آماده باش کامل خدمات شهری مشهد در پی بارش باران (۲۵ شهریور ۱۴۰۳) استقرار تانکر‌های جمع آوری آب در مشهدمقدس درپی اعلام هشدار نارنجی سازمان هواشناسی (۲۵ شهریور ۱۴۰۳) آمادگی کامل نیرو‌ها و تجهیزات مدیریت شهری مشهدمقدس درپی هشدار هواشناسی (۲۵ شهریور ۱۴۰۳) افسانه «پلیس مصنوعی» در باغ ملی مشهد ویدئو | بارش باران در مشهد امروز یکشنبه (۲۵ شهریور ۱۴۰۳) تغییر شرایط پرداخت و تسویه بدهی با شهرداری مشهد در سه‌‌ماهه سوم سال ۱۴۰۳ | فرصت محدود استفاده از بهترین شرایط تخفیف و تقسیط در تابستان تولید بیش از ۱۲ هزار مترمکعب بتن و ۱۷۸۴ قطعه بتنی از سوی سازمان عمران شهرداری مشهد برگزاری ششمین دوره مسابقات عملیاتی دوام ثامن در بوستان وکیل‌آباد مشهد تولید روزانه ۲۵۰۰ تن آسفالت در کارخانه شهید مجیدی مشهد ترافیک پرحجم در بزرگراه شهید سلیمانی، پل انقلاب و محدودیت ترافیکی در خیابان آیت‌الله طبرسی (۲۵ شهریور ۱۴۰۳) اعمال‌قانون ۱۲۹۵ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۴۶ خودروی متخلف توقیف شدند (۲۵ شهریور ۱۴۰۳) قفل بیست‌ساله زمین‌های رها شده در محله مهرآباد مشهد باز شد بازسازی بافت فرسوده وکیل‌آباد مشهد با نظر مردم آسفالت حدود ۲ میلیون مترمربع از معابر حاشیه شهر مشهد در نهضت آسفالت شهروند خبرنگار | سپیده‌دم زیبای مشهد از نمای ارتفاعات هفت تیر (۲۴ شهریور ۱۴۰۳) «مدرسه نواب» و «مصلای مشهد» یادگار‌های «میرزا ابوصالح رضوی» برای مشهد در عصر پر‌ فراز‌و‌نشیب صفوی کشف محموله ۲ میلیارد ریالی لباس قاچاق در ورودی مشهد (۲۴ شهریور ۱۴۰۳) شهردار مشهدمقدس: پروژه احداث پایانه شهید مفتح با سرعت مناسبی در حال اجرا است ترافیک سنگین در بزرگراه شهید سلیمانی، پل انقلاب و محدودیت ترافیکی در تمامی مبادی منتهی به حرم مطهر رضوی (۲۴ شهریور ۱۴۰۳) گسترش خدمات در پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهدمقدس در تابستان ۱۴۰۳ عوارض اراضی رها شده برای شهر مشهد | بی‌توجهی مالکان به ۵هزار هکتار زمین خالی در مناطق مختلف شهری هزینه ۵ همتی برای جداسازی آب مشهد | ۱۷ سال مداومت مدیریت شهری برای اجرای پروژه مهم تفکیک آب شرب از آب خام شهر
سرخط خبرها

اسکان بیش از ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار زائر در مشهد طی دهه پایانی صفر (۱۵ شهریور ۱۴۰۳)

  • کد خبر: ۲۴۹۳۴۶
  • ۱۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۳
اسکان بیش از ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار زائر در مشهد طی دهه پایانی صفر (۱۵ شهریور ۱۴۰۳)
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مشهد گفت: از ۴ تا ۱۴ شهریور، ۴ میلیون و ۷۸۴ هزار و ۲۸۴ اسکان با ضریب اشغال ۷۸ درصد در مشهد داشتیم که نشان می‌دهد به طور میانگین ۲۲ درصد از ظرفیت‌های کلی استفاده نشد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ حسین امیرکلایی امروز، ۱۵ شهریورماه، در جلسه قرارگاه خدمات سفر که در فرمانداری مشهد برگزار شد، اظهار کرد: در شبانه‌روز گذشته به نسبت شب قبل در همه حوزه‌های اسکان روند کاهشی داشتیم. در حوزه اقامتگاه‌های رسمی با ۹۷ درصد ضریب اشغال و ۱۲۴ هزار و ۸۹۵ نفر اقامت، نسبت به شب قبل ۱۱ هزار نفر کاهش را شاهد بودیم.

وی افزود: در حوزه اسکان موقت با ۳۷۰ هزار و ۹۲۰ نفر اسکان و ضریب اشغال ۹۸ درصد، نسبت به شب قبل ۱۰ هزار نفر کاهش داشتیم. بیشترین میزان کاهش در حوزه اسکان اضطرار است، ضریب اشغال این حوزه در شب گذشته ۶۶ درصد و با ۱۰۳ هزار و ۴۷۷ نفر بوده که ۱۴۰ هزار نفر کاهش داشته است. در مجموع در شب گذشته ۵۹۹ هزار و ۲۹۲ نفر اسکان داشتیم.

امیرکلایی با بیان اینکه شهرداری یکی از مراکز پرتلاش در زمینه اسکان اضطراری است، عنوان کرد: در شب شهادت امام رضا (ع) ۴۲ مرکز اسکان اضطراری داشتیم که در شب گذشته با کاهش هشت مورد به ۳۴ مرکز رسید و حدود ۱۱ هزار نفر کمتر از شب شهادت بود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مشهد بیان کرد: در طی این ۱۰ روز از اربعین تا ۱۴ شهریور، ۲۴۶ هزار و ۵۹۷ نفر در حوزه شهرداری اسکان اضطراری و موقت داشتیم. در حوزه تجمیعی نیز در همین مدت و از ابتدای فعالیت قرارگاه، ۴ میلیون و ۷۸۴ هزار و ۲۸۴ اسکان با ضریب اشغال ۷۸ درصد داشتیم که نشان می‌دهد به طور میانگین ۲۲ درصد از ظرفیت‌های کلی استفاده نشد. ضریب اشغال مراکز اسکان رسمی ۷۷ درصد، موقت ۷۵ درصد و اضطرار ۸۱ درصد بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه نظارت و بازرسی، ۶۳۵ بازدید در طی این ۱۰ روز ثبت شد که میانگین ۶۶ بازدید بود. ۱۶۶ تذکر و ۲۵ اخطار صادر و مبلغ ۱۲۲ میلیون و ۲۶۰ هزار تومان نیز طی ۲۹ فقره شکایت به زائران برگشت داده شده و برای متخلفین، پرونده نظارتی و تعزیراتی تشکیل شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->