زمان ثبت‌نام خودرو‌های وارداتی جانبازان با اضافه شدن مدل‌های جدید تمدید شد تشکیل ۵۴ پرونده تخلف در حوزه فروش لوازم مدارس در مشهد (۲۲شهریور۱۴۰۳) وزارت جهاد کشاورزی: بیش از ۱۶۰ هزار میلیادر تومان به حساب گندمکاران واریز شد معاملات برخط طلا قانونی شد پیش‌بینی بازار خودرو مشهد در شش‌ماه دوم سال جاری (۲۱ شهریور ۱۴۰۳) بررسی قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۲۱ شهریور ۱۴۰۳) + جدول قیمت خودرو‌های داخلی افزایشی شد (۲۱ شهریور ۱۴۰۳) پنجاهمین حراج شمش طلای مرکز مبادله ایران چه زمانی برگزار می‌شود؟ وزارت صمت ارز تخصیصی بانک مرکزی را به چه کسی داده است؟ واکنش خنثی بورس به رئیس جدید | گزارش وضعیت بازار سهام (۲۱ شهریور ۱۴۰۳) قیمت مرغ و تخم‌مرغ در بازار امروز (۲۱ شهریور ۱۴۰۳) تعطیلی تمامی میادین میوه و تره‌بار مشهد در روز‌های پنجشنبه (۲۲ شهریور ۱۴۰۳) و شنبه (۳۱ شهریور) بیش از ۷۰ هزار میلیارد ریال املاک و مستغلات در مزایده تملیکی عرضه می شود نرخ امروز طلا و سکه در مشهد اعلام شد (۲۱ شهریور ۱۴۰۳) سال ۱۴۰۲ کل بودجه عمرانی خراسان رضوی ۳.۳ همت بوده است اعلام نحوه فعالیت طلافروشی‌های مشهد در روز پنجشنبه (۲۲ شهریور ۱۴۰۳) قیمت ۳ خودرو وارداتی جدید اعلام شد ذخیره آب موجود در سد‌های خراسان رضوی رو به کاهش است پول بنزین را روی قیمت خودرو گرفته‌اید، حواستان هست؟ نرخ دلار رشد کرد | قیمت امروز ارز، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۲۱ شهریور ۱۴۰۳) رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی مشهد: شرکت‌های خودرویی ماه‌ها پول مردم را نگه می‌دارند و بدقولی می‌کنند سرانه تولید مسکن در کشور «۱۷ متر» است کدام منطقه تهران بین خریداران پرطرفدار است؟ خسارت سرمای زودرس پاییزی به محصولات کشاورزی بخش رخ تربت حیدریه افزایش حق مسکن کارگران چه شد؟ قیمت امروز میوه و صیفی جات در مشهد (۲۱ شهریور ۱۴۰۳) | محصول جدید پاییزی وارد میوه فروشی‌ها شد
سرخط خبرها

وظیفه مهم هواداری از زائران و مجاوران

  • کد خبر: ۲۴۰۶۰۹
  • ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
وظیفه مهم هواداری از زائران و مجاوران
یکی از ابزار‌های مهم میزبانی نظارت مستمر و مداوم بر عملکرد اصناف است. بازرسی و نظارت اصناف خراسان‌رضوی متشکل از دو بخش بازرسی میدانی و نیز واحد شکایات بازرسی و نظارت است.

مشهد به‌عنوان بزرگ‌ترین شهر زیارتی کشور و زائرپذیرترین شهر ایران، در کل ایام سال پذیرای زائران و مسافران است. طبعا این میزبانی در ایام تابستان و نوروز رنگ‌و‌بوی دیگری به خود می‌گیرد و با افزایش بسیار بیشتر تعداد زائران، باید آمادگی بیشتری برای میزبانی از زائران داشته باشیم و در قبال این میزبانی، نباید هواداری از مجاوران را نیز فراموش کنیم. یکی از ابزار‌های مهم میزبانی نظارت مستمر و مداوم بر عملکرد اصناف است. بازرسی و نظارت اصناف خراسان‌رضوی متشکل از دو بخش بازرسی میدانی و نیز واحد شکایات بازرسی و نظارت است.

بازرسی و نظارت میدانی در شهر با هدف کنترل بازار و نیز قیمت انواع کالا و خدمات هر‌روزه توسط بیست تیم متشکل از بازرسان این مدیریت انجام می‌شود. در این بازرسی‌ها مواد مندرج در فصل هشتم قانون نظام صنفى (تخلفات شامل کم‌فروشی، گران‌فروشی، درج‌نکردن قیمت، تقلب، رعایت‌نکردن قوانین و مقررات نظام صنفی، رعایت‌نکردن دستور‌العمل‌های بهداشتی و...) که باید توسط متصدیان واحد‌های صنفی رعایت شود، بررسی و در‌صورت مشاهده هرگونه تخلفى فرم گزارش بازرسی تنظیم و برای رسیدگی به تعزیرات حکومتى ارجاع می‌شود. 

بیشترین تخلفات شناسایی‌شده شامل درج نکردن قیمت، صادرنکردن صورت‌حساب، گران فروشی، کم‌فروشی، تقلب، عرضه خارج از شبکه و ارائه‌نکردن فاکتور خرید در زمان بازرسى است. متصدیان واحد‌های صنفی نیز موظف‌اند در زمان بازرسی ضمن همکاری با بازرسان، باید اصل پروانه کسب یا کارت مباشرت و فاکتور خرید را برای بررسی رعایت سود مجاز ارائه کنند. شکایات مردمی این مدیریت به‌صورت حضوری در واحد بازرسی پس از دریافت شکایت از شاکی، در حداقل پروسه زمانی به آن رسیدگی می‌شود. 

بیشترین شکایات مردمی دریافتی در مدیریت بازرسی نظارت اصناف خراسان‌رضوی، در بخش کالایی به‌ترتیب شامل درودگران، فروشندگان لوازم‌خانگی و موادغذایی، نانوایان و در بخش خدمات نیز املاک، خدمات فنی خودرویی و تعمیرکاران لوازم‌خانگی است که با همکاری اتحادیه‌های ذی‌ربط در کمترین زمان ممکن کارشناسی و برای اخذ رضایت شاکی اقدام می‌شود. در بازرسی از واحد‌های صنفی طی گشت‌های مشترک، نمایندگان ادارات اعم از فرمانداری، تعزیرات حکومتی، بهداشت، پلیس اماکن و‌... حضور داشته و در برخی از موارد با‌توجه‌به نوع تخلفات پلمب واحد صنفی متخلف در دستور‌کار بازرسان قرار می‌گیرد. 

با‌توجه‌به اینکه کنترل بازار مشهد با وجود حرم پربرکت ثامن‌الحجج (ع) و به‌تبع آن زائرانی که در طول سال به این شهرستان سفر می‌کنند از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است، نظارت و بازرسی از اصناف مشهد علی‌الخصوص واحد‌های صنفی اطراف حرم‌مطهر، در مناسبت‌های خاص، مانند ایام نوروز و نیز دهه آخر صفر، ماه مبارک رمضان و‌... با برگزاری طرح‌های تشدید بازرسی و نظارت برای خدمت‌رسانی هر‌چه‌بهتر به زائران و مجاوران آن امام همام در دستور‌کار این مدیریت است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->