مدیرکل فرهنگ‌ و‌ ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی: امیدوارم منتخب مردم با فرهنگ و مفاخر این مرزوبوم آشنا باشد «هشام مطر» برنده جایزه جورج اورول شد جزئیات پخش «حسینیه معلی» در محرم ۱۴۰۳ اهالی فرهنگ و هنر مشهد؛ پای صندوق رأی در مجتمع امام‌رضا(ع) (۸ تیر ۱۴۰۳) کودک مانند شاعر، ابزار خویشتن است | نگاهی به کتاب «بوم‌شناسی تخیلات کودکی» اثر ادیت کاب برنامه تلویزیونی؛ سیمای انتخابات راوی حماسه حضور در روز انتخاب + جزئیات ساز «قاصدک» | نگاهی به اجرای موسیقی اصیل ایرانی در پردیس تئاتر اردیبهشت مشهد حکایت نامزد انتخابات و پس گردنی انتقامی ما همه از این شیرینی حق داریم ساعت گران‌قیمت بهرنگ علوی در «جوکر ۲» + عکس زمان پخش و تکرار سریال «مختارنامه» از شبکه آی‌فیلم (محرم ۱۴۰۳) کدام فیلم‌های سینمایی با موضوع انتخابات ساخته شده است؟ فلسفه، در جستار و داستان و رمان | معرفی سه کتاب تازه از نشر «خوب» «ناخن‌ها» فیلم اختتامیه جشنواره کارلووی واری شد درباره کتاب «کودک دریا» و درسی که به آدم بزرگ‌ها می‌دهد فیلم‌های سینمایی آخر هفته (۷ و ۸ تیر ۱۴۰۳) + خلاصه داستان و زمان پخش «جمشید هاشم‌پور» در بستر بیماری + عکس زمان پخش و تکرار سریال شب دهم در ایام محرم پخش مجموعه مستند «مهمان علی» از شبکه‌های سیما برادران «فرار از زندان» با سریال «بازگرداندن» روی آنتن
سرخط خبرها

دهمین کنگره شعر «توس تا نیشابور» برگزیدگان خود را شناخت

  • کد خبر: ۲۳۴۴۳۸
  • ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۹
  • ۵
دهمین کنگره شعر «توس تا نیشابور» برگزیدگان خود را شناخت
اختتامیه دهمین کنگره شعر «توس تا نیشابور» با حضور شاعران برجسته استان در سالن همایش دفتر تبلیغات اسلامی استان خراسان رضوی برگزار شد.

ریحانه موسوی | شهرآرانیوز؛ این رویداد ویژه شاعران خراسان بزرگ در دو بخش آزاد و ویژه برگزار شد.

بخش آزاد این کنگره با موضوع آزاد و در همه قالب‌های شعری و بخش ویژه در موضوع دو موضوع حماسی (قهرمانان ملی) و _سلسلة الذهب (به مناسبت دهه کرامت) برگزار شد.

به برگزیدگان در بخش آزاد نفر اول ۸ میلیون تومان به همراه لوح تقدیر، نفر دوم ۶ میلیون تومان به همراه لوح تقدیر و نفر سوم ۴ میلیون تومان به همراه لوح تقدیر و در بخش شایسته تقدیر نیز به ۵ نفر، به هر نفر مبلغ ۲ میلیون تومان اهدا شد.

همچنین در بخش ویژه این کنگره نیز به برگزیده شعر حماسی یک نفر، مبلغ ۵ میلیون تومان و برگزیده شعر سلسلةالذهب یک نفر، مبلغ ۵ میلیون تومان اهدا شد.

خراسان مهد بزرگان

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی در ابتدای این مراسم گفت: خراسان از دیرباز مهد بزرگان بوده است. هجرت تاریخی امام رضا(ع) از مدینه به مرو و شهادت در توس، اگرچه با غربتی همراه بود، اما یک برکت تاریخی برای بشریت به جا گذاشت.

محمد حسین‌زاده خاطرنشان کرد: در طول مسیر هجرت وقتی حضرت رضا (ع) به نیشابور رسیدند و حدیث سلسله الذهب که همه می‌دانند، استقبالی در تاریخ ثبت شد که پیام‌های زیادی دارد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه ما شعرای نامی و برجسته‌ای داریم، عنوان کرد: یکی از افتخارات شعرا و دوست داران اهل‌بیت این است که از دعبل خزاعی نام بردند. اما در میان شاعران ایرانی فردوسی جزو اولین‌ها است که ستایشگر اهل‌بیت و امیرالمومنین (ع) بوده و به واسطه این محبت مورد بی‌مهری پادشاهان آن زمان قرار گرفت.

وی شعر را مهمترین ابزار ایرانیان در بیان عقاید، افکار و فلسفه‌شان قلمداد کرد و افزود: هیچ ابزاری برنده‌تر از شعر نیست زیرا با دل و جان شاعر در ارتباط بوده و سرعت این رسانه بالاست.

حسین‌زاده با اشاره به اینکه شعر با دل و جان مردم عجین است، توضیح داد: کار سخت ما این است که وقتی در انبوهی از اطلاعات فضای مجازی و حقیقی درگیر می‌شویم، مفاخر خود را فراموش نکنیم. ما نیازمند به‌روز شدن پی‌در‌پی شاعران هستیم و خوشحالیم که محفل‌های شعر پرشوری داریم. امیدواریم به واسطه شاعران خوب امروز، فردوسی‌هایی برای این خاک می‌پروریم.

اشعاری که شاعران افغانستان فرستادند

محمد کاظم کاظمی دبیر علمی این رویداد نیز گفت: این کنگره هر سال در مشهد و نیشابور اواخر اردیبهشت همزمان با بزرگداشت شاعر بزرگ ابوالقاسم فردوسی و بزرگداشت حکیم عمر خیام برگزار می‌شد، اما امسال به دلیل بارندگی‌ها و وقوع سیلاب و بعد از آن شهادت رئیس جمهور و همراهان ایشان به تاخیر افتاد.

وی خاطرنشان کرد: وقتی صحبت از خراسان می‌شود سرزمین بزرگی است که بخشی از آن را در یک استان می‌بینیم و بخش دیگر آن را در سایر استان‌ها و کشور‌های مجاور.

کاظمی بیان کرد: برخی از شاعران از کشور افغانستان هم شعر فرستادند، اما امکان دعوت از خارج کشور نبود. شعر‌های بسیار خوبی به دست ما رسید، اما امکان برگزیده شدن همه آنها وجود نداشت.

برگزیدگان دهمین کنگره شعر توس تا نیشابور

در بخش قهرمانان ملی ملیحه آخوندی، معصومه عباسی و فاطمه زاهدمقدم به عنوان افراد برگزیده شناخته شدند.

در بخش آزاد فرامرز اکبری، علی مقدم و الهه بیات مختاری حائز رتبه برتر شدند.

در بخش سلسله الذهب نیز حامد باغشنی، جواد بنی اسدی و رضا رحیمی عنبران موفق به کسب رتبه برتر شدند.

مسعود یوسف پور، زهرا حسین زاده، سحر قاضی زاده، رویا خادمی و امیر ناصحی به عنوان شایستگان تقدیر بخش آزاد معرفی شدند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
من خداکرم خروجی شاعر میان داب من شعر عاشقا نه می نو یسم من مخوام با چند تا شعر عا ‌نه مسا بقه بدم من در کو شی می نو یسم فر دا من مسا بقه بدم قبول
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
0
0
من شعر عا شقانه می نو یسم و شعر های دیکه دارم من دله سرمست عشقم من بلبل روی بهشتم. با خدا هستم که هستم. دلم را با زنجیره عشق بستند نمی تونم بشکنم اگر زنجیر شکسته بشه عشقم از دست می ره. زه لیلی سر آمد بر رخ یار. زه مجنون بر آمد. بر رخ یار. زه کلها. بر زمین آمدم بر. رخ. یار. من. یک کتاب شعر نو شتم. تو خو نه ر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۰
0
0
من خداکرم خروجی شاعر. در این دنیا مثل کل نفس می کشم اما وقتی. آخر ریشه ام. پو سیده می شود مثل کل برکها یم ریخته می شود من آن وقت نیستم یعنی روحه ابدی من دوباره مثل کل پر از خنچه می شود زندگی من در این دنیا هیچ چیز نیست کاش به دنیا نیا مده بودم من در این دنیا مثل کا غذ هستم می نویسند بعد به دورم می اندازند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۵
چومی خواهی چه می جویی دوست دارم در این دنیا وان دنیا چو می خواهی عزیز من به دنیا آخرت رفتم چه میخواهی به عشقه من در آن دنیا جهان آخرت رفتم چه میخواهی از جانه من عجل آمد گرفتارم کرفتارم ای قلبم عزیز دل بندم سو راخت را گر فتم من نمی دونم کجا هستی مریضم درد بیمارم به عشقم قلبمو دادم حکایت ها آمده رفتند چو می خواهی چه می جویی در در این دنیای بی همتا چه می خواهی در با غم برو کمشو کبو تر های بی همتا عشق آمد به سرم قلبمو دوزدید به قلبش می برد تا ببینم کجام تو قلب‌ش بودم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۵
خداگرم خروجی شاعر میانداب ای کبوتر بهشت قلبم پر تو شکستند تو عشقم ای کبو تر قشنگم تو در ونه قلبم هستی ای که ناز دله من کبو تر بی پر من ای که نازه دلمی فر شته نجا تمی ای که باغ دلمی کوهر تاج دلمی عشقه منی یا دلمی عشقه آهو دلم در قلب من پنهان شده عشقه دیوانه چه سخت است با عشق می لرزد هنوز عشقه دنیا مثل درد است با جان می ما ند هنوز عشقه قلب عا شقی قلب را به عشق می بخشد هنوز باز هم شعر دارم می نو یسم نمی دانم به من چی می رسه منم زحمت کشیدم بعد دوباره می نویسم
من خداکرم خروجی شاعر میان داب من شعر عاشقا نه می نو یسم من مخوام با چند تا شعر عا ‌نه مسا بقه بدم من در کو شی می نو یسم فر دا من مسا بقه بدم قبول
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۵
0
0
من الان شعر فرستا دم اونا کو
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->