هشدار دادستان کل کشور نسبت به اظهارات بی‌مبنا درباره فرایند و نتایج انتخابات محمد مخبر و رییس جمهور چین دیدار کردند اطلاعیه شماره ۷ ستاد انتخابات کشور | تصویر برداری از آرا ممنوع است تاکید وزیر خارجه هند بر اهمیت مبارزه با تروریسم برای کشورهای عضو شانگهای شهباز شریف در شانگهای: خطرات تروریستی از افغانستان نگرانی جدی ما است مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سبزوار معارفه شد (۱۴ تیر) اطلاعیه شماره ۶ ستاد انتخابات کشور | کارت نمایندگان نامزد‌ها برای حضور در شعب اخذ رای فردا (۱۵ تیر) هم معتبر است جدیدترین نظرسنجی ایسپا در مرحله دوم ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ منتشر شد کسب رتبه چهارم خراسان‌رضوی در میزان مشارکت در انتخابات| شائبه دخالت هیئت اجرایی در انتخابات را قاطعانه رد می‌کنم + فیلم آیت‌الله علم الهدی: استمراردهنده خدمات شهید رئیسی، نامزد اصلح است + فیلم سرلشکر موسوی: مشارکت است که می‌تواند اقتدار ایران را در جهان ارتقا دهد فردای انتخابات یا فردای قیامت رهبران روسیه و چین بر اهمیت نقش سازمان همکاری شانگهای در جهان تاکید کردند در حاشیه اجلاس شانگهای، محمد مخبر با پوتین دیدار کرد + فیلم ایجاد ۱۷۰ هزار اشتغال خالص در استان، دستاورد دولت سیزدهم | ۱۰ درصد آمار مشارکت در انتخابات اخیر، از خراسان‌رضوی بود از هر ۱۰ تَن در غزه، ۹ تن دست‌کم یک‌بار آواره شده‌اند حماس در طرح پیشنهادی رژیم اشغالگر برای آتش‌بس در غزه تغییرات ایجاد کرد چه کسانی می‌توانند در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری رأی دهند؟
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

از آن وداع تلخ تا این شکوه حضور

  • کد خبر: ۲۳۶۲۰۵
  • ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۲
از آن وداع تلخ تا این شکوه حضور
شهید آیت‌ا... رئیسی در دوره کوتاه مسئولیت ریاست‌جمهوری یک حد نصاب در ابعاد مختلف ایجاد کرد و الگوی رئیس‌جمهور محبوب و مطلوب را در انقلاب نشان داد.

بعد از شهادت ناباورانه شهید رئیسی و شهدای خدمت، تغییرات جدیدی را شاهد بودیم؛ به‌طوری‌که حتی یک‌لحظه هم امور کشور به وقفه نیفتاد و کار‌ها طبق روال همیشه پیش رفت. با تصمیم بموقع رهبر معظم انقلاب در تعیین مسئولیت معاون‌اول رئیس‌جمهوری به‌عنوان جانشین رئیس‌جمهور و تکلیف برگزاری انتخابات طبق قانون (در۵۰ روز)، کار‌ها به‌سرعت پیش رفت.

هیچ‌گونه آمادگی از قبل نبود، مسئولان و حتی نامزد‌های انتخابات ریاست‌جمهوری که قبل از انتخابات باید از چند ماه قبل جلساتی برگزار و تصمیم‌گیری می‌کردند نیز فرصت کمی داشتند؛ اما با همین شرایط همه کار‌ها به‌سرعت انجام شد و حتی تأییدصلاحیت‌ها با اینکه کار خیلی سنگینی بود، در زمان مقرر انجام شد و نامزد‌ها وارد فرایند تبلیغات خود شدند. با‌وجود زمان کم، مقدمات برای برگزاری یک انتخابات با حضور پرشور مردم فراهم شد. 

کار‌ها با سرعت و سلامت پیش رفت و این نشان از استقامت نظام جمهوری اسلامی و بنیه عظیم مردمی این نظام دارد. در چنین‌سطحی که رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه (که هر دو در سیاست‌های بین‌المللی مؤثر بودند)، به شهادت رسیدند، اما همه‌چیز سر جای خودش محکم ماند و بدون ناامنی و به‌هم‌ریختگی پیش رفت. این جز عنایت خداوند نبود. با همین مسیر اقتدار که رهبر معظم انقلاب برای ما مشخص کردند، کار‌های سیاسی و کشورداری نیز به‌خوبی پیش رفت. 

به‌طور‌متداول مقدمات انتخابات ریاست‌جمهوری یک‌سال به طول می‌انجامد؛ اما با توجه به صراحت قانون اساسی و پیش‌بینی در مجموعه فرایندها، باید ظرف حداکثر پنجاه روز کار به نتیجه می‌رسید و مجموعه خادمان نظام این موارد را در چهل روز مهیا و زمینه برای برگزاری انتخابات را با قدرت و جدیت فراهم کردند.

شهید آیت‌ا... رئیسی در دوره کوتاه مسئولیت ریاست‌جمهوری یک حد نصاب در ابعاد مختلف ایجاد کرد و الگوی رئیس‌جمهور محبوب و مطلوب را در انقلاب نشان داد. شخصیت شهید رئیسی آن‌گونه شد که به عنوان الگویی برای تمام دوران‌های ریاست‌جمهوری و تراز رئیس‌جمهور انقلاب اسلامی خواهد بود. 

۸ تیرماه، مردم مشهد بار دیگر حماسه‌ای رقم زدند و بار دیگر برگ زرینی در تاریخ ملت غیور و سربلند ایران رقم خورد. روز انتخابات، روز حساس تعیین سرنوشت خود و جامعه است؛ روزی که همه احساس‌تکلیف کردند. این احساس البته پیر و جوان نمی‌شناخت. همه آنهایی که به این آب و خاک عِرق داشتند، آمدند تا در سرنوشت سیاسی کشور خود سهیم باشند. بار دیگر مردم مشهد حماسه آفریدند و نشان دادند پای این نظام و انقلاب خواهند ماند.

 مردم آگاه ایران آماده و آمده بودند تا در لبیک به فرمان مقتدای خویش، حماسه تشییع شهدای خدمت را کامل کرده و آن داغ سخت را به دستاوردی برای انقلاب و ایران تبدیل کنند. امید است نتیجه این انتخابات برای مردم مایه خیر و برکت و مایه عزت و آبروی روزافزون برای انقلاب اسلامی باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->