ورود ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار زائر به مشهدمقدس در دهه آخر صفر ۱۴۰۳ بازگرداندن کیف حاوی سکه توسط پاکبان مشهدی خدمت‌رسانی گسترده نیرو‌های «دوام ثامن» مشهد در دهه آخر صفر ۱۴۰۳ خروج ۴۰۰ هزار خودرو غیربومی از مشهد در سه روز پایانی صفر ۱۴۰۳ تسهیل زیارت هم همت می‌خواهد هم چندین هزار «همت» سرپرست اداره کل املاک و خزانه داری شهرداری مشهد: از املاک و مستغلات شهرداری با نظارت و کنترل روزانه حفاظت می‌شود آغاز مشهدالرضا (ع) | شهر مشهد چگونه و از چه تاریخی شکل گرفت؟ آغاز ساخت دوربرگردان بولوار ابوطالب شرقی مشهد از شهریور ۱۴۰۳ تقدیر رئیس شورای اسلامی شهر مشهدمقدس از مشارکت‌کنندگان در میزبانی از زائران رضوی آتش‌سوزی منزل مسکونی در خیابان ملک‌الشعرای بهار مشهد (۱۶ شهریور ۱۴۰۳)  اعمال تخفیف‌های ویژه برای درخواست‌های بهره برداری تجاری و تبدیل مجوز‌های تجاری موقت دارای سابقه به دائم در مشهد استرداد ۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال اضافه دریافتی واحد‌های اقتصادی مشهد به زائران در دهه پایانی صفر ۱۴۰۳ اجرای ۸۰ ساعت برنامه بدون وقفه در ۸۰ ساعت پایانی صفر در عرصه میدان شهدا مشهد (۱۶ شهریور ۱۴۰۳) پذیرش ۲۷۵ هزار زائر در مراکز اسکان موقت شهرداری مشهد در دهه آخر صفر اسکان ۶۴۴ هزار زائر امام رضا(ع) در مدارس مشهد در دهه آخر صفر پلمب ۱۶ واحد متخلف و عودت ۲ میلیارد و ۱۰۸ میلیون تومان وجه به زائران اسکان بیش از ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار زائر در مشهد طی دهه پایانی صفر (۱۵ شهریور ۱۴۰۳) ترافیک بسیار سنگین در خروجی‌های مشهد (۱۵ شهریور ۱۴۰۳) ساعت کاری مترو مشهد از شنبه تغییر می کند (۱۷ شهریور ۱۴۰۳) ثبت بیش‌از یک‌ میلیون و ۵۰۰ هزار سفر در یک روز به‌وسیله اتوبوس در سه روز پایانی صفر ۱۴۰۳ در مشهد بیش‌از ۲ میلیون سفر به‌وسیله مترو مشهد طی ۵ روز آخر صفر ۱۴۰۳، انجام شد
سرخط خبرها

شهردار مشهدمقدس: بوستان جهان‌شهر، بزرگ‌ترین پارک شهر است

  • کد خبر: ۲۴۰۲۳۵
  • ۳۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۶
  • ۹
شهردار مشهدمقدس: بوستان جهان‌شهر، بزرگ‌ترین پارک شهر است
شهردار مشهدمقدس گفت: بوستان جهان‌شهر، بزرگ‌ترین پارک شهر است و مجموع ضلع شمالی و جنوبی، ۱۲۹ هکتار است.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدرضا قلندرشریف، امروز ۳۱ تیرماه، در مراسم آغاز عملیات اجرایی فاز یک بوستان ۲۵ هکتاری جهان‌شهر در ضلع شمالی خیابان شهید فیاض‌بخش و بهره‌برداری از ۹ پروژه فرهنگی، عمرانی و ترافیکی در منطقه ۸، ضمن گرامیداشت یادوخاطره شهدایی که از این مکان به جبهه حق علیه باطل اعزام شدند، اظهار کرد: امروز روز خوبی است؛ زیرا شاهد بیش از دو سال همراهی و همدلی دستگاه‌های متعدد در استان هستیم.

وی افزود: شروع این اتفاق پس از تصویب قانون انتقال پادگان‌ها به خارج از شهر بود و همه تلاش کردند تا این امر محقق شد. خداوند را شاکریم که ما نیز در این اتفاق نقش کوچکی داشتیم. از تک‌تک اعضای شورا به‌ویژه آقای ناصحی که پیگیر این پروژه بودند، تشکر می‌کنم. تصور نمی‌کردیم که در مرکز شهر، عملیات ساخت پارک بزرگی را آغاز کنیم که در ضلع جنوب و شمال آن ۱۲۹ هکتار پارک احداث خواهد شد.

شهردار مشهدمقدس با بیان اینکه برکت این پروژه متعلق به علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) و شهدایی است که از این مکان به‌سمت جبهه و شهادت، گام برداشتند، عنوان کرد: این پارک مزین به نام جهان‌شهر بوده؛ زیرا مشهدالرضا(ع) جهان‌شهر برکت و کرامت است. دراین‌راستا دو پارک برکت و کرامت نیز ایجاد شده تا یادگار این دوره خدمتی شورا و مدیریت شهری باشد. 

قلندرشریف ادامه داد: فرق این پارک با پارک‌های دیگر همین موضوعات است و با توجه به خاطرات بسیار زیاد ارتش در این مکان، موزه انقلاب احداث خواهد شد. مکانی که رهبر معظم انقلاب در آن بازداشت بودند نیز جزو محدوده موزه انقلاب اسلامی است. یکی دیگر از ویژگی‌های این پارک، درختان جنگلی بزرگ است که مردم می‌توانند از سایه آن استفاده کنند. این یادگاری به همه زائران تقدیم خواهد شد.

وی بیان کرد: در کنار این پروژه، ۹ پروژه منطقه ۸ نیز کلنگ‌زنی می‌شود و به بهره‌برداری می‌رسد که یکی از این پروژه‌ها، مسجد درون بوستان است. این مسجد که شهدای زیادی در آن نماز خواندند، به‌همت مدیریت شهری بازسازی، مناسب‌سازی و زیباسازی شد که هم‌زمان با دهه اول محرم، به بهره‌برداری رسید.

قلندرشریف افزود: پروژه‌هایی که شهرداری انجام می‌دهد، درآمد مادی ندارد و بزرگ‌ترین آورده مدیریت شهری، لبخند رضایت مردم است. هر کسی که از این پارک استفاده می‌کند، دعای خیر آن ذخیره آخرت همه کسانی می‌شود که در ساخت پروژه نقش داشتند.

وی با اشاره به اینکه مردم منتظر خبر‌های ویژه باشند، تصریح کرد: در صورت هماهنگی با آستان قدس رضوی، آخر هفته ۸۰۰۰ میلیارد تومان پروژه شهرداری در محدوده ثامن به بهره‌برداری خواهد رسید یا کلنگ‌زنی خواهد شد. همچنین سازمان بازآفرینی ۳۰۰۰ میلیارد پروژه در قالب ۶۰۰ واحد مسکونی حمایتی و ۶۰۰ جای پارک را کلنگ‌زنی خواهد کرد.

قلندرشریف اضافه کرد: عملیات اجرایی بیش از ۱۲ هزارمیلیارد پروژه بر‌زمین‌مانده بخش خصوصی نیز رسما آغاز خواهد شد. هفته آینده نیز پروژه بولوار قمربنی‌هاشم(ع) به طول چهار کیلومتر به بهره‌برداری می‌رسد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
مریم
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۱
2
5
کاش یک ذره به فکر مردم مناطق محروم می‌بودین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
0
2
با سلام الهیه مشهد پارک نداره ممنون میشویم در این محله هم پارک درست کنین برای پیاده روی مجبوریم بریم توی خیابان که خیلی خطرناکه
بیسواد روستایی
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۴
1
2
آقا دست مریزاد، فضای سبز نیاز به برق و آب داره، کاش به جای تعریف خاطرات، کمی درباره ی این موضوع کارشناسی شده، پروژه رو توضیح می‌دادید،. برای تأمین آب و برق این پارک چه برنامه ای دارید،. شبکه ی شهری از هر راهی، دسترس تر و آسان تر به نظر میاد، شما چه برنامه ای دارید. با پاسداشت دفاع مقدس و گرامیداشت یاد خاطره شهدای عالی مقام، آزادگان و ایثارگران. دفاع مقدس.نزدیک به 4دهه از این رویداد میگذره، باید از تجربیات آن در اعتلاي کشور مان استفاده کنیم، نه صرفا جایگاهی برای منافع شخصی تعریف کنیم. انشالله
جواد اخلاقی
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۴
0
3
جناب شهردار فکر کنید این بلوار بهمن جاد کلات جاده طرقبه هست ترافکه اینجا کشنده است ماشینهای ما مدل پیین است هوا هم گرم است ماشین هایما جوش میاوردتو ترافک یگ جاده از پمپ بنزین بانتهای ابوطالب بزنید چون همش بیابان میباشد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۵
0
3
سلام
به جای هزینه اضافی درست کردن پارک رود پارک رو تکمیل کنند تا ملت استفاده کنند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۷
0
1
به توس هم توجه کنید تأسف داره ثبت جهانی نشدن شهرتوس
مهربان توسی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۷
واقعا جای خالی یک پروژه مهم در بلوار شاهنامه خالیسسسسسست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۷
0
1
کاش به فکر مردم منطقه جاده سیمان خط گاز هم باشید چه گناهی کردن
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۸
0
0
ی بارم بگید این زمینا از کجا اومد؟؟؟
چرا ارگانهای دیگه ی بار برای اینکارا زمین نمیدن؟؟؟
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->