افزایش ۴۰ درصدی صادرات به افغانستان در ۲ ماه نخست سال ۱۴۰۳ طرح «از مزرعه تا سفره» با هدف تامین کالا‌های پر مصرف مردم در مشهد اجرا می‌شود قیمت موبایل یک روز پیش از انتخابات به چقدر رسید؟ (۱۴ تیر ۱۴۰۳) طلا و سکه در مشهد چند؟ (۱۴ تیر ۱۴۰۳) قیمت امروز طلا، سکه، دلار، ارز دیجیتال (۱۴ تیر ۱۴۰۳) | دلار در کانال ۶۰ هزار تومان یک روز قبل از انتخابات برخورد با مشاوران املاک قانون‌گریز در مشهد (۱۴ تیر ۱۴۰۳) قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۱۴ تیر ۱۴۰۳) | تویوتا لوین ۳.۳ میلیارد تومان تعیین سقف اجاره‌بهای مسکن به کمک مستأجران آمد قیمت امروز خودرو‌های ایرانی (۱۴ تیر ۱۴۰۳) طلای جهانی خیز برداشت (۱۴ تیر ۱۴۰۳) سقف اجاره بها در مشهد؛ ۲۵ درصد | میزان افزایش قانونی اجاره بها در مشهد معادل ۷۰ درصد تورم خرداد خراسان رضوی است گزارشی از نمایشگاه تخصصی معدن و زمین شناسی در مشهد ایران خودرو تعدادی از خودرو‌های خود را به روش مزایده به فروش می‌رساند + جزئیات متوسط قیمت مسکن در تهران اعلام شد میوه را امروز گرانتر از این قیمت‌ها نخرید (۱۴ تیر ۱۴۰۳) ماجرای حذف متقاضیان مسکن ملی چه بود؟ هفته آینده، آخرین مهلت انتخاب خودرو‌های وارداتی (۱۴ تیر ۱۴۰۳) جریمه شرکت مشهدی به‌علت اجرا‌نکردن تعهدات ارزی اظهارنظر‌های بورسی جلیلی و پزشکیان در آخرین مناظره چه بود؟ دولت سیزدهم ساخت بیش‌از ۱۸۰ هزار واحد مسکونی در خراسان‌رضوی را عملیاتی کرد قیمت گوشت مرغ در بازار مشهد کاهشی است (۱۳ تیر ۱۴۰۳) بورس، سبزپوش به استقبال انتخابات رفت | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۳ تیر ۱۴۰۳) طلا و سکه در مشهد ارزان شد (۱۳ تیر ۱۴۰۳) | کاهش ۷۰۰ هزار تومانی سکه امامی با مبلغ ۷ تا ۱۰ میلیون تومان، از کدام موبایل‌ها می‌توان خرید؟ (۱۳ تیر ۱۴۰۳) وام ۸۰۰ میلیون تومانی مسکن ابلاغ شد (۱۳ تیر ۱۴۰۳) | اقساط وام جدید ۸۰۰ میلیونی مسکن چقدر است؟ آیین‌نامه جدید آرامستان‌های کشور ابلاغ شد | تغییر در نحوه حمل متوفی و صدور گواهی فوت
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

صادارت سیمان به قزاقستان ممنوع شد/ کارخانجات سیمان در ایران با مشکلات زیادی روبه‌رو می‌شوند

  • کد خبر: ۲۵۶۱۱
  • ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۷
صادارت سیمان به قزاقستان ممنوع شد/ کارخانجات سیمان در ایران با مشکلات زیادی روبه‌رو می‌شوند
مدیرکل دفتر اروپا و آمریکایی سازمان توسعه تجارت ایران گفت: واردات سیمان به قزاقستان ممنوع شده و این موضوع از طریق نمایندگی کشورمان در قزاقستان و همچنین سفارت این کشور در تهران در دست پیگیری است.

به گزارش شهرآرانیوز، به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، بهروز حُسن الفت با اشاره به ممنوعیت واردات سیمان به قزاقستان گفت:به نظر می‌رسد دلیل اصلی اتخاذ این تصمیم، افزایش تولید داخلی سیمان در این کشور هم‌زمان با کاهش ساخت‌وساز‌ها و کاهش صادرات این کشور است.

 

مدیرکل دفتر اروپا و آمریکایی سازمان توسعه تجارت ایران افزود: براساس توضیحات سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در آکتائو، وزارت صنعت و توسعه زیرساخت‌های قزاقستان طی تنظیم مقررات جدید مورخ ۹ آوریل ۲۰۲۰، واردات انواع خاصی از سیمان را از کشور‌های ثالث به مدت ۶ ماه ممنوع اعلام کرد و مقرر شده این قانون به مدت ۱۰ روز پس از انتشار رسمی آن یعنی از ۲۷ آوریل مصادف با ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ اجرایی شود. به طور خاص این ممنوعیت مربوط به سیمان کلینکر، سیمان پرتلند، سیمان آلومینا و سایر سیمان‌های هیدرولیکی است.

 

دراین‌باره، حبیب‌الله ملکوتی‌فر، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در آکتائو، گفت: با توجه به صادرات عمده سیمان از کشورمان به جمهوری قزاقستان، فعالیت بخش درخورتوجهی از فعالان اقتصادی و کارخانجات سیمان در ایران با مشکلاتی رو‌به‌رو خواهد شد. این نمایندگی از هفته گذشته درگیر این موضوع بوده و با جهات مختلف در استانداری و گمرکات تماس داشته است.

 

وی ادامه داد: باتوجه به اهمیت موضوع و راهبردی بودن موضوع صادرات سیمان از طریق بندر آکتائو به عنوان یکی از کالا‌های اصلی صادراتی کشور از این طریق، انتظار می‌رود تمام تلاش‌ها در سطوح مختلف برای چاره‌اندیشی در خصوص واردات سیمان ایران و رفع هرگونه محدودیت دراین‌باره اعمال شود.

 

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در آکتائو بیان کرد: این موضوع جدی است و طرف قزاقی برای فهماندن جدیت موضوع، هم اکنون سخت‌گیری زیادی را برای تخلیه بار یکی از کشتی‌های ایرانی که حامل محموله سیمان است روا داشته و تذکراتی را برای محموله بعدی داده است.

 

وی گفت: مقامات بندری آکتائو اظهار می‌کنند این تصمیمی نیست که آن‌ها بتوانند در آن تغییری ایجاد کنند یا تأثیرگذار باشند؛ موضوع کشوری است.

 

گفتنی است، برای بررسی و پیگیری این موضوع در بندر آکتائو رایزنی‌هایی از سوی نمایندگی ایران با سفیر در نورسلطان صورت گرفته و خواستار پیگیری در سطح ملی و از طریق گفت‌وگو با مقامات وزارت امور خارجه و وزارت صنایع و توسعه زیرساخت کشور میزبان شده است که این مهم در نورسلطان و از طریق سفیر در حال انجام است.
منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->