حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به طولکرم و شهادت سه فلسطینی یک جنگنده روسیه بر فراز دریای سیاه ناپدید شد حماس آماده اجرای طرح توافق آتش‌بس روسیه تلافی می‌کند | پوتین: صادرات اورانیوم به غرب را محدود می‌کنیم افزایش شمار شهدای بمباران مدرسه الجاغونی در مرکز نوار غزه به ۱۷ نفر (۲۱ شهریور ۱۴۰۳) پزشکیان با عمار حکیم دیدار کرد (۲۱ شهریور ۱۴۰۳) هلاکت یک نظامی صهیونیست در حمله موشکی القسّام به شمال فلسطین اشغالی (۲۱ شهریور ۱۴۰۳) شمار شهدای جنگ غزه از ۴۱ هزار نفر رد شد (۲۱ شهریور ۱۴۰۳) اعلام آمادگی ایران برای تأمین صلح و امنیت پایدار بین‌المللی با همکاری کشور‌های دنیا (۲۱ شهریور ۱۴۰۳) شهادت ۲ نفر موتورسوار لبنانی در حمله پهپادی رژیم صهیونیستی پاسخ سخت حزب الله: حمله راکتی به آشیانه توپخانه ارتش صهیونیستی در جولان اشغالی توافق ایران و عراق برای تدوین برنامه راهبردی بلندمدت عدم پذیرش مسافر در ۲ ایستگاه متروی تهران پنجشنبه و جمعه (۲۲ و ۲۳ شهریور ۱۴۰۳) امیر سرتیپ حیدری: انسداد مرزهای شرقی کشور به روش هوشمند انجام می‌شود آیت‌الله علم‌الهدی: مسئله امروز جهان اسلام وحدت بین مسلمانان است | حلقه مقاومت، نماد وحدت بین مذاهب اسلامی عراقچی: ایران به روسیه موشک‌های بالستیک ارسال نکرده است نشست خبری مشترک پزشکیان و السودانی | رئیس جمهور: نیازمند اجرای توافقات امنیتی بین ایران و عراق هستیم هریس یا ترامپ؛ آرای خاکستری ایالات متحده به کدام نامزد خواهد رسید؟ مجموع مهاجران افغانستانی مجاز و غیرمجاز در ایران بین ۶ تا ۷ میلیون نفر اعلام شد فرماندار مشهد از ادامه برخورد جدی با اتباع غیرمجاز خبر داد | فعالیت اتباع غیرمجاز در اطراف حرم امام‌رضا(ع)، به هیچ عنوان تحمل نخواهد شد ویدئو | کُردی‌صحبت‌کردن پزشکیان با خبرنگار اقلیم کردستان در عراق
سرخط خبرها

هیئت اسرائیلی دست خالی از قاهره بازگشت (۲۹ مرداد ۱۴۰۳)

  • کد خبر: ۲۴۶۲۰۳
  • ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۳
هیئت اسرائیلی دست خالی از قاهره بازگشت (۲۹ مرداد ۱۴۰۳)
رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که هیئت این رژیم پس از دو روز مذاکره در قاهره، بدون هیچ گونه پیشرفتی به فلسطین اشغالی بازگشت.

به گزارش شهرآرانیوز، روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت» امروز با اشاره به بازگشتهیئت مذاکره‌کننده رژیم صهیونیستی از قاهره، نوشت که تاکنون هیچ پیشرفتی در مذاکرات حاصل نشده است.

به نوشته این روزنامه،هیئت صهیونیستی در سفر به قاهره متشکل از نمایندگان شاباک، ارتش و هماهنگ‌کننده رژیم صهیونیستی در مناطق فلسطینی بوده است.

یدیعوت آحارنوت با اشاره به اینکه هنوز مشخص نیست دور بعدی مذاکرات چه زمانی برگزار شود، به نقل از یک منبع آگاه نوشت: ساعات آینده بی‌نهایت سرنوشت‌ساز است.

این منبع افزود: مساله محور فیلادلفیا (صلاح‌الدین) هنوز حل نشده و بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل حاضر به عقب‌نشینی از موضع خود در این باره نیست و بر سیطره اسرائیل بر منطقه مرزی بین مصر و نوار غزه اصرار دارد. در حالیکه اسرائیل بر کاهش نیروهایش در این محور پافشاری می‌کند، مصر و حماس بر خروج کامل اسرائیل از این منطقه اصرار دارند.

یک منبع مصری نیز گفت که مذاکرات با هیئت اسرائیلی در قاهره با وجود اینکه ساعت‌های زیادی به طول انجامید، اما هیچ گونه پیشرفتی حاصل نکرد.

به گفته این منبع، مذاکرات حول محور حضور نظامی رژیم اسرائیل در محور صلاح‌الدین بود و این رژیم همچنان بر حضور نظامی و کنترل منطقه مرزی بین مصر و نوار غزه اصرار دارد.

نشست طرف‌های میانجی‌گر برای پایان دادن به جنگ علیه نوار غزه از طریق دستیابی به توافق برای آتش بس و تبادل اسیران بین رژیم صهیونیستی و جنبش حماس روز جمعه در دوحه قطر برگزار شد. کشور‌های قطر، مصر و آمریکا به عنوان میانجی‌های مذاکرات آتش بس سپس در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که مقامات بلندپایه سه کشور به عنوان میانجی، با هدف دستیابی به توافق برای آتش بس در نوار غزه و آزادی اسیران، در گفتگو‌های فشرده‌ای شرکت کردند و این گفتگو‌ها در فضایی جدی و سازنده برگزار شد.

به رغم اینکه رسانه‌های رژیم صهیونیستی و برخی مقامات آمریکایی از پیشرفت در دور جدید مذاکرات در دوحه سخن گفتند، منابع جنبش حماس با رد این ادعا گفتند که مذاکرات نتیجه‌ای در بر نداشته است. جنبش حماس بر لزوم فشار بر کابینه نتانیاهو برای تن دادن به پیشنهاد قبلی مورد توافق تاکید دارد.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی روز گذشته گزارش دادند که آمریکا پیشنهاد جدیدی موسوم به «پیشنهاد بهبودیافته» به مذاکره کنندگان در نشست اخیر در دوحه قطر ارایه کرده است.

جنبش حماس بر لزوم آتش بس پایدار، لزوم عقب نشینی کامل ارتش رژیم صهیونیستی از نوار غزه و بازگشت آزادانه آوارگان فلسطینی از جنوب و مرکز نوار غزه به خانه‌های خود در شمال این منطقه از طریق محور نتساریم و کنترل فلسطینی‌ها بر محور صلاح الدین بدون حضور ارتش رژیم صهیونیستی تاکید دارد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->