دعوت شهردار مشهد از زائران و مجاوران امام رضا(ع) برای مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری دعوت شورای اسلامی شهر مشهد مقدس به حضور در انتخابات ریاست جمهوری تمام واحد‌های اقامتی مشهد هیچگونه افزایش قیمتی در تابستان نخواهند داشت فوت پاکبان مشهدی براثر بی‌احتیاطی یک موتورسوار (۷ تیر ۱۴۰۳) اعمال‌قانون ۲۷۹۷ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۷۵ نفر در تصادفات مصدوم شدند (۷ تیر ۱۴۰۳) رکورد پرواز‌های فرودگاه مشهد با ۲۳۲ پرواز در یک روز، شکست رفع خطر از گود‌های پرخطر مشهد در دستورکار مدیریت شهری مشهد، مهیای نهضت جدید آسفالت ترافیک سنگین در میدان‌های فهمیده و استقلال و تقاطع شهید کامیاب | موتورسوار بر اثر واژگونی موتورسیکلت جان باخت (۷ تیر ۱۴۰۳) محلات مشهد مهمان محبان علی (ع) بودند نرخ مراکز اقامتی خراسان‌رضوی به صورت گسترده اطلاع‌رسانی شود ترافیک سنگین در محدوده مجموعه شهید بهشتی، میدان جانباز و تقاطع خیام مشهد (۶ تیر ۱۴۰۳) اجتماع هواداران قالیباف در مشهد محدودیت ترافیکی ایجاد کرد (۶ تیر ۱۴۰۳) قطارشهری مشهد: در خردادماه امسال، بیش‌از ۷ میلیون و ۷۹۴ هزار سفر انجام شده است در خردادماه امسال، به بیش‌از ۲ میلیون زائر و مجاور در پایانه‌های مسافربری خدمت‌رسانی شده است شهروند خبرنگار | درخواست نصب نیمکت و سایبان برای ایستگاه اتوبوس رضا شهر در مشهد+ پاسخ اعمال‌قانون هزار و ۸۸۷ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۵نفر در تصادفات مصدوم شدند (۶ تیر ۱۴۰۳) کیفیت هوای مشهد در آستانه هشدار آلودگی (۶ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

پاسخ شهرداری مشهد به گلایه‌ها درباره وضعیت خیابان عباس آباد ۱۷

  • کد خبر: ۲۳۵۲۲۵
  • ۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۷
  • ۲
پاسخ شهرداری مشهد به گلایه‌ها درباره وضعیت خیابان عباس آباد ۱۷
شهردار منطقه‌۵ گفت: اگر نقصی در معبری وجود دارد که ایراد آن متوجه شهرداری است، می‌پذیریم و اصلاح می‌کنیم

به گزارش شهرآرانیوز، جزو مناطق قدیمی شهر به حساب می‌آید. گاهی معابرش نونوار می‌شوند و گاه به بهانه احداث پروژه خدماتی، کنده‌کاری بر چهره‌اش نقش می‌بندد. شهروندان، تکلیفشان با پروژه‌های شهری از این دست، روشن نیست و نمی‌دانند برای کنده‌کاری‌های نصفه‌نیمه باید به سراغ کدام سازمان خدمات‌رسان بروند. شهرداری، شرکت برق، گاز یا آب و‌فاضلاب یا...
به‌ویژه زمانی که کار این معابر بیخ پیدا می‎کند یا حفره‌ای بر اثر نشست زمین و خرابی احتمالی ایجاد می‌شود و دریچه‌ای از آن سرقت می‌رود.

در چنین زمان‌هایی اگر فردی در آن چاله و دست‌اندازها، سقوط کند کمترین خطر آن این است که دچار شکستگی در چند ناحیه بدنش شود. درست مثل یکی از معابر خیابان پورسینا که سال گذشته کودکی را بلعید، اما خطر از بیخ گوشش گذشت و در اتفاقی معجزه‌آسا، آن طفل معصوم جان سالم به‌در برد.

ضرر و زیان به جان و مال مردم

محبوب‌زاده، راننده‌ای است که همین چند وقت پیش در خیابان چمن، خودرویش در یکی از همین چاله‌ها گرفتار شد. او درددلش این است: این چاله‌ها در یک شب ایجاد نمی‌شود. اینکه ماشینی در یک دست‌انداز می‌افتد باید شهرداری پاسخ بدهد. این مکان‌ها عمومی و محل رفت‌وآمد مردم است. از طرف دیگر آسفالت‌سازی نیز با شهرداری است. اینکه آسفالت بی‌کیفیت است یا دریچه‌ها به سرقت می‌رود خودش یک آسیب است، اما سؤال اینجاست که چرا جان و مال مردم باید ضرر و زیان ببیند. مردم چه‌کار باید بکنند؟ اصلا فکرش را کرده‌اید اگر از یکی از همین گذر‌ها توان‌یاب یا نابینایی بخواهد عبور کند، آن زمان چه فاجعه‌ای رقم می‌خورد؟

محمدی، دیگر شهروند مشهدی نیز از چاله‌ها و دست‌انداز گذر مقابل شهید بابانظر‌۸۹ که روبه‌روی پل عابر پیاده است می‌گوید. او با استناد به گفته‌هایش درباره دست‌انداز و حفره بزرگ این محدوده، برای صدای مردم تصویر می‌فرستد و می‌گوید: با این چاله احتمال تصادف در این خیابان، جدی است. عبور از این گذر و با این شرایط خطرناک است.
این شهروند می‌گوید: باید حتما کسی در این گودال‌ها بیفتد یا دست وپایی بشکند تا آن را درست کنید؟

چاله‌هایی که با خاک پر شد

اما قضیه چاله‌های معابر شهید آوینی‌۵۷ و ۵۹ متفاوت است و بار‌ها تصاویر آن در شبکه‌های مجازی دست به دست شده است.
سارانی، یکی از ساکنان محله، با اشاره به اینکه این گذر مسیر تردد شهروندان محله نیکروز، پنجتن، روستای پاوا و شهرک نوکاریز است، می‌گوید: دست‌انداز و چاله‌های خیابان شهید آوینی‌۵۷ و ۵۹ را کشاورز‌ها با خاک پرکرده‌اند.

لسانی، دیگر شهروند، در مورد خسارت‌هایی که به خودرو‌ها وارد شده، توضیح می‌دهد: با این جاده پرچاله برای ماشین‌هایمان جلوبندی نمانده است.
در این اوضاع و احوال، هزینه‌های سنگین تعمیرات خودرو و وسیله نقلیه به ما وارد می‌شود. آن هم در شرایطی که با این تورم درآمد‌ها کفاف زندگی را نمی‌دهد. با این حال چاره‌ای جز عبور از این مسیر نداریم.

بروز چند اتفاق ناگوار در یک مسیر

این دست چاله‌ها در محدوده عباس‌آباد نیز حوادثی آفریده است. محروقی، از ساکنان محله، در این زمینه مشکل را این‌طور توضیح می‌دهد: در چاله مربوط به خیابان عباس‌آباد‌۱۷ تاکنون چند اتفاق ناگوار رخ داده است. بیشتر موتورسیکلت‌ها در آن سقوط کرده‌اند. البته تعدادی از ساکنان محله از شرایط این چاله‌ها اطلاع دارند و با مهارت راکبان، فعلا ختم‌به‌خیر شده است.
پای حفره‌های دردسرآفرین به خیابان شهید اسماعیل‌پور طرقی‌۱۷ و مهرآباد‌۲۱ و مهر ۸ باز شده است و ساکنان این محله‌ها نیز می‌خواهند تا خطری جان و مال شهروندی را تهدید نکرده و قربانی نگرفته است، شهرداری وارد عمل شود.

رفع خطر می‌کنیم

چاله‌ها و دست‌انداز‌ها و پیامدهایش را بی‌کم‌و‌کاست با شهردار منطقه‌۵ درمیان می‌گذاریم. حسن صالحی‌مفرد می‌گوید: شهروندان نیاز به گذر‌ها و معابر یکدست و استاندارد دارند و کاملا حق با آنهاست، اما در نظر داشته باشید هر سازمان و نهادی حفاری انجام می‌دهد باید بعد از حفاری آن محل را به حالت اولیه برگرداند و به شهروندان تحویل دهد.

صالحی‌مفرد درباره معابر مورد اشاره شهروندان با بیان اینکه شهرداری برای آبادانی محله‌ها و معابر تلاش می‌کند، می‌افزاید:، اما اگر نقصی در معبری وجود دارد ایراد متوجه شهرداری است و می‌پذیریم و درصدد اصلاح و جبران بر می‌آییم.
شهردار منطقه‌۵ در ادامه درباره معابر مورد اشاره شهروندان این‌طور توضیح می‌دهد: در چاله مربوط به خیابان عباس‌آباد‌۱۷ رفع خطر به صورت موقت انجام شد. ضمن اینکه مرمت و جایگزینی دریچه مدنظر در حیطه وظایف شرکت آب‌و‌فاضلاب مشهد است.

او در ارتباط با درخواست شهروند برای گودال خیابان شهید بابانظر‌۸۹ چنین پاسخ می‌دهد: برای رفع خطر موقت دریچه مدنظر اقدام شد و اداره فنی و عمران شهرداری منطقه نیز برای هم‌سطح‌سازی آن به‌زودی اقدام می‌کند.
صالحی‌مفرد با تأکید بر اینکه دیگر چاله‌های مورد اشاره رفع خطر می‌شود، می‌گوید: شهرداری پاسخ‌گوی شهروندان است، گاه حتی پروژه‌های این‌چنینی مربوط به سازمان‌های خدماتی دیگر است، با این حال برای رفاه حال ساکنان محله، این چاله‌ها را تسطیح و بسامان کرده‌ایم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
عبدالله خدابنده
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۳
0
0
شهرداری پرمدعا وپرافاده منطقه یازده ازاتمام پروژه دوزاری شهرک ارمغان عاجزاست ،زنده باد کوه دماوند
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۵
0
0
حق مردم همین است
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->