ترافیک سنگین پیرامون حرم امام‌رضا(ع) در روز انتخابات (۸ تیر ۱۴۰۳) خبر جدید تأمین‌اجتماعی برای بازنشستگان | مبلغ متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین‌اجتماعی به‌زودی پرداخت می‌شود (۸ تیر ۱۴۰۳) زلزله نسبتاً شدیدی اردبیل را لرزاند (۸ تیر ۱۴۰۳) آیا مبتلایان به آستیگمات چشمی با لیزیک درمان می‌شوند؟ آیا تنهایی خطر سکته مغزی در سالمندان را افزایش می‌دهد؟ جزییات ربودن مرد جوان توسط ۲ شرور خطرناک اعترافات تکان دهنده مردی که پسرش را به قتل رساند مجازات قانونی پرداخت نکردن شارژ ساختمان چیست؟ آیا رسانه‌های اجتماعی نوجوانان را افسرده می‌کند؟ دستگیری اعضای باند جعل و فروش مدارک تحصیلی دانشگاه آزاد سرقت‌ میلیاردی باند زنان سارق با نوشیدنی بیهوشی در مشهد! لوازم آرایش فاسد شده چه آسیبی به پوست ما می‌زند؟ + جزئیات سقف قیمت بلیت پرواز‌های داخلی اعلام شد ۵ توصیه راهگشا برای کسانی‌ که در آزمایشات پزشکی، دچار اضطراب می‌شوند پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (پنجشنبه، ۷ تیر ١۴٠٣) | کاهش چهار تا هفت‌درجه‌ای دمای روزانه معاون رئیس‌جمهور در آیین میثاق خدمت در مشهد: ۱۹۲ هزار نفر در دولت سیزدهم استخدام دستگاه‌های دولتی شدند + فیلم مبلغ ۳ میلیون تومان علی‌الحساب متناسب‌سازی به حساب بازنشستگان واریز شد + جزئیات (۷ تیر ۱۴۰۳) اعترافات مردی در مشهد که با تحریک دامادش دست به جنایت زده بود + عکس ۴ فایده شگفت‌انگیز نوشیدن آب گرم
سرخط خبرها

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر: مستندات و شواهد نشانه‌ای از کاهش تولید مواد مخدر در افغانستان را بیان نمی‌کند

  • کد خبر: ۲۳۵۴۲۸
  • ۰۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۳
دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر: مستندات و شواهد نشانه‌ای از کاهش تولید مواد مخدر در افغانستان را بیان نمی‌کند
دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: علیرغم اینکه اعلام شد تولید مواد مخدر در افغانستان کاهش یافته، ضمن اینکه ما از هرگونه اقدامی برای کاهش تولید و کشت استقبال می‌کنیم، اما مستندات و شواهد تاکنون نشانه‌ای از این کاهش را بیان نمی‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ اسکندر مؤمنی در مراسم بزرگداشت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر و گرامیداشت یاد و خاطره رئیس جمهور شهید با حضور مقامات کشوری و لشکری، نمایندگان سیاسی کشورها، سازمان‌های بین المللی مقیم و مستشاران نظامی که در ستاد مبارزه با مواد مخدر برگزار شد، اظهار کرد: پدید مواد مخدر یکی از مهمترین چالش‌های بشریت تبدیل شده و در ایران مهمترین آسیب اجتماعی بوده و با رویکرد تحول‌گرا سعی در انجام بهبود وضعیت شده است.

وی با اشاره به راهبرد پیشگیری از اعتیاد تصریح کرد: سه بند از ۱۱ بند سیاست‌های کلی که توسط رهبر ابلاغ شده مربوط به پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد است. ۳ هزار سازمان مردم‌نهاد فعال در حوزه پیشگیری از اعتیاد فعال بوده و آهنگ رشد اعتیاد در کشور متوقف شده است، در حالی که در دنیا شاهد افزایش شیوع اعتیاد هستیم. ۸ هزار مرکز درمانی در کشور فعالیت دارد.

مومنی با بیان اینکه از زمان اشغال افغانستان توسط آمریکا تولید مواد مخدر در این کشور به ۵۰ برابر رسید، عنوان کرد: دو هزار تن مواد مخدر طی سه سال گذشته در کشور کشف شده که مقصد بسیاری از آنها کشور‌های مختلف دنیا از جمله کشور‌های اروپایی بوده است. این مسیر با تقدیم ده‌ها شهید و چندین برابر آن جانباز در کشور محقق شد و برای ایران فرقی ندارد که این مواد مخدر در داخل کشور توزیع شود یا به دیگر کشور‌ها ترانزیت شود.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: انتظار ما این است که جامعه جهانی تلاش بیشتری در جهت کنترل تولید مواد مخدر در کشور مبدا و همسایگی شرقی ایران به خرج دهد. علیرغم اینکه اعلام شد تولید مواد مخدر در افغانستان کاهش یافته، ضمن اینکه ما از هرگونه اقدامی برای کاهش تولید و کشت استقبال می‌کنیم، اما مستندات و شواهد تاکنون نشانه‌ای از این کاهش را بیان نمی‌کند، زیرا در ورود و کشفیات ما تغییر محسوسی ایجاد نشده است. ضمن اینکه متأسفانه ورود و قاچاق مواد مخدر صنعتی و شیشه نیز افزایش یافته است.

وی افزود: نه تنها کاهش مواد مخدر سنتی را مشاهده نمی‌کنیم بلکه شاهد افزایش مواد صنعتی نیز هستیم و این بلایی است که در اجلاس امسال در مقر وین همه دنیا به آن اذعان داشتند و ایران نیز اعلام کرده که اگر برای کنترل و پیشگیری اقدام نکنیم همه دنیا را درگیر خودش خواهد کرد. پایه اصلی تولید مواد مخدر صنعتی پیش‌ساز‌هایی هستند که به خودی خود ممنوع و غیرقانونی نیستند، اما پایه اصلی تولید شیشه‌اند که از کشور‌های اروپایی وارد افغانستان شده و از آنجا به مواد مخدر صنعتی تبدیل می‌شود.

مؤمنی بیان کرد: پیشنهاد ما به سازمان ملل و جامعه جهانی این است که پیش‌ساز‌ها نیز باید از مبدا تا مقصد تحت کنترل قرار گیرند. ما صرفاً می‌توانیم با همکاری همه‌جانبه و پذیرش اصل مسئولیت مشترک در قبال این بلیه جهانی بر آن فائق بیایم. یک کشور به تنهایی نمی‌تواند این پدیده را به سامان کند. ایران با تمام توان با استفاده از همه ظرفیت‌های موجود همچنان در خط مقدم مبارزه جهانی با مواد مخدر ایفای وظیفه می‌کند و امید است برای کمک به جهان و دفاع از جان بشریت به عنوان کسی که در خط مقدم مبارزه می‌کنند حمایت لازم را داشته باشند.

منبع: مهر 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->