درباره آخرین فرعی محله سرشور مشهد | «آرام»؛ کوچه‌ای زیر سایه باغ پاچنار آمادگی شهرداری مشهد مقدس برای امدادرسانی به حادثه‌دیدگان انفجار معدن طبس انتخاب شهرداری مشهدمقدس به عنوان دستگاه منتخب «توسعه خدمات شهری و خدمت به زائران» گلایه ساکنان خیابانی در شهرک طرق مشهد از نبود آسایش به دلیل تردد خودرو‌های سنگین رواق‌های شهری، راهی جدید برای توسعه تعاملات اجتماعی فرماندار مشهد در شورای اداری شهرستان: فرهنگیان، سربازان گمنام عرصه خدمت‌رسانی هستند اهالی محله کوی مهدی مشهد خواهان برقراری خط اتوبوس به مرکز شهر ناصحی: قانون‌گذاری در حوزه مدیریت شهری یکی از تکالیف شوراهای اسلامی است دائمی: شورا‌ها نقشی اساسی در سیاست‌گذاری شهر‌های بزرگ کشور دارند حسامی: رویکرد‌های حقوقی مدیریت شهری کلان شهر‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد طهوریان عسکری: کمیسیون حقوقی شورا‌ها می‌تواند به یک‌صدایی بیشتر شورا‌ها در سطح کشور کمک کند فعالیت بیش از ۹۰۰ دستگاه دوچرخه اشتراکی در سطح شهر مشهد | ۵ ایستگاه جدید دوچرخه اشتراکی در نزدیکی مدارس احداث می‌شود رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: «علم» باید در خدمت «اخلاق» باشد اعمال قانون ۱۳۶۶ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۳۳ خودروی متخلف توقیف شدند (یکم مهر ۱۴۰۳) زنگ مهر در مشهد به صدا درآمد (یکم مهر ۱۴۰۳) | شهردار مشهد: اگر همراهی مردم به خصوص دانش‌آموزان نباشد، شهرداری موفق نخواهد بود + فیلم سفر‌های درون‌شهری مشهد، از اول مهرماه، ۲۵ درصد افزایش می‌یابد ترافیک سنگین اول مهر در خیابان‌های مشهد همزمان با بازگشایی مدارس توضیح و عذرخواهی مدیر آرامگاه فردوسی درباره دل‌خوری شهروندانی که با در بسته رو‌به‌رو شدند | حق با مردم است، پوزش می‌طلبیم سهم ۱۹ مترمربعی شهروندان مشهدی از سرانه فضای سبز | مشهد پیشتاز فضای سبز در کشور است تحول ویژه توس در دوره ششم مدیریت شهری مشهد ویدئو | با پیگیری شهرآرامحله؛ معتادان از خیابان بهمن ۴/٣٠ مشهد جمع آوری شدند
سرخط خبرها

گلایه ساکنان خیابانی در شهرک طرق مشهد از نبود آسایش به دلیل تردد خودرو‌های سنگین

  • کد خبر: ۲۹۰۰۰۹
  • ۰۲ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۰
گلایه ساکنان خیابانی در شهرک طرق مشهد از نبود آسایش به دلیل تردد خودرو‌های سنگین
موضوع را یکی از ساکنان محله طرق مشهد مطرح کرده است. دغدغه‌ای که به گفته آن‌ها پای آسایش و جان مردم در میان است. موضوع به تردد خودرو‌های سنگین در ولیعصر‌ ۲۰ برمی‌گردد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ موضوع را یکی از ساکنان طرق مطرح کرده است. دغدغه‌ای که به گفته آن ها پای آسایش و جان مردم در میان است. موضوع به تردد خودرو‌های سنگین در ولیعصر‌۲۰ برمی‌گردد. با توجه به دغدغه‌های مطرح شده به محل رفتیم تا مشکلاتی را که ساکنان این کوچه با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند، بررسی کنیم. از همان ابتدا، وقتی وارد کوچه شدیم، با عبورومرور خودرو‌های سنگین و صدای بلند موتور‌هایی روبه‌رو شدیم که با سرعت زیاد از میان کوچه عبور می‌کردند. این وضعیت شرایط خطرناک و بی‌ثباتی را برای ساکنان این کوچه ایجاد کرده است.

محمد میر از شهروندانی است که از مدت‌ها پیش در این کوچه زندگی می‌کند. او به خبرنگار ما گفت: اوضاع کوچه ما از اتوبان نیز بدتر شده است. خودرو‌های سنگین شب و روز از کوچه عبور می‌کنند و گاهی نیز در انتهای کوچه پارک می‌کنند. صبح زود و هنگام غروب که بیشترین عبورومرور وجود دارد، صدای عبور خودرو‌ها و موتور‌های سنگین به شدت مزاحم است. خانه‌ها نیز بر اثر عبور این خودرو‌های سنگین می‌لرزد. بد‌تر از همه آن است که ما هیچ امنیت و آسایشی در این کوچه نداریم.

این ساکن محله افزود: دو کوچه آن طرف‌تر یک خیابان بزرگ‌تر وجود دارد که خودرو‌های سنگین به‌راحتی می‌توانند از آن عبور کنند، اما تعدادی از رانندگان این خودرو‌ها از کوچه ما عبور می‌کنند. این در حالی است که کوچه ما عرض بسیار کمی دارد. این مسئله نه‌تن‌ها برای ما ساکنان ناراحت‌کننده است، بلکه بر ساختمان‌ها و اموال ما نیز اثر می‌گذارد.

با ۱۳۷ تماس گرفتیم ولی خبری نشد

در ادامه، یکی دیگر از ساکنان کوچه به اقدامات و پیگیری‌های صورت گرفته اشاره می‌کند: بار‌ها به سامانه ۱۳۷ شهرداری اطلاع داده‌ایم که خودرو‌های سنگین از کوچه ما عبور نکنند، اما تا کنون هیچ اقدامی صورت نگرفته است. به‌دلیل عبورومرور خودرو‌های سنگین، در‌های فلزی کانال جمع‌آوری آب‌های سطحی نیز به صورت مکرر دچار خرابی می‌شود. ما چندین بار به صورت شخصی و با هزینه خودمان آنها را تعمیر و جوشکاری کرده‌ایم.

این شهروند که از وضعیت موجود بسیار ناراحت شده است، ادامه می‌دهد: ما از شهرداری و راهنمایی‌ورانندگی تقاضا داریم که این مشکل را جدی بگیرند. یا باید محدودیت ترافیکی برای خودرو‌های سنگین در این کوچه اجرا شود، یا دست‌کم چند سرعت‌کاه نصب تا سرعت خودرو‌ها کنترل شود. همچنین لازم است که ابتدای کوچه اصلاح هندسی صورت بگیرد تا خودرو‌های سنگین به‌سادگی از این مسیر عبور نکنند.

یکی دیگر از ساکنان به خبرنگار ما می‌گوید: در بسیاری از مواقع که خودرو‌های سنگین از کوچه عبور می‌کنند، به‌خاطر عرض کم کوچه، ممکن است به خودرو‌های پارک شده ساکنان در حاشیه کوچه آسیب وارد کنند. این وضعیت نگران‌کننده و احساس امنیت را از ما سلب کرده است. حتی بچه‌ها و سالمندان از عبور در کوچه واهمه دارند.

ثبت شکایت کرده‌ایم

این شهروند همچنین به بی‌توجهی مسئولان اشاره می‌کند و می‌گوید: ما چندین بار از طریق سامانه‌های شهری شکایت خود را ثبت کرده‌ایم، اما تاکنون هیچ اقدام مؤثری از سوی مسئولان ندیده‌ایم. گویا مشکل ما برای آنها اهمیتی ندارد. این در حالی است که ما ساکنان این کوچه هزینه‌های بسیاری را بابت تعمیرات و نگهداری خانه‌های خود به واسطه خسارات ناشی از عبور و مرور خودرو‌های سنگین پرداخت کرده‌ایم.

او در پایان می‌گوید: ما از مسئولان محترم شهرداری و راهنمایی‌ورانندگی می‌خواهیم که با جدیت بیشتری به این مشکل بپردازند. لازم است که راه‌حلی پایدار برای این مسئله پیدا شود تا هم ما ساکنان کوچه ولیعصر‌۲۰ بتوانیم در محیطی امن و آرام زندگی کنیم و هم خودرو‌های سنگین بتوانند از مسیر‌های مناسب و استاندارد عبور کنند.

شهروندان استشهادیه تنظیم کنند

به دنبال پیگیری پیام شهروند، به سراغ شهردار منطقه‌۷ می‌رویم. مجید وحدتی‌پور با بیان اینکه طبق قوانین راهنمایی‌و‌رانندگی، تردد و توقف خودرو‌های سنگین در معابر شهری ممنوع است، افزود:، اما تردد خودرو‌های خدماتی و امدادرسان در سطح شهر مجاز است.
شهردار منطقه ۷ در ادامه بیان می‌کند: ما به عنوان شهرداری اجازه جلوگیری از تردد خودرو‌های سنگین را نداریم، اما شهروندان از طریق تلفن ۱۱۰ موضوع را پیگیری کنند.

نکته دیگری که شهردار منطقه به آن اشاره می‌کند درباره کم‌و‌کیف تردد خودروهاست. او اظهار می‌دارد: مشکل تردد خودرو‌های سنگین فقط محدود به این کوچه نیست. خودرو‌های سنگین باید از طریق کمربندی‌ها تردد کنند و در توقفگاه‌های شهری پارک کنند.
شهردار منطقه‌۷ در مورد سرعت‌گیر و اصلاح هندسی در معبر مذکور نیز می‌گوید: نصب سرعت‌گیر و محدودیت‌های ترافیکی در سطح شهر در قالب کمیسیونی متشکل از شهرداری و پلیس راهور بررسی می‌شود و مناطق شهرداری اجازه احداث و جمع‌آوری سرعت‌گیر را ندارند.

اما ساکنان خیابان ولیعصر‌۲۰ در قالب استشهادیه و از طریق شورای اجتماعی محله، موضوع را به شهرداری منطقه‌۷ اعلام کنند. ما از سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و‌نقل پیگیری می‌کنیم تا اقدامات لازم صورت گیرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->