بهره‌برداری فرهنگسرای بهرمان در منطقه ۵ شهرداری مشهد مقدس ثبت یک روز آلوده دیگر در مشهد (یکم خرداد ۱۴۰۴) شهردار مشهد مقدس: درس شهید رئیسی این است که پای کار ولایت باشیم و فقط برای مردم کار کنیم بهره‌برداری از فرهنگ‌سرای بهرمان و ۲ پروژه محوری در منطقه پنج مشهد تقدیر عضو شورای شهر مشهد از عملکرد شهرداری در ساخت قطار شهری کمتر از یک درصد، سهم خراسان‌ رضوی از شبکه آزادراهی کشور| فقط ۵ درصد منابع بانکی کشور در اختیار استان است آیین افتتاحیه نمایشگاه تخصصی بورس، بانک، بیمه و خصوصی‌سازی برگزار شد| رونمایی از کتاب ۵۲۰ فرصت سرمایه‌گذاری در خراسان رضوی یکی از چالش‌های پارک علم و فناوری خراسان رضوی برای ایجاد نیروگاه خورشیدی، کمبود زمین است پایان خرداد ۱۴۰۴، پایان مشکلات کارگاه خط ۲  قطار شهری مشهد | پاسخ به مطالبات ساکنان طبرسی شمالی ۵۸ سه کیلوگرم تریاک از معده سه قاچاقچی در تربت‌حیدریه کشف شد (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴) عارف: خط قرمز نظام جمهوری اسلامی ایران غنی سازی در خاک ایران است عضو شورای اسلامی شهر مشهد: باید از‌ ام‌القری اسلام و حرمی که شهید سلیمانی به‌درستی نام گذاشت، صیانت کنیم از سردیس شهید امیرعبداللهیان در وزارت خارجه رونمایی شد + فیلم بوستان‌های کرامت و اسماعیل‌آباد مشهد آماده افتتاح هستند (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴) رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد: احداث ۷ کیلومتر مترو در دوره ششم معادل ۲۰ درصد اقدامات ۲۵ سال گذشته است افتتاح ۹۴ پروژه فضای سبز در ۷ منطقه مشهد تا پایان تابستان ۱۴۰۴ رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: شهید رئیسی فتح‌الفتوح امام(ره) در تربیت مردم ازخودگذشته و کارآمد بود + فیلم دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی از طراحی الگوی حکمرانی شهید رئیسی با مشارکت بیش از ۸۰۰ اندیشمند خبر داد + فیلم برای اولین‌بار در کشور و با مشارکت مدیریت شهری مشهد املاک قولنامه‌ای سامان‌دهی می‌شود محسن رضایی در مشهد: حکمرانی سیدابراهیم رئیسی، عبور از تردید در روابط بین‌الملل بود هوای مشهد همچنان آلوده است (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴)
سرخط خبرها

اهمیت حفظ بقای شهر‌ها با ایجاد برند شهری

  • کد خبر: ۲۴۳۵۴۴
  • ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۰
اهمیت حفظ بقای شهر‌ها با ایجاد برند شهری
برند سازی شهری یک استراتژی برای افزایش دارایی ها، ایجاد شخصیتی مثبت برای شهر و  شکل دادن شخصیت منحصر به فرد تجاری است.

اهمیت حفظ بقای شهر‌ها به عنوان مهم‌ترین بستر زندگی بشر در دنیای کنونی در فضایی که رقابت و تغییر اساس آن را تشکیل می‌دهد، بسیار مهم و قابل توجه است. این بقا بسته به توسعه عوامل و جوانب مختلفی است که قرار گرفتن آن در مسیر مناسب و با برنامه ریزی مشخص خواهد توانست به برند سازی درستی بیانجامد.

برند سازی شهری یک استراتژی برای افزایش دارایی ها، ایجاد شخصیتی مثبت برای شهر و  شکل دادن شخصیت منحصر به فرد تجاری است. این مفهوم یک ترکیب پیچیده از برداشت‌ها و نگاه‌های ذهنی مخاطبان از شهر و ساکنان آن محسوب می‌باشد. مفهوم برندسازی شهری اصطلاحی است که در دهه ۱۹۹۰ شکل گرفته و در آغاز قرن بیست و یکم رواج یافت.

برند سازی مناسب شهری، هویتی منحصر به فرد برای شهر‌ها ایجاد می‌کند تا بتواند خود را از سایر رقبا متمایز نماید. این مفهوم در حوزه‌های مختلفی از جمله تاریخ، اقتصاد، سیاست و ... قابل بررسی است. همچنین مفهوم برند شهری ارتباط معناداری با تصویر شهر‌ها دارد. در واقع تصویر شهر کیفیتی ضروری برای ارتباط میان افراد و محیط زندگیشان است.

در برند سازی شهری تلاش می‌شود تا طراحی، شکل دهی و تغییرات به گونه‌ای باشد که با تمرکز بر ویژگی‌های هر شهر، امکان ارزش آفرینی برای تمامی دارایی‌های یک شهر را فراهم کند. در این فرایند سه گروه از افراد ذی نفع محسوب می‌شوند که شامل قانون گذران در سطوح بالا، مجریان (مدیران شهری، رسانه‌ها و...) و گروه سوم که عموما به صورت کوتاه مدت و بلند مدت از این مساله منتفع می‌شوند.

از نکات مهم در برند سازی ارتباط این مفهوم با توسعه گردشگری و جذب گردشگران است. از آنجا که مفهوم گردشگری یکی از ارکان مهم توسعه پایدار محسوب می‌گردد و ارتباط عمیقی با برند سازی شهری دارد می‌توان گفت، ایجاد یک برند شهری که بتواند به جذب گردشگران بیانجامد خواهد توانست به توسعه پایدار شهر و افزایش حجم مبادلات اقتصادی و در نتیجه افزایش کیفیت زندگی شهروندان منجر شود.

مفهوم برندشهری همچنین ارتباط معناداری با شهر خلاق دارد. مفهوم شهر خلاق مکان را به عنوان محیطی که کیفیت زندگی انسان را بالا میبرد در نظر میگیرد. از این رو مدیران شهری میبایست با فراهم اوردن شرایطی به جهت حضور افراد مختلف و طرح ایده‌های خلاقانه و متنوع مسیر را برای شکلی گیری محیطی که شهروندان در ان احساسات و تصاویر مثبتی را تجربه می‌کنند، ایجاد کنند.

در واقع آینده به شهر‌هایی متعلق خواهد بود که  مبتکر و نوآور هستند. شهر‌ها در دنیای کنونی باید به تقویت برنامه ریزی شهری پرداخته و محوریت‌ای موضوع را خلاقیت و افزایش کیفیت محیط زندگی شهروندان قرار دهند. از این طریق با رشد جنبه‌های مختلف و ایجاد برند مناسب شهری، سرمایه‌ها به سمت شهر جذب شده و بازار‌های محلی نیز کیفیت مناسبی می‌یابند. باید تاکید کرد حد اعلای برند سازی شهری و شهر خلاق دست یافتن به پایداری اقتصادی و نمود آن در حوزه کیفیت زندگی شهروندان خواهد بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->