنه عرضه فراورده‌های سلامت‌محور در فضای مجازی شناسایی شد مربیان قرآنی در دورترین نقاط کشور، به عنوان رابطان قرآن تربیت می‌شوند آلودگی ترکیبی هوای مشهد وضعیت فقر یادگیری در کشورهایی با درآمد متوسط و پایین
سرخط خبرها

شرایط بازگشایی مدارس فراهم نیست / ضعف شدید در ‌آموزش مجازی

  • کد خبر: ۲۳۴۰۹
  • ۲۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۳
شرایط بازگشایی مدارس فراهم نیست / ضعف شدید در ‌آموزش مجازی
شرایط بازگشایی مدارس به دلیل شیوع کرونا فراهم نیست.
به گزارش شهرآرانیوز؛ عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید به برگزار نشدن کلاس‌های فیزیکی سال تحصیلی ۹۹-۹۸ به دلیل شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامت دانش‌آموزان و جامعه فرهنگیان اظهارکرد: شرایط بازگشایی مدارس فراهم نیست از طرفی ضعف شدید در زیرساخت‌های آموزش مجازی کشور مشهود است.
جبار کوچکی‌نژاد از برگزاری جلساتی با متولیان وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و علوم، دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان سنجش در هفته اخیر خبر داد و بیان‌کرد: مباحثی نظیر نحوه برگزاری کنکور سراسری، اعلام زمان پایان سال تحصیلی و مشکلات موجود در آموزش‌های فضای مجازی در این جلسات مطرح شد.

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه در جلسات مذکور مسئولان وزارت آموزش و پرورش در قالب یک گزارش از اجرای خوب آموزش‌های مجازی و پوشش ۷۰ درصدی آن در کشور خبر دادند، تصریح کرد: معتقدم در این موضوع و آمار‌هایی که از پوشش ۷۰ درصدی مطرح می‌شود جای تردید است، زیرا زیرساخت‌های آن اصلاً در کشور وجود ندارد.

وی سرعت پایین اینترنت در نقاط مختلف کشور حتی کلانشهر‌ها را یکی از موانع اجرای پوشش همگانی آموزش‌های مجازی اعلام کرد و گفت: با توجه به شبهات و ابهاماتی که در این زمینه وجود دارد قرار شد مسئولان وزارت‌های آموزش و پرورش و علوم، تحقیقات و فناوری دوباره مشکلات را بررسی کرده و نتایج آن را در جلسه هفته آینده مطرح کنند.
نماینده مردم رشت در مجلس با تأکید بر اینکه طبق شواهد موجود امکان برگزاری کلاس‌های فیزیکی سال تحصیلی ۹۹-۹۸ دیگر وجود ندارد اظهارکرد: با توجه به چالشی که به علت شیوع ویروس کرونا در حوزه آموزش و پرورش به وجود آمده است استفاده از روش‌های آموزش مجازی به جای کلاس‌های حضوری باید در دستور کار قرار گیرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه به غیر از کلاس‌های حضوری سال تحصیلی ۹۹-۹۸ حتی امکان برگزاری امتحانات در مدارس نیز وجود ندارد افزود: یکی از پیشنهادات برای حل این مشکل برگزاری یک آزمون به صورت مجازی است البته در مورد شکل و روش انجام آن هنوز بررسی‌های لازم انجام نشده است.

نماینده مردم رشت در مجلس برقراری کلاس‌های جبرانی در ابتدای سال تحصیلی ۹۹-۱۴۰۰ برای دانش‌آموزان و سپس ارتقاء آنان به کلاس بالاتر را مورد تأکید قرار داد و گفت: علاوه بر بسیاری از دانش‌آموزان، خود معلمان نیز امکانات و تجهیزات کافی برای برگزاری آموزش‌های مجازی را در اختیار ندارند.

کوچکی‌نژاد وجود مشکلات و موانع اساسی در مسیر اجرای آموزش‌های مجازی را بار دیگر متذکر شد و با بیان اینکه سرعت پائین اینترنت اجازه تحقق این هدف را به ما نمی‌دهد تصریح کرد: آن‌چه که مشهود است دانش‌آموزان اشتیاق چندانی برای فراگرفتن دروس خود از طریق فضای مجازی ندارند و این هم یکی از چالش‌هایی است که با آن مواجهیم.
 
منبع:تسنیم
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->