مقامات قضائی خراسان رضوی، پیگیر رفع مشکلات تولید رفاقت طولانی پرستاران با جانبازان در آسایشگاه توان‌بخشی جانبازان امام خمینی (ره) مشهد | اینجا همه یک خانواده‌ایم اورژانس مشهد به حدود ۱۴۶ هزار نفر امدارسانی کرد وزیر آموزش و پرورش: مدارس سمپاد، استعداد‌های درخشان در میان دانش‌آموزان را کشف کنند تعداد مطب پزشک‌های عمومی در مشهد رو به کاهش است | پزشک عمومی  صرفه اقتصادی ندارد ۲۷۰ زائر ایرانی حج خود را آغاز کردند هلال احمر از انتقال ۹۵ مجروح حادثه تروریستی لبنان به ایران خبرداد + فیلم سومین بیماری شایع دستگاه ادراری، سنگ کلیه است | انواع سنگ کلیه و درمان‌های تغذیه‌ای آن سانحه رانندگی بزرگراه شهید میرزایی مشهد موجب مصدومیت ۲ نفر شد (۲۹ شهریور ۱۴۰۳) چطور می‌توان میکروب معده را از بین برد؟ برای داشتن دندان های سالم و سفید چکار کنیم؟ هرگز دانش‌آموز را از معلم و مدرسه نترسانید ۱۷ مصدوم در حوادث ترافیکی خراسان رضوی امروز چهارشنبه (۲۸ شهریور ۱۴۰۳) ماجرای ضرب و شتم کودکان در یکی از مراکز بهزیستی و تعطیلی این مرکز متخلف (چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳) ریزش معدن در ارزوییه کرمان حادثه آفرید + جزییات(چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳) آیا پرونده «امیر تتلو» به دادگاه تجدید نظر خواهد رفت؟ دستگیری متهم تحت تعقیب در مشهد (۲۸ شهریور ۱۴۰۳) توزیع موادمخدر در پوشش خانواده در مشهد (۲۸ شهریور ۱۴۰۳) رشد بیش از ۱۷ درصدی کشف جرائم به‌وقوع‌پیوسته، توسط کارآگاهان پلیس کشور آتش‌سوزی مخزن سوخت کوره آهنگری در مشهد یک مصدوم بر جای گذاشت (چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳) اصلاحات احتمالی کنکور چه زمانی اعمال خواهد شد؟
سرخط خبرها

روش‌های محافظت از پوست در وضعیت هشدار خطرناک تابش اشعه فرابنفش

  • کد خبر: ۲۴۱۳۴۸
  • ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۷
روش‌های محافظت از پوست در وضعیت هشدار خطرناک تابش اشعه فرابنفش
با اعلام هشدار نسبت به شاخص خطرناک اشعه فرابنفش برای روز‌های آینده، اورژانس دزفول توصیه‌هایی ضروری را برای پیشگیری و محافظت از پوست ارائه داد.

به گزارش شهرآرانیوز، رضا معمارزاده، رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی دزفول، امروز (۶ مرداد ۱۴۰۳) با اشاره به پیش‌بینی شاخص اشعه فرابنفش برای روز‌های آینده اظهار کرد: براساس اطلاعات دریافتی از سازمان هواشناسی، شاخص اشعه فرابنفش در ساعات اوج آفتاب یعنی از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۶ بعد‌ازظهر، در وضعیت بسیار خطرناک قرار دارد و شهروندان باید تدابیر لازم را برای حفاظت از پوست خود بیندیشند.

وی افزود: اشعه فرابنفش می‌تواند باعث سوختگی‌های پوستی، پیری زودرس و حتی بروز سرطان پوست شود؛ بنابراین، رعایت توصیه‌های بهداشتی و پیشگیری بسیار ضروری است.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی دزفول در ادامه، به چندین راهکار عملی برای محافظت از پوست اشاره کرد و گفت: استفاده از کرم‌های ضدآفتاب با SPF مناسب، به ویژه در ساعات اوج تابش خورشید از ۱۰ صبح تا ۱۶ بعدازظهر بسیار حیاتی است.

وی توصیه کرد: لباس‌های بافت‌دار و رنگ روشن که بازو‌ها و پا‌ها را می‌پوشانند، می‌توانند محافظ خوبی دربرابر اشعه فرابنفش باشند.

معمارزاده استفاده از عینک‌های آفتابی با فیلتر فرابنفش و پوشیدن کلاه‌های لبه‌دار را به عنوان تدابیری مؤثر برای محافظت از صورت و چشم‌ها معرفی کرد و افزود: بهترین راه برای جلوگیری از آسیب‌های پوستی، پرهیز از قرارگیری طولانی‌مدت در زیر آفتاب، به ویژه در ساعات اوج تابش است.

وی تصریح کرد: اشعه فرابنفش علاوه بر نور مستقیم خورشید، حتی در سایه نیز حضور دارد و توجه داشته باشید که این اشعه می‌تواند به دلیل انعکاس از سطوح مختلف مانند آب، ساختمان‌ها و زمین به پوست برسد؛ به همین دلیل، استفاده از ضدآفتاب و سایر تدابیر محافظتی حتی در سایه نیز توصیه می‌شود.

معمارزاده بیان کرد: در صورتی که افراد ناچار به فعالیت‌های خارج از منزل در این ساعات هستند، باید از سایبان‌ها و چتر‌های آفتابی استفاده کنند.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی دزفول با تأکید بر اهمیت آگاهی‌بخشی به جامعه گفت: ضروری است که رسانه‌ها با اطلاع‌رسانی بموقع، شهروندان را از خطرات اشعه فرابنفش و راه‌های پیشگیری آگاه کنند تا بتوانیم از بروز آسیب‌های جبران‌ناپذیر دربلندمدت جلوگیری کنیم.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->