وسوسه‌ای که ممکن است به قیمت جانمان تمام شود | مثلث خطر صورت کجاست؟ پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (۱۳ تیر ١۴٠٣) | افزایش دو تا چهاردرجه‌ای دما در سطح استان حوالی یک استخر پرماجرا | روایت شهرآرانیوز از چالش‌های مربوط به بوستان کوهسنگی پیش‌بینی حضور بیش از ۵ میلیون زائر ایرانی در مراسم اربعین ۱۴۰۳ اهدای ۴۰ هزار بسته معیشتی به محرومان خراسان‌رضوی به‌مناسبت چهلم شهدای خدمت شهید رئیسی ویترین خدمت به محرومان بود آمادگی بیمارستان شهید کامیاب مشهد برای خدمت‌رسانی به زائران و مجاوران حرم امام‌رضا(ع) استعمال سالانه بیش از ۲۰ پاکت سیگار فرد را در معرض ابتلا به سرطان ریه قرار می‌دهد «گیسو»؛ یوزپلنگ جدید در پارک ملی توران ۶ نکته کاربردی که در خرید سیسمونی باید رعایت کنیم ماه خودمراقبتی: بیدارکردن توانایی بالقوه افراد برای مراقبت از خود اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در صندوق آینده‌ساز | سه میلیون تومان علی‌الحساب پرداخت شد (۱۳ تیر ۱۴۰۳) اوقات گران‌قیمت فراغت | چطور کلاس‌های تابستانه ارزان پیدا کنیم؟ راز تیغ زنی مامور قلابی از دلالان ارز خیابان امام خمینی(ره) مشهد سفر به مشهد گران‌تر از قبل شد! در نشست هم‌اندیشی با کارشناسان تغذیه در مشهد مطرح شد: ۵۰ درصد بیماری‌ها با رژیم غذایی مرتبط هستند بیش از یک میلیون نفر زیر پوشش برنامه خطرسنجی بیماری‌های قلبی‌وعروقی قرار گرفتند
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

آفتاب‌سوختگی را چطور درمان کنیم؟

  • کد خبر: ۲۳۶۲۲۱
  • ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۱
آفتاب‌سوختگی را چطور درمان کنیم؟
آفتاب‌سوختگی آسیبی است که بر اثر قرارگرفتن درمعرض اشعه ماورای بنفش (UV)، به پوست وارد می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، آفتاب‌سوختگی تحت شرایط مختلفی ایجاد می‌شود؛ مثلاً در اتاقک سولاریوم، زیر تابش مستقیم خورشید، همچنین هنگام شناکردن یا قدم‌زدن در برف به‌دلیل انعکاس نور خورشید از سطح برف، یخ یا آب.

اگر دچار آفتاب‌سوختگی شده‌اید، به‌منظور بهبود بهتر است این کار‌ها را انجام دهید:

برای تسکین درد، دوش آب سرد یا ولرم بگیرید.
برای کاهش درد و تورم، از پاراستامول یا ایبوپروفن استفاده کنید.
مقدار زیادی آب بنوشید.
اگر پوستتان تاول زده است، از دست‌کاری‌کردن بپرهیزید.
از پماد یا کرم‌های آفتاب‌سوختگی استفاده کنید. توجه داشته باشید استفاده برخی پماد‌ها برای کودکان و خردسالان مناسب نیست؛ زیرا باعث تحریک پوستی می‌شود.
برای درمان عجله نکنید؛ به پوست خود زمان لازم را برای ترمیم و بازسازی سلول‌ها بدهید. تا زمانی که قرمزی، پوسته‌پوسته‌شدن و درد از بین نرفته است، از قرارگرفتن درمعرض نور مستقیم خورشید اجتناب کنید.

عوارض آفتاب‌سوختگی چیست؟

آفتاب‌سوختگی طولانی‌مدت، خطر ابتلا به سرطان پوست از جمله «ملانوم» را افزایش می‌دهد. برای جلوگیری از سرطان پوست، جلوگیری از آفتاب‌سوختگی در کودکی بسیار مهم است. قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش در طولانی‌مدت باعث قرمزی، درد و التهاب پوست می‌گردد و معمولاً این حالت تا چندروز ادامه خواهد داشت. آفتاب‌سوختگی‌های مکرر باعث پیری و چین و چروک پوست نیز می‌شوند.

چگونه می‌توان از آفتاب‌سوختگی جلوگیری کرد؟

در زمان تابش شدید نور خورشید لباس‌هایی بپوشید که تا حد امکان پوست را بپوشاند.
از ضد آفتاب‌هایی با SPF ۳۰+ استفاده کنید.
در سایه قدم بزنید.
از کلاه لبه‌دار و عینک آفتابی برای حفاظت از چشم‌ها در برابر نور شدید استفاده کنید.

منبع: خبر آنلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->