جزییات قتل اشتباهی رفیق با کلت کمری در تهران وجود ۷۷۰۰ کلاس درس با جمعیت بالای ۴۰ نفر در کشور علت حادثه مرگبار اتوبوس زائران بوشهری مشهد مشخص شد حریق خودرو در عنبرآباد کرمان سه کشته بر جای گذاشت (۲۷ شهریور ۱۴۰۳) عملیات حساس آتش‌نشانان مشهدی برای نجات جان شهروند معلق در ارتفاع ۳۵ متری+عکس(۲۷ شهریور ۱۴۰۳) تصادف ۲ پراید در جاده قوچان-مشهد هشت مصدوم بر جای گذاشت (سه شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳) آتش‌سوزی گسترده یک کارخانه تولید ابر در جاده کلات (سه شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳) تصادف اتوبوس با ساینا در گناباد ۴ کشته و مصدوم بر جای گذاشت (سه‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳) پلیس فراجا: دستگیری پسر خداداد عزیزی صحت ندارد احکام کمیته‌های انضباطی دانشجویان به دستور وزیر بهداشت متوقف شد تخلف بهزیستی و کمیته امداد در اجرای کامل قوانین حمایت از مددجویان ۲۸ شهریور زمان اعزام نخستین گروه از زائران عمره به سرزمین وحی مهار آتش سوزی یک منزل مسکونی در محله طلاب مشهد (۲۷ شهریور ۱۴۰۳) حمله شیر نر باغ وحش ارم تهران به شیشه و شکستن آن + فیلم چند راهکار موثر برای ترک همیشگی سیگار هزینه استفاده زندانیان از پابند الکترونیکی چقدر است؟ برای کاهش چربی خون چه مواد غذایی مفید است؟ یک متخلف کشتار غیرمجاز گاو در سبزوار به پرداخت هزینه نقدی محکوم شد هوشمندسازی پرونده سلامت بیماران و دسترسی به تصاویر پزشکی بیماران در سامانه PACS تغذیه سالم و مقوی نقش زیادی در سلامت و یادگیری دانش‌آموزان دارد رئیس جدید دانشگاه تهران منصوب شد + بیوگرافی و سوابق اجساد فوتی‌های واژگونی اتوبوس بوشهر-مشهد، احراز هویت نشده است | همه فوت شدگان، زن هستند (۲۷ شهریور ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

روش‌های محافظت از پوست در وضعیت هشدار خطرناک تابش اشعه فرابنفش

  • کد خبر: ۲۴۱۳۴۸
  • ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۷
روش‌های محافظت از پوست در وضعیت هشدار خطرناک تابش اشعه فرابنفش
با اعلام هشدار نسبت به شاخص خطرناک اشعه فرابنفش برای روز‌های آینده، اورژانس دزفول توصیه‌هایی ضروری را برای پیشگیری و محافظت از پوست ارائه داد.

به گزارش شهرآرانیوز، رضا معمارزاده، رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی دزفول، امروز (۶ مرداد ۱۴۰۳) با اشاره به پیش‌بینی شاخص اشعه فرابنفش برای روز‌های آینده اظهار کرد: براساس اطلاعات دریافتی از سازمان هواشناسی، شاخص اشعه فرابنفش در ساعات اوج آفتاب یعنی از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۶ بعد‌ازظهر، در وضعیت بسیار خطرناک قرار دارد و شهروندان باید تدابیر لازم را برای حفاظت از پوست خود بیندیشند.

وی افزود: اشعه فرابنفش می‌تواند باعث سوختگی‌های پوستی، پیری زودرس و حتی بروز سرطان پوست شود؛ بنابراین، رعایت توصیه‌های بهداشتی و پیشگیری بسیار ضروری است.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی دزفول در ادامه، به چندین راهکار عملی برای محافظت از پوست اشاره کرد و گفت: استفاده از کرم‌های ضدآفتاب با SPF مناسب، به ویژه در ساعات اوج تابش خورشید از ۱۰ صبح تا ۱۶ بعدازظهر بسیار حیاتی است.

وی توصیه کرد: لباس‌های بافت‌دار و رنگ روشن که بازو‌ها و پا‌ها را می‌پوشانند، می‌توانند محافظ خوبی دربرابر اشعه فرابنفش باشند.

معمارزاده استفاده از عینک‌های آفتابی با فیلتر فرابنفش و پوشیدن کلاه‌های لبه‌دار را به عنوان تدابیری مؤثر برای محافظت از صورت و چشم‌ها معرفی کرد و افزود: بهترین راه برای جلوگیری از آسیب‌های پوستی، پرهیز از قرارگیری طولانی‌مدت در زیر آفتاب، به ویژه در ساعات اوج تابش است.

وی تصریح کرد: اشعه فرابنفش علاوه بر نور مستقیم خورشید، حتی در سایه نیز حضور دارد و توجه داشته باشید که این اشعه می‌تواند به دلیل انعکاس از سطوح مختلف مانند آب، ساختمان‌ها و زمین به پوست برسد؛ به همین دلیل، استفاده از ضدآفتاب و سایر تدابیر محافظتی حتی در سایه نیز توصیه می‌شود.

معمارزاده بیان کرد: در صورتی که افراد ناچار به فعالیت‌های خارج از منزل در این ساعات هستند، باید از سایبان‌ها و چتر‌های آفتابی استفاده کنند.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی دزفول با تأکید بر اهمیت آگاهی‌بخشی به جامعه گفت: ضروری است که رسانه‌ها با اطلاع‌رسانی بموقع، شهروندان را از خطرات اشعه فرابنفش و راه‌های پیشگیری آگاه کنند تا بتوانیم از بروز آسیب‌های جبران‌ناپذیر دربلندمدت جلوگیری کنیم.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->