شهردار مشهد مقدس: ۹ هزار جای‌پارک و ۵۱ مکان اسکان موقت آماده خدمت‌رسانی به زائران دهه پایانی صفر | ما در حوزه قطارشهری، با کمبود واگن مواجه هستیم پروژه اتصال بولوار امام‌خمینی(ره) به بولوار نماز مشهد، فردا (۲۸ مرداد ۱۴۰۴) به بهره‌برداری می‌رسد تسهیل دسترسی زائران و شهروندان به خدمات شهری در مشهد با به‌روزرسانی لایه‌های مکانی نقشه مشهد محدودیت‌های ترافیکی ایام شهادت امام‌رضا(ع) در مشهد از پنجشنبه (۳۰ مرداد ۱۴۰۴) اعمال خواهد شد مشهد؛ اولِ عشق است آخرِ صفر خدمت رسانی رایگان ناوگان اتوبوسرانی مشهد به زائرین پیاده از محورهای ورودی مشهد مقدس دهه آخر صفر نمایش هم‌افزایی ملی در حمل‌ونقل جاده‌ای مشهد و خراسان رضوی در روز شنبه یک شهریور ماه ۱۴۰۴ تعطیل است استقرار تمامی دستگاه‌های اجرایی و خدمت‌رسان در محور‌های مواصلاتی منتهی به حرم در آستانه شهادت امام رضا(ع) | احتمال حضور پزشکیان در مشهد طرح خدمت‌رسانی به زائران پیاده امام‌رضا(ع) ویژه دهه پایانی ماه صفر در مشهد آغاز شد (۲۷ مرداد ۱۴۰۴) + فیلم و عکس هوای کلانشهر مشهد امروز در شرایط «قابل‌قبول» قرار دارد (۲۷ مرداد ۱۴۰۴) وزیر کشور: نگاه به مشهد و به ویژه برنامه‌های دهه آخر ماه صفر، ملی است | بازگشت ۲ میلیون تبعه غیرمجاز به افغانستان تا پایان سال ۱۴۰۴ + فیلم وزیر کشور وارد مشهد شد (۲۷ مرداد ۱۴۰۴) آمادگی مشهد برای اسکان ۸۰۰ هزار زائر حرم امام‌رضا(ع) در هر شب، طی روزهای آخر صفر ۱۴۰۴ استاندار خراسان رضوی: کارگروه احداث شهرک سلامت در مشهد تشکیل می‌شود مجموعه‌های مردمی در تدارک پذیرایی از زائران دهه آخر صفر ۱۴۰۴ در مشهد + فیلم عکس‌هایی از تمرین ارکستر سمفونیک تهران رونمایی از کتاب «در سایه‌سار خورشید» با موضوع فرهنگ میزبانی توسط شهرداری مشهد پیش‌بینی ۲۵۰ دستگاه اتوبوس در مشهد برای تقویت مسیر‌های عبوری و منتهی به حرم مطهر در روز‌های پایانی صفر خراسان رضوی، قطب صنایع دستی کشور؛ ۲۳ هزار هنرمند و ۷۰۰ فروشگاه فعال
سرخط خبرها

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: همراهی مردم با مدیریت شهری مهم ترین رکن توسعه شهری است

  • کد خبر: ۲۵۱۷۲۵
  • ۲۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۹
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: همراهی مردم با مدیریت شهری مهم ترین رکن توسعه شهری است
در ادامه نشست‌های پای حرف مردم، این بار مهدی ناصحی، رئیس شورای اسلامی شهر مشهد، با حضور در مسجد رضوی خیابان شهید نوکاریزی، چند ساعتی پای حرف مردم این محله نشست.

هنگامی که نامی از محلات کم‌برخوردار و نیازمند حمایت مشهد به میان می‌آید، شاید کمی دور از ذهن باشد که اسم محله‌ای در منطقه نسبتا برخوردار ۹ شهرداری مشهد هم آورده شود؛ اما در حاشیه بولوار پیروزی محلاتی هستند که با وجود برخورداری از کیفیت مطلوب خدمات شهری، مشکلات ریز و درشتی دارند و حل آنها به حمایت و توجه مدیران شهری نیازمند است و جنس مطالبات مردم در این محلات از روشنایی معابر و آسفالت خیابان‌ها به گره‌گشایی از مشکلات ریشه‌دار حقوقی و رسیدگی به گرفتاری‌های حوزه تملک اراضی تغییر پیدا کرده است.

در ادامه نشست‌های پای حرف مردم، این بار مهدی ناصحی، رئیس شورای اسلامی شهر مشهد، با حضور در مسجد رضوی خیابان شهید نوکاریزی، چند ساعتی پای حرف مردم این محله نشست تا آنها بی‌واسطه مشکلات و دغدغه‌هایشان را با رئیس شورای ششم درمیان بگذارند.

خیابان شهید نوکاریزی شاید در ظاهر به روکش آسفالت و بهسازی معابر و... احتیاج نداشته باشد و با فاصله نزدیک به خطوط متنوع اتوبوس و حتی ایستگاه پایانی خط ۲ قطارشهری دسترسی مطلوبی به حمل‌ونقل عمومی دارد، اما محدودیت در تراکم‌های ساختمانی، چالش‌های طرح تفصیلی منطقه و خانه‌های قدیمی در این محله، مشکلات حقوقی گسترده‌ای را برای اهالی ایجاد کرده است. حالا همین موارد باعث شده است تا در بسیاری از کوچه‌های این محله خبری از استاندارد‌های ایمنی نباشد و حتی خودرو‌های امدادی امکان تردد در برخی از کوچه‌ها و معابر را نداشته باشند.

مدیریت شهری، پایبند به قانون

مهدی ناصحی، رئیس شورای اسلامی شهر، در پاسخ به مطالبات اهالی خیابان شهید نوکاریزی با تأکید بر اینکه مدیریت شهری در بحث تراکم‌های ساختمانی پایبند قانون است، تصریح کرد: مسئله طرح‌های تفصیلی موضوعی است که به صورت مستقیم با درآمد‌های پایدار شهرداری گره خورده و شهرداری مشهد با اجرای قانون سامان‌دهی فروش تراکم‌ها، با کاهش شدید و چشمگیر درآمد روبه‌رو شده است. 

در این شرایط، اگرچه هزینه‌های نگهداری از شهر به شکل سرسام‌آوری افزایش پیدا کرده است، اما مدیریت شهری خود را مکلف می‌داند که قانونمند عمل کند. این یک واقعیت است که در سه سال گذشته به موازات تأمین اعتبارات از راه‌های اصولی، نه تنها زیرساخت‌های شهر مورد صیانت و ترمیم مستمر قرار گرفته، بلکه خادمان مردم مشهد از پیمودن مسیر توسعه نیز عدول نکرده‌اند.

تصفیه پساب، راه‌حل بحران آب

ناصحی با اشاره به مطالبه برخی از مردم این محله درباره سرانه فضای سبز و موضوع بوستان‌ها توضیح داد: در سال‌های گذشته ما تغییرات آب‌وهوایی و تنش‌های دمایی بی‌سابقه‌ای را تجربه کرده‌ایم و از منفی ۲۰ درجه تا بالای ۴۰ درجه، دمای هوا در مشهد تغییرات داشته است. ضمن اینکه مسئله بحران همیشگی آب هم بر چالش‌های ما افزوده است، ولی با این تفاصیل، مدیریت شهری نه تنها فضای سبز بوستان‌ها را به شکل فنی و اصولی حفظ کرده، بلکه به موازات اصلاح الگوی کشت پوشش‌های گیاهی، صد‌ها هکتار بوستان جدید و تجهیزشده نیز در مشهد ایجاد کرده است. 

وی ادامه داد: ما در مشهد بیش از ۶‌هزارو ۹۰۰ مترمربع فضای سبز داریم که نیاز سالانه آنها برای آبیاری ۲۶ میلیون مترمکعب آب است؛ راهبرد اساسی مدیریت شهری در دوره ششم، استفاده از منابع غیرکیفی برای آبیاری درختان و فضای‌سبز بوده است تا با بهره‌گیری از پساب و منابع تصفیه شده، نیاز شهر تأمین شود. اکنون فقط ۵.۳ میلیون مترمکعب معادل با ۲۳ درصد از نیاز آبی شهر از منابع تصفیه‌شده و پساب‌ها تأمین می‌شود، درحالی‌که طبق هدف‌گذاری مقرر شده است که در بازه زمانی چهارسال، این میزان به ۶۴ درصد برسد.

مدیریت شهری در مسیر توسعه به شرق

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در بخش دیگری از صحبت‌هایش به مسئله توسعه مشهد به سمت شرق اشاره کرد و در این باره بیان کرد: چشم‌انداز توسعه در دوره ششم مدیریت شهری از ابتدا این بوده است که بارگاه منور امام رضا (ع) در کانون شهر مشهد قرار بگیرد و پیشرفت نامتوازن شهرسازی در جهت غرب، با راهبرد توسعه به سمت شرق جبران شود. 

امروز حرم مطهر رضوی که نگین شهر مشهد و نقطه کانونی آن است، در شرایطی قرار گرفته که فاصله شرقی‌ترین نقطه شهر تا آن کمتر از ۵ کیلومتر و فاصله غربی‌ترین نقطه شهر با آن بیش از ۲۰ کیلومتر است. شهر باید به صورت متوازن توسعه پیدا کند و به همین دلیل هم مدیریت شهری در دوره ششم از ابتدا تلاش داشته است تا با ایجاد زیرساخت‌هایی همچون بوستان ۷۳ هکتاری در مناطق شرقی، مقدمات ارائه خدمت در این محدوده را فراهم کند.

اداره شهر پر هزینه است

ناصحی با بیان اینکه مردم باید آگاه باشند که اداره شهر یک امر بسیار پرهزینه است، ادامه داد: مردم برای رسیدگی به مطالبات خودشان باید با خادمان خود در شهرداری همیاری داشته باشند. اکنون ارائه خدمت در خطوط ۱ و ۲ قطار شهری به صورت مستمر و مطلوب در جریان است و به موازات آن، شهرداری پروژه احداث خط سوم را به پیشرفت ۹۶ درصدی رسانده است.

با این حال، برای تکمیل همین مقدار اندک باقی‌مانده به بیش از ۳ هزارمیلیاردتومان اعتبار نیاز داریم. امروزه هر کیلومتر قطار شهری از آغاز عملیات احداث تا راه‌اندازی واگن‌ها بیش از ۳ هزارمیلیاردتومان اعتبار نیاز دارد و اینجاست که می‌گوییم همدلی و همراهی مردم با خادمانشان مهم‌ترین رکن توسعه شهری است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->