شهردار مشهد مقدس: سال پایانی دوره ششم مدیریت شهری، زمان خدمات ویژه و تلاش شبانه‌روزی است اکران گسترده شهری در مشهد به مناسبت نخستین سالگرد شهادت آیت‌الله رئیسی و شهدای خدمت بازگشایی ورودی ایستگاه شهدای خط۳ متروی مشهد از ساختمان هدایت شهرداری مشهد، برترین دستگاه استان در اجرای قانون تبدیل وضعیت فرزندان شاهد و ایثارگر نگاهی به نخستین سرشماری دقیق در مشهد | احوالات نفوس ارض اقدس نخست‌وزیر قطر از تلاش برای پرکردن شکاف بین واشینگتن و تهران خبر داد سرویس‌دهی رایگان مترو مشهد در روز زیارتی امام‌رضا(ع)، فردا (چهارشنبه، ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴) دیدار چهره به چهره اهالی مهدی آباد با شهردار منطقه ۵ مشهد | مهدی آباد در مسیر تغییر، با همدلی مردم و مدیریت شهری شهردار مشهد مقدس: باید ذهنیت جامعه درباره فرزندآوری تغییر کند | کاهش ۵ درصدی طلاق و آغاز پویش «قدم نورسیده» در مشهد معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور به تاجیکستان رفت سلیمی: پدران در سیاست‌های جمعیتی فراموش نشوند | نشان ملی مهر مادری باید در سطح دولت تصویب شود سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوس‌رانی در روز زیارتی مخصوص امام‌رضا(ع)، فردا (چهارشنبه، ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴) شهردار مشهد مقدس: زمان بحران، وقت تصمیم نیست؛ باید سریع‌تر برای جمعیت چاره‌اندیشی کرد + فیلم ثبت ششمین روز پیاپی آلودگی هوا در کلانشهر مشهد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴) دیدار سالار عقیلی با معاون استاندار و فرماندار شهرستان مشهد مقدس | ابراز تمایل خادم هنرمند بارگاه منور رضوی برای اجرای برنامه‌های فاخر در شهر امام مهربانی‌ها اجرای زنده «بچه مرشد ۲» در مشهد | پویشی برای پاسداشت زبان فارسی + فیلم برگزاری ویژه برنامه گرامیداشت شهدای خدمت در مشهد تشکیل قرارگاه راهبری و تحول در مدیریت منابع مالی شهرداری مشهد درباره فروش قدیمی‌ترین میدان شهر مشهد | روزی که میدان ارگ را فروختند کشف یک میلیارد ریال داروی قاچاق از عطاری‌های خواف خراسان رضوی (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴)
سرخط خبرها
رییس اداره ارتباطات مردمی شهرداری مشهد خبر داد:

بیشترین درخواست‌های مردمی در زمینه نظارت بر ساخت‌وساز‌های مشهد است

  • کد خبر: ۲۳۵۹۶
  • ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰
بیشترین درخواست‌های مردمی در زمینه نظارت بر ساخت‌وساز‌های مشهد است
سرپرست اداره ارتباطات مردمی شهرداری مشهد گفت: مهمترین و اولین مسأله و مشکل شهروندان طی سال گذشته در زمینه نظارت بر ساخت‌وساز‌های شهری بوده است.
به گزارش شهرآرا نیوز، احمد رمضانی‌فرخد تصریح کرد: وقتی شهروندی با ما تماس می‌گیرد تمام تلاش خود را می‌کنیم تا با بالاترین سرعت پاسخگوی او باشیم. در سال گذشته ۶۵۶ هزار و ۱۱۰ شهروند در باب مسائل و مشکلات شهری با ۸ درگاه مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷ تماس داشته‌اند که این تماس‌ها شامل یک میلیون و ۷۲ هزار و ۲۵۰ دقیقه بوده است.

وی ادامه داد: ۵۲ درصد از کل شهروندان تماس گیرنده، به صورت آنی و در همان لحظه تماس، راهنمایی و پاسخگویی شده‌اند و درخواست‌های ۴۲ درصد دیگر از شهروندان نیز جهت پیگیری و پاسخگویی، ثبت و به معاونت‌ها، مناطق، سازمان‌ها و شرکت‌های شهرداری ارجاع شده است.

سرپرست اداره ارتباطات مردمی شهرداری مشهد بیان کرد: در سال گذشته بیش از ۱۵۹ هزار و ۳۳۸ مسأله و مشکل شهری انعکاس داده شده از سوی شهروندان در چرخه پیگیری قرار گرفت که حدود ۶۱ درصد از این مشکلات گره گشایی شده است. ۱۳ درصد از درخواست‌های مردمی نیز در دست اقدام است و فقط ۳ درصد از مجموع این درخواست‌ها به دلیل نبود امکانات و بودجه حل نشده باقی مانده است.

رمضانی ادامه داد: همچنین ۲۳ درصد از مجموع درخواست‌های شهروندان نیز مربوط به سایر ارگان‌ها بوده یا مشکل اعلامی شهروند در محدوده شهری نبوده است.

وی تصریح کرد: از اتفاقات بسیار خوب سال گذشته مرکز ۱۳۷، راه‌اندازی نهضت پاسخگویی است. براساس آن شهروندان بدون هیچ سانسوری می‌توانستند با مسئولان و اعضاء شورا صحبت کنند. در این خصوص ۳۲۶۷ شهروند در ۱۱۱ جلسه پاسخگویی مشارکت داشتند که این جلسات پاسخگویی مستقیم تلفنی مسئولان به شهروندان، ۱۲ هزار و ۲۰۰ دقیقه مکالمه را به همراه داشته است.

بیشترین درخواست‌ها در زمینه نظارت بر ساخت‌وساز‌های شهری است

سرپرست اداره ارتباطات مردمی شهرداری مشهد در خصوص مهمترین مسائل مطرح شده شهروندان در تماس با مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷ طی سال گذشته گفت: مهمترین و اولین مسأله و مشکل شهروندان در زمینه نظارت بر ساخت‌وساز‌های شهری است که ۱۱ درصد درخواست‌های مردمی ۱۳۷ در سال ۹۸ را به خود اختصاص داده است. دومین موضوع پرتکرار، شست‌وشوی معابر شهری است که حدود ۹ درصد تماس‌ها را شامل می‌شود. همچنین مسأله سوم در زمینه آسفالت، روکش و لکه‌گیری معابر است که تقریبا ۱۲ هزار و ۷۹۴ درخواست در این حوزه ثبت و پیگیری شده است.

وی ادامه داد: مسأله چهارم شامل مشکلات و مسائل مربوط به فضای سبز بوده که بیش از ۸ درصد درخواست‌ها به این موضوع اختصاص داشت. مسأله پنجم که بیش از ۱۰ هزار شهروند یعنی در حدود ۶ درصد از تماس‌ها را به خود اختصاص داده، مشکل سد معبر بوده است.

منبع:ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->