آغاز فعالیت رادیو محرم برای هشتمین سال آغاز اکران «نذر بی‌بی» هم‌زمان با فرارسیدن ماه محرم واکنش تهیه‌کننده سریال «بامداد خمار» به حواشی آقای رئیس جمهور، آینه در کربلاست جایزه اصلی کارلوی واری مستند «نگاهی ناگهانی به چیز‌های عمیق تر» رسید درگذشت «جان لاندو» تهیه‌کننده برنده اسکار حسینیه‌ای به وسعت ایران | بررسی ویژه‌برنامه‌های سیما در محرم ۱۴۰۳ ادبیات الکترونیک: ادبیات سخت پیما چون قضا از آسمان نزول می‌کند ... | احوال امام حسین (ع) از مرگ معاویه تا رسیدن به کربلا، به روایت نثر‌های کهن فارسی پیام خانه سینما به «مسعود پزشکیان» رییس جمهور منتخب صدور پروانه ساخت «انتخاب من» صفحه نخست روزنامه‌های کشور - یکشنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۳ آمار فروش سینما در هفته سوم تیر ماه (۱۷ تیر ۱۴۰۳) | فروش سینما از مرز ۶۰۰ میلیارد گذشت محرم در قاب مستند | معرفی مستند‌هایی با موضوع آیین‌های محرم و عاشورا آثار راه‌یافته به بخش «فیلم» جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان مشهد + اسامی امیرحسین مدرس مجری فصل جدید «چهارگاه» شد خاموشی شهاب | آیین بزرگداشت شهاب ملت‌خواه، بزرگ‌مرد عرصه هنر مشهد، برگزار شد (۱۶ تیر ۱۴۰۳) زمان پخش فصل سوم سریال «سرزمین مادری»
سرخط خبرها

ساخت پردیس سینمای «ملل» نماد وحدت فرهنگی ایران و افغانستان است

  • کد خبر: ۲۳۷۲۵۶
  • ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۵
ساخت پردیس سینمای «ملل» نماد وحدت فرهنگی ایران و افغانستان است
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد خراسان‌رضوی گفت: بین کشور ایران و افغانستان همدلی و محبت وجود دارد و ساخت پردیس سینمای ملل نماد وحدت فرهنگی این دو کشور است.

به گزارش شهرآرانیوز، محمد حسین‌زاده در آیین افتتاح پردیس سینمایی ملل با اشاره به افتتاح سینما در تربت جام که صبح امروز صورت گرفت، گفت: اتفاقات خوبی در سینمای خراسان رضوی افتاده است، بخشی از آن ساخت فیلم توسط هنرمندان مشهدی است و بخش دیگر ایجاد فضای مناسب برای تماشای فیلم است.

محمد حسین‌زاده با اشاره به این مطلب که در طول دو، سه سال گذشته چندین فیلم سینمایی از هنرمندان خراسان داشتیم و پیشرفت در عرصه صنعت سینما را شاهد بودیم اظهار کرد: در جشنواره فیلم فجر سال گذشته شاهد حضور سه فیلم از کارگردانان مشهدی بودیم. 

حسین‌زاده افزود: تیرماه ۱۴۰۰، تنها ۷ سینما در استان داشتیم، اما امروز این رقم به ۲۰ سینما و ۹۷ سالن در استان رسیده است. همچنین در سال ۱۴۰۰، میزان فروش در سینما‌ها ۲۲ میلیارد تومان بود و در سال ۱۴۰۲ این رقم به ۱۴۱ میلیارد تومان رسیده است. امسال نیز از ابتدا تا کنون ۶۲ میلیارد تومان فروش داشتیم که اطمینان داریم تا پایان سال، رکورد ۱۴۰۲ را خواهیم شکست. 

وی تاکید کرد: نکته مهم این است که در دولت شهید رئیسی، تلاش شد تا فیلمساز فیلم بسازد و سرمایه گذار سینما بسازد. هموار کردن این مسیر برای این افراد جزو وظایف ارشاد است که تا جای ممکن همکاری صورت گرفته است و از این افراد حمایت شده است. 

حسین‌زاده تصریح کرد: ساخت پردیس سینمای ملل نماد وحدت فرهنگی ایران و افغانستان است. مرز جغرافیایی که بین این دو کشور است عمرش کمتر از ۲۰۰ سال است، اما مرزی بین قلب‌های این دو کشور وجود ندارد. دلبستگی ما به افغانستانی‌ها بیش از اینهاست. دشمنی‌ها و توطئه‌های استعمارگران نمی‌تواند پیوند قلبی بین این دو کشور را تضعیف کند. 

وی خاطرنشان کرد: این محله به واسطه وجود اقوام و ملل مختلف و نخبگانی که در این منطقه حضور دارند می‌تواند فرصت‌های نابی را به وجود بیاورد و تاسیس پردیس سینمایی ملل نمونه این وحدت و استفاده از فرصت‌ها است.

گفتنی است پردیس سینمایی ملل امروز در بلوار شهیدآوینی مشهد با حضور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سازمان سینمایی کشور و برخی مسئولان کشوری و استانی با ظرفیت ۵ سالن و ۶۰۰ صندلی افتتاح شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->