ارز اربعین به صورت دینار به زائران پرداخت می‌شود مشترکان برق خانگی خراسان رضوی ۲۷ میلیارد ریال پاداش گرفتند افزایش ۴۰ درصدی صادرات به افغانستان در ۲ ماه نخست سال ۱۴۰۳ طرح «از مزرعه تا سفره» با هدف تامین کالا‌های پر مصرف مردم در مشهد اجرا می‌شود قیمت موبایل یک روز پیش از انتخابات به چقدر رسید؟ (۱۴ تیر ۱۴۰۳) طلا و سکه در مشهد چند؟ (۱۴ تیر ۱۴۰۳) قیمت امروز طلا، سکه، دلار، ارز دیجیتال (۱۴ تیر ۱۴۰۳) | دلار در کانال ۶۰ هزار تومان یک روز قبل از انتخابات برخورد با مشاوران املاک قانون‌گریز در مشهد (۱۴ تیر ۱۴۰۳) قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۱۴ تیر ۱۴۰۳) | تویوتا لوین ۳.۳ میلیارد تومان تعیین سقف اجاره‌بهای مسکن به کمک مستأجران آمد قیمت امروز خودرو‌های ایرانی (۱۴ تیر ۱۴۰۳) طلای جهانی خیز برداشت (۱۴ تیر ۱۴۰۳) سقف اجاره بها در مشهد؛ ۲۵ درصد | میزان افزایش قانونی اجاره بها در مشهد معادل ۷۰ درصد تورم خرداد خراسان رضوی است گزارشی از نمایشگاه تخصصی معدن و زمین شناسی در مشهد ایران خودرو تعدادی از خودرو‌های خود را به روش مزایده به فروش می‌رساند + جزئیات متوسط قیمت مسکن در تهران اعلام شد میوه را امروز گرانتر از این قیمت‌ها نخرید (۱۴ تیر ۱۴۰۳) ماجرای حذف متقاضیان مسکن ملی چه بود؟ هفته آینده، آخرین مهلت انتخاب خودرو‌های وارداتی (۱۴ تیر ۱۴۰۳) جریمه شرکت مشهدی به‌علت اجرا‌نکردن تعهدات ارزی اظهارنظر‌های بورسی جلیلی و پزشکیان در آخرین مناظره چه بود؟ دولت سیزدهم ساخت بیش‌از ۱۸۰ هزار واحد مسکونی در خراسان‌رضوی را عملیاتی کرد قیمت گوشت مرغ در بازار مشهد کاهشی است (۱۳ تیر ۱۴۰۳) بورس، سبزپوش به استقبال انتخابات رفت | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۳ تیر ۱۴۰۳) طلا و سکه در مشهد ارزان شد (۱۳ تیر ۱۴۰۳) | کاهش ۷۰۰ هزار تومانی سکه امامی با مبلغ ۷ تا ۱۰ میلیون تومان، از کدام موبایل‌ها می‌توان خرید؟ (۱۳ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

دولت سیزدهم ساخت بیش‌از ۱۸۰ هزار واحد مسکونی در خراسان‌رضوی را عملیاتی کرد

  • کد خبر: ۲۳۷۱۹۰
  • ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۲
دولت سیزدهم ساخت بیش‌از ۱۸۰ هزار واحد مسکونی در خراسان‌رضوی را عملیاتی کرد
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌رضوی گفت: ساخت ۱۸۰ هزار و ۶۳۷ واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن یا طرح‌های دیگر چون مسکن مهر، در این استان در مدت دوسال‌ونیم دولت سیزدهم عملیاتی شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، وحید داعی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در مشهد افزود: نخستین و مهمترین اقدام دولت سیزدهم در بخش مسکن تهیه سامانه‌ای ویژه شناسایی، ثبت نام و پایش متقاضیان مسکن با نام "تم" بود که بهره مندی از این سامانه کمک قابل توجهی به سامان بخشی و تجمیع اطلاعات و داده‌ها کرد به طوری که از طریق این سامانه ۵۱۵ هزار نفر در استان برای طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام و از این تعداد ۱۳۵ هزار نفر تایید نهایی شدند.

وی اقدام دیگر دولت سیزدهم را تدوین برنامه چهار ساله تولید مسکن به صورت مشخص و تعیین سهم هر استان در این برنامه ذکر و بیان کرد: بر این اساس سهم استان خراسان رضوی برای چهارسال در چهار بخش "حمایتی، خودمالک، بازآفرینی شهری و روستایی" به تعداد ۳۶۳ هزار و ۹۳۴ واحد مسکونی تعیین شد که هم اکنون ۱۸۰ هزار و ۳۱۲ واحد در استان در مراحل مختلف ساخت از صدور پروانه تا تحویل است.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: برنامه تولید مسکن در قالب مسکن مهر در طول هشت سال برای استان خراسان رضوی ۱۲۰ هزار واحد مسکونی بود، اما تولید مسکن در ۲ سال و نیم سال دولت سیزدهم به بیش از ۱۸۰ هزار واحد مسکونی در استان خراسان رضوی رسید.

داعی افزود: در بخش حمایتی طرح نهضت ملی مسکن چهار هزار و ۸۰۰ هکتار زمین به ظرفیت حدود ۱۴۰ هزار واحد مسکونی و به ارزش هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال در خراسان رضوی تامین شد که دولت این زمین‌ها را به صورت رایگان در اختیار مردم قرار می‌دهد و میزان الحاقات زمین در خراسان رضوی در این دولت چهار هزار و ۲۰۰ هکتار بود که ۱۵ برابر طرح مسکن مهر است.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی از پیگیری آماده سازی اراضی سایت‌های نهضت ملی مسکن همزمان با سایر مراحل و انعقاد قرارداد برای ۱۸۶ سایت به مساحت چهار هزار و ۲۴۰ هکتار در استان خبر داد و گفت: از لحاظ حجم قرارداد منعقده آماده سازی، استان خراسان رضوی را در رتبه اول کشور قرار می‌دهد.

داعی افزود: در بخش تسهیلات حوزه مسکن، نقش وزارت راه و شهرسازی سیاستگذاری و برنامه است که طبق آن با سیاست‌های ابلاغی صورت گرفته، زمینه انعقاد قرارداد تسهیلاتی ۴۵ هزار و ۱۲۸ متقاضی در استان مهیا شد، در بخش خودمالک طرح نهضت ملی مسکن بیش از هفت هزار و ۵۰۰ نفر در خراسان رضوی از تسهیلات بانکی بهره گرفتند.

وی با اشاره به اقدام دولت در خصوص اختصاص وام ودیعه مسکن به مستاجران گفت: ۵۰ هزار و ۸۰۰ متقاضی در سامانه ودیعه مسکن ثبت نام کردند که ۳۸ هزار و ۵۰۰ نفر حایز شرایط دریافت وام شدند.

رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی خراسان رضوی مبلغ تسهیلات نهضت ملی مسکن در شهر‌ها را در ابتدای دولت سیزدهم سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعلام و بیان کرد: این میزان تسهیلات در دولت سیزدهم به پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال رسید، در بخش وام روستایی نیز میزان تسهیلات در ابتدای دولت یک میلیارد ریال بود که در اواسط دولت به ۲ میلیارد ریال و در حال حاضر به سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال با سود پنج درصدی رسیده است.

داعی در بخش کمک به عملیات اجرایی خدمات زیربنایی و روبنایی طرح نهضت ملی مسکن افزود: در این بخش تا کنون ۱۵ هزار میلیارد ریال بودجه برای خراسان رضوی تامین شده است که بخشی از آنها به شرکت‌های خدمات رسان در حوزه نهضت ملی مسکن نظیر شرکت‌های برق و آب واریز و بخش دیگر در حین واریز است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی عملکرد دولت را در بخش مشوق‌های جوانی جمعیت با توجه به تصویب قانون برای اولین بار همزمان با دولت سیزدهم مطلوب ارزیابی کرد و گفت: در دولت سیزدهم از این محل به ۶ هزار و ۱۱۸ نفر متقاضی در استان زمین واگذار شد.

اختصاص ۱۲۰ هزار تن قیر رایگان به خراسان رضوی

داعی با اشاره به خدمت ارزشمند دولت در اختصاص قیر به خراسان رضوی گفت: ۱۲۰ هزار تن قیر رایگان که آسفالت یک میلیون و ۱۶۱ هزار متر مربع را تامین کرده است، برای آماده سازی سایت‌های نهضت ملی مسکن استان و همچنین ۹۵۰ تن قیر برای تکمیل آسفالت سایت‌های مسکن مهر باقیمانده در سطح استان تخصیص و توزیع شد.

وی اضافه کرد: دولت سیزدهم همچنین ۱۱ هزار و ۱۴۰ تن قیر به مساحت یک میلیون متر مربع آسفالت به محلات کم برخوردار خراسان رضوی اختصاص داد.

ساماندهی بازار مسکن

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی با اشاره به قانون مصوب دولت سیزدهم مبنی بر ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره بها گفت: در این راستا راه اندازی سامانه ملی املاک و اسکان کشور برای شناسایی خانه‌های خالی به عنوان یکی از ابزار‌های کنترل بازار عرضه و تقاضا و اجاره اجرایی شد که در مشهد با استفاده از این سامانه تاکنون ۳۳۵ پرونده به تعداد هزار و ۲۰۰ خانه خالی شناسایی و منجر به صدور مالیات برای این خانه‌ها شده است.

دومین اقدام دولت در حوزه ساماندهی بازار مسکن را راه اندازی گشت ویژه ساماندهی بنگاه‌های املاک ذکر و بیان کرد: در این راستا گشت‌های نظارتی به صورت مستمر با حضور نمایندگان ارگان‌ها و دستگاه‌های متولی در حال انجام است که در نتیجه آن هزار و ۸۰۰ واحد مشاور املاک متخلف مهر و موم شده است.

وی تعداد مشاوران املاک دارای پروانه کسب معتبر در خراسان رضوی را ۱۶ هزار ۷۳۸ نفر ذکر و بیان کرد: تاکنون ۱۶ هزار و ۶۹۳ مورد بازدید از این واحد‌ها انجام گرفته است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان به معرفی ۲ سامانه دیگر شامل "خودنویس" مربوط به انعقاد قرارداد بین موجر و مستاجر و سامانه "تعیین اجاره بها" اشاره کرد و گفت: سامانه "تعیین اجاره بها" با بررسی ۱۵۰ شاخص در شهر مشهد عملیاتی شد که در شهر‌های نیشابور، قوچان، تربت حیدریه، تربت جام، کاشمر و سبزوار در آینده نزدیک به اجرا درمی آید.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->