نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: شورای ششم با شعار توجه به حاشیه شهر، از مردم رای گرفت بازدید شهردار و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر مشهدمقدس از پروژه‌های منطقه ۵ | بازگشایی بولوار کرامت مشهد ظرف یک ماه آینده رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد: ایران ۳۰ سال دیگر کشور سالمند است | از سیاست‌های جوانی جمعیت حمایت می‌کنیم ثبت نام ۶۸ هزار و ۵۰۰ نفر برای استفاده از خدمات شهرداری در حوزه سرویس مدارس در مشهد هزینه نگهداری معابر شهر مشهد: ۱۰۰۰ میلیارد تومان در سال درباره کوچه «مهرافروز»، یکی از فرعی‌های محله سرشور مشهد | میان «چهنو» و «آرام» باغ بی‌برگی است اعمال‌قانون ۱۷۹۳ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۷ خودروی متخلف توقیف شدند (۲۶ شهریور ۱۴۰۳) ترافیک پرحجم در بزرگراه شهید چراغچی و اطراف حرم امام‌رضا(ع) (۲۶ شهریور ۱۴۰۳) اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب در مشهد ۸۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: بسیاری از چالش‌های محلات با پروژه‌های زودبازده برطرف شد مدیریت شهری مشهد به استقبال مهر می‌رود | سرویس‌دهی ویژه حمل و نقل عمومی به دانش‌آموزان مشهدی آماده باش کامل خدمات شهری مشهد در پی بارش باران (۲۵ شهریور ۱۴۰۳) استقرار تانکر‌های جمع آوری آب در مشهدمقدس درپی اعلام هشدار نارنجی سازمان هواشناسی (۲۵ شهریور ۱۴۰۳) آمادگی کامل نیرو‌ها و تجهیزات مدیریت شهری مشهدمقدس درپی هشدار هواشناسی (۲۵ شهریور ۱۴۰۳) افسانه «پلیس مصنوعی» در باغ ملی مشهد ویدئو | بارش باران در مشهد امروز یکشنبه (۲۵ شهریور ۱۴۰۳) تغییر شرایط پرداخت و تسویه بدهی با شهرداری مشهد در سه‌‌ماهه سوم سال ۱۴۰۳ | فرصت محدود استفاده از بهترین شرایط تخفیف و تقسیط در تابستان تولید بیش از ۱۲ هزار مترمکعب بتن و ۱۷۸۴ قطعه بتنی از سوی سازمان عمران شهرداری مشهد برگزاری ششمین دوره مسابقات عملیاتی دوام ثامن در بوستان وکیل‌آباد مشهد تولید روزانه ۲۵۰۰ تن آسفالت در کارخانه شهید مجیدی مشهد ترافیک پرحجم در بزرگراه شهید سلیمانی، پل انقلاب و محدودیت ترافیکی در خیابان آیت‌الله طبرسی (۲۵ شهریور ۱۴۰۳) اعمال‌قانون ۱۲۹۵ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۴۶ خودروی متخلف توقیف شدند (۲۵ شهریور ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

اجرای ۱۳۰ هکتار پارک، هسته مرکزی شهر مشهد را به ارتفاعات جنوب وصل می‌کند

  • کد خبر: ۲۴۰۲۴۹
  • ۳۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۸
  • ۲
اجرای ۱۳۰ هکتار پارک، هسته مرکزی شهر مشهد را به ارتفاعات جنوب وصل می‌کند
معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: اجرای ۱۳۰ هکتار پارک، هسته مرکزی شهر مشهد را به ارتفاعات جنوب وصل می‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز، مهدی یعقوبی، امروز، ۳۱ تیر ۱۴۰۳، در حاشیه مراسم آغاز عملیات اجرایی فاز یک بوستان ۲۵ هکتاری جهان‌شهر در ضلع شمالی خیابان شهید فیاض‌بخش و بهره‌برداری از ۹ پروژه فرهنگی، عمرانی و ترافیکی در منطقه ۸ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ما در محدوده پادگان لشکر ۷۷ ثامن‌الائمه(ع) حدود ۵۰ هکتار فضای سبز داریم که ۲۵ هکتار در ضلع شمالی و ۲۵ هکتار در ضلع جنوبی خیابان فیاض‌بخش است.

وی با بیان اینکه اولویت را در ضلع شمالی خیابان فیاض‌بخش گذاشتیم، عنوان کرد: امروز نیز عملیات اجرایی به‌صورت رسمی در ۱۵ هکتار از ضلع شمالی شروع خواهد شد. برای ۱۰ هکتار باقی‌مانده طی یک ماه آینده تا زمانی که اسناد آماده شود، فرایند واگذاری آن را انجام خواهیم داد.

یعقوبی افزود: ۲۵ هکتار ضلع شمالی را به عنوان اولویت اول در قالب پارک شهری تجهیز می‌کنیم تا مردم از همه ظرفیت‌های آن استفاده کنند. امکانات متنوعی ازجمله سرویس‌های بهداشتی، ورودی‌ها، معابر مختلف، رستوران، کافی‌شاپ، خانه فرهنگ، وسایل بازی، محل‌های تجمع و انواع امکاناتی که برای ورزش و جوانان لازم است، دیده خواهد شد.

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد ادامه داد: در ضلع جنوبی ۲۵ هکتار دوم فاز یک تقریبا روبه‌اتمام است. مشاور بعدی هم کار می‌کند که اسناد فاز ۲ تهیه شود و به‌سمت اجرای این قسمت برود.

وی بیان کرد: ادامه فضای سبز پادگان که می‌خواهد ما را از هسته مرکزی به ارتفاعات وصل کند، شامل ۳۸ هکتار در ضلع جنوبی بزرگراه سردار سلیمانی و ۲۸ هکتار در ضلع جنوبی بولوار نماز است. در مجموع ۱۳۰ هکتار، پارکی خواهد بود که در افق آینده با اجرای این لکه‌ها هسته مرکزی شهر را به ارتفاعات جنوب وصل کند تا هم فضای سبز را بهبود دهد و هم محیطی تفریحی باشد.

یعقوبی خاطرنشان کرد: اعتبارات خوبی برای این منظور دیده شده که ۹۸ میلیارد تومان قرارداد اولیه برای ۱۵ هکتار است. در قالب تبصره بودجه، شورا با ما همکاری کرده و محدودیتی نداریم. برنامه ما این است که متناسب با تهیه اسناد، واگذاری به پیمانکار را نیز انجام دهیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۳
1
0
این همه پارک ایا واقعا توحیه منطقی دارد؟حق شهر ها و روستا های استان برای تامین اب ضایع نمیشود انهم با این وضعیت خشکسالی؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۶
0
1
با سلام محله الهیه هیچ پارکی نداره موقع پیاده روی مجبوریم در خیابان پیاده روی کنیم پیاده رو ها هم یا خاکی هستن یا پله دارن از مسئولین تقاضا دارم در محله الهیه مشهد پارک درست کنن که هم بتوان به راحتی میاده روی کرد هم وسایل ورزشی برای بزرگسالان و هم وسایل بازی برای کودکان داشته باشد از زحمات شما کمال تشکر را دارم
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->