پیش‌بینی افزایش ۴ برابری زائران ورودی به مشهد در روز شهادت امام رضا (علیه‌السلام) اسکان ۱۲۰۰ زائر در پایانه مسافربری امام رضا(ع) مشهد آبرسانی بیش از ۳.۵ میلیون لیتر آب شرب به مواکب بین راهی اطراف مشهد مقدس فعالیت بیش از ۳۰۰ نیروی رفع سد معبر شهرداری مشهد برای برقراری نظم و امنیت معابر شهری در دهه پایانی صفر  ساعت کاری مترو مشهد در شب شهادت امام رضا (ع) افزایش پیدا کرد + جزئیات (۱ شهریور ۱۴۰۴) شهردار مشهد مقدس خبر داد؛ قول مجلس برای تأمین ۶۰ واگن مترو و ۲۵۰ اتوبوس جدید در مشهد | خدمت شایسته به زائران ارائه می‌شود + فیلم مجلس، پای کار توسعه زیرساخت‌های زیارت | بازدید اعضای کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از خط ۳ قطارشهری مشهد پیش‌بینی ۲۳ رام قطار فوق‌العاده برای بازگشت زائران دهه آخر صفر ۱۴۰۴ از مشهد نذر ۱۴ ساله بازاریان پارچه تهران در مشهد | پخت و توزیع ۸۸۸۸ پرس غذای گرم برای محرومان + فیلم پایانه مسافربری مشهد برای عملیات بازگرداندن زائران رضوی به ۲۵۰۰ اتوبوس نیاز دارد آخرین وضعیت محدودیت‌های ترافیکی معابر مشهد مقدس در شب و روز شهادت امام‌رضا(ع) (یکم شهریور ۱۴۰۴) اسکان بیش از ۱۱۲ هزار زائر در مراکز شهرداری مشهد در دهه پایانی صفر (۱ شهریور ۱۴۰۴) آماده‌باش ۱۰۰ درصدی نیروی کارگری خدمات شهری مشهد در سه شیفت کاری ورود بیش از ۴ میلیون و ۴۷۶ هزار زائر و مسافر به مشهد و خراسان رضوی تا امروز (یکم شهریورماه ۱۴۰۴) فعالیت فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهرما مشهد در روز شهادت امام رضا (ع) مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد: قول می‌دهیم هیچ کدام از زائران بدون بلیت برگشت نباشند شاخص جدید حذف یارانه نقدی اعلام شد | سرانه درآمد بیش از ۱۰ میلیون تومان پس از کسر هزینه اجاره آیا برق شهروندان مشهدی در ایام شهادت امام رضا (ع) قطع نمی‌شود؟ ۳۵ هزار زائر از خدمات رفاهی بوستان غدیر مشهد در سه روز گذشته استفاده کردند + عکس آخرین وضعیت محدودیت‌های ترافیکی در معابر منتهی به حرم مطهر رضوی ( یکم شهریور ماه ۱۴۰۴) | ترافیک سنگین در عوارضی باغچه به سمت پل سلام استقرار ۲۰ موکب جهاد کشاورزی کشور ویژه دهه پایانی ماه صفر در مشهد
سرخط خبرها

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: همراهی مردم با مدیریت شهری مهم ترین رکن توسعه شهری است

  • کد خبر: ۲۵۱۷۲۵
  • ۲۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۹
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: همراهی مردم با مدیریت شهری مهم ترین رکن توسعه شهری است
در ادامه نشست‌های پای حرف مردم، این بار مهدی ناصحی، رئیس شورای اسلامی شهر مشهد، با حضور در مسجد رضوی خیابان شهید نوکاریزی، چند ساعتی پای حرف مردم این محله نشست.

هنگامی که نامی از محلات کم‌برخوردار و نیازمند حمایت مشهد به میان می‌آید، شاید کمی دور از ذهن باشد که اسم محله‌ای در منطقه نسبتا برخوردار ۹ شهرداری مشهد هم آورده شود؛ اما در حاشیه بولوار پیروزی محلاتی هستند که با وجود برخورداری از کیفیت مطلوب خدمات شهری، مشکلات ریز و درشتی دارند و حل آنها به حمایت و توجه مدیران شهری نیازمند است و جنس مطالبات مردم در این محلات از روشنایی معابر و آسفالت خیابان‌ها به گره‌گشایی از مشکلات ریشه‌دار حقوقی و رسیدگی به گرفتاری‌های حوزه تملک اراضی تغییر پیدا کرده است.

در ادامه نشست‌های پای حرف مردم، این بار مهدی ناصحی، رئیس شورای اسلامی شهر مشهد، با حضور در مسجد رضوی خیابان شهید نوکاریزی، چند ساعتی پای حرف مردم این محله نشست تا آنها بی‌واسطه مشکلات و دغدغه‌هایشان را با رئیس شورای ششم درمیان بگذارند.

خیابان شهید نوکاریزی شاید در ظاهر به روکش آسفالت و بهسازی معابر و... احتیاج نداشته باشد و با فاصله نزدیک به خطوط متنوع اتوبوس و حتی ایستگاه پایانی خط ۲ قطارشهری دسترسی مطلوبی به حمل‌ونقل عمومی دارد، اما محدودیت در تراکم‌های ساختمانی، چالش‌های طرح تفصیلی منطقه و خانه‌های قدیمی در این محله، مشکلات حقوقی گسترده‌ای را برای اهالی ایجاد کرده است. حالا همین موارد باعث شده است تا در بسیاری از کوچه‌های این محله خبری از استاندارد‌های ایمنی نباشد و حتی خودرو‌های امدادی امکان تردد در برخی از کوچه‌ها و معابر را نداشته باشند.

مدیریت شهری، پایبند به قانون

مهدی ناصحی، رئیس شورای اسلامی شهر، در پاسخ به مطالبات اهالی خیابان شهید نوکاریزی با تأکید بر اینکه مدیریت شهری در بحث تراکم‌های ساختمانی پایبند قانون است، تصریح کرد: مسئله طرح‌های تفصیلی موضوعی است که به صورت مستقیم با درآمد‌های پایدار شهرداری گره خورده و شهرداری مشهد با اجرای قانون سامان‌دهی فروش تراکم‌ها، با کاهش شدید و چشمگیر درآمد روبه‌رو شده است. 

در این شرایط، اگرچه هزینه‌های نگهداری از شهر به شکل سرسام‌آوری افزایش پیدا کرده است، اما مدیریت شهری خود را مکلف می‌داند که قانونمند عمل کند. این یک واقعیت است که در سه سال گذشته به موازات تأمین اعتبارات از راه‌های اصولی، نه تنها زیرساخت‌های شهر مورد صیانت و ترمیم مستمر قرار گرفته، بلکه خادمان مردم مشهد از پیمودن مسیر توسعه نیز عدول نکرده‌اند.

تصفیه پساب، راه‌حل بحران آب

ناصحی با اشاره به مطالبه برخی از مردم این محله درباره سرانه فضای سبز و موضوع بوستان‌ها توضیح داد: در سال‌های گذشته ما تغییرات آب‌وهوایی و تنش‌های دمایی بی‌سابقه‌ای را تجربه کرده‌ایم و از منفی ۲۰ درجه تا بالای ۴۰ درجه، دمای هوا در مشهد تغییرات داشته است. ضمن اینکه مسئله بحران همیشگی آب هم بر چالش‌های ما افزوده است، ولی با این تفاصیل، مدیریت شهری نه تنها فضای سبز بوستان‌ها را به شکل فنی و اصولی حفظ کرده، بلکه به موازات اصلاح الگوی کشت پوشش‌های گیاهی، صد‌ها هکتار بوستان جدید و تجهیزشده نیز در مشهد ایجاد کرده است. 

وی ادامه داد: ما در مشهد بیش از ۶‌هزارو ۹۰۰ مترمربع فضای سبز داریم که نیاز سالانه آنها برای آبیاری ۲۶ میلیون مترمکعب آب است؛ راهبرد اساسی مدیریت شهری در دوره ششم، استفاده از منابع غیرکیفی برای آبیاری درختان و فضای‌سبز بوده است تا با بهره‌گیری از پساب و منابع تصفیه شده، نیاز شهر تأمین شود. اکنون فقط ۵.۳ میلیون مترمکعب معادل با ۲۳ درصد از نیاز آبی شهر از منابع تصفیه‌شده و پساب‌ها تأمین می‌شود، درحالی‌که طبق هدف‌گذاری مقرر شده است که در بازه زمانی چهارسال، این میزان به ۶۴ درصد برسد.

مدیریت شهری در مسیر توسعه به شرق

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در بخش دیگری از صحبت‌هایش به مسئله توسعه مشهد به سمت شرق اشاره کرد و در این باره بیان کرد: چشم‌انداز توسعه در دوره ششم مدیریت شهری از ابتدا این بوده است که بارگاه منور امام رضا (ع) در کانون شهر مشهد قرار بگیرد و پیشرفت نامتوازن شهرسازی در جهت غرب، با راهبرد توسعه به سمت شرق جبران شود. 

امروز حرم مطهر رضوی که نگین شهر مشهد و نقطه کانونی آن است، در شرایطی قرار گرفته که فاصله شرقی‌ترین نقطه شهر تا آن کمتر از ۵ کیلومتر و فاصله غربی‌ترین نقطه شهر با آن بیش از ۲۰ کیلومتر است. شهر باید به صورت متوازن توسعه پیدا کند و به همین دلیل هم مدیریت شهری در دوره ششم از ابتدا تلاش داشته است تا با ایجاد زیرساخت‌هایی همچون بوستان ۷۳ هکتاری در مناطق شرقی، مقدمات ارائه خدمت در این محدوده را فراهم کند.

اداره شهر پر هزینه است

ناصحی با بیان اینکه مردم باید آگاه باشند که اداره شهر یک امر بسیار پرهزینه است، ادامه داد: مردم برای رسیدگی به مطالبات خودشان باید با خادمان خود در شهرداری همیاری داشته باشند. اکنون ارائه خدمت در خطوط ۱ و ۲ قطار شهری به صورت مستمر و مطلوب در جریان است و به موازات آن، شهرداری پروژه احداث خط سوم را به پیشرفت ۹۶ درصدی رسانده است.

با این حال، برای تکمیل همین مقدار اندک باقی‌مانده به بیش از ۳ هزارمیلیاردتومان اعتبار نیاز داریم. امروزه هر کیلومتر قطار شهری از آغاز عملیات احداث تا راه‌اندازی واگن‌ها بیش از ۳ هزارمیلیاردتومان اعتبار نیاز دارد و اینجاست که می‌گوییم همدلی و همراهی مردم با خادمانشان مهم‌ترین رکن توسعه شهری است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->