مدیریت شهری مشهد پای کار برگزاری انتخابات اکران‌های شهری با محوریت مشارکت در انتخابات در مشهد اجرای طرح مهرورزی با محوریت پیشگیری از اعتیاد در مساجد مشهد پرداخت مطالبات پیمانکاران شهرداری مشهد با همکاری بانک شهر | ۵۹ دستگاه اتوبوس وارد چرخه خدمات‌رسانی می‌شود دعوت شهردار مشهد مقدس از مردم برای حضور باشکوه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ روایتی گرم از کوره‌های قدیمی آجرپزی مشهد که این شهر را ساختند دعوت شورای اسلامی شهر مشهد مقدس برای حضور پرشور در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری اعمال‌قانون ۲۳۰۷ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۵۲ نفر در تصادفات مصدوم شدند (۱۴ تیر ۱۴۰۳) گلایه ساکنان محله پنجتن مشهد از جولان موتورسیکلت‌ها در بوستان‌ها پنجمین جشنواره قلم در مشهد برگزار می‌شود مشهد شهر پیشگام در انتشار اوراق مشارکت ترافیک سنگین در کوثر، خیام و پیرامون حرم امام‌رضا(ع) (۱۴ تیر ۱۴۰۳) اعزام بیش از ۳۳ هزار نیروی کارگری در مشهد به پروژه‌های شخصی توسط ایست‌کار‌ها هوای کلانشهر مشهد امروز آلوده است (۱۴ تیر ۱۴۰۳) راه اندازی ایستگاه ویژه غواصی و کار در اتفاع آتش نشانی مشهد آغاز کار ستاد دهه آخر صفر شهرداری مشهد با محوریت خدمت رسانی به زائران قرائت میثاق‌نامه خدمت ۱۷۰۰ دانش‌آموخته علوم پزشکی در حرم امام‌رضا(ع) بایدو فرصتی که زائران از آن سهمی ندارند شهردار مشهد خبر داد: اجرای عملیات تراش و روکش آسفالت بولوارهای نامجو و ارشاد
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

معاون برنامه‌ریزی شهرداری خبر داد:

برآورد کسری بودجه شهرداری ناشی از کرونا زیر ۵۰ درصد است

  • کد خبر: ۲۵۸۶۹
  • ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۷
برآورد کسری بودجه شهرداری ناشی از کرونا زیر ۵۰ درصد است
معاون برنامه‌ریزی شهرداری مشهد گفت: برآورد می‌کنیم به دلیل شیوع کرونا بودجه شهرداری با کسری ۵۰ درصدی مواجه شود.

لاله کوثری/شهرآرانیوز- شهریار آل‌شیخ در نشستی ویدئوکنفرانسی با اعلام این خبر افزود: رسیدن به کسری بودجه ۵۰ درصدی در بدترین حالت ممکن پیش‌بینی‌های ماست.


وی افزود: کرونا اثرات مخرب زیادی بر اقتصاد شهرها داشته است، این ویروس در مشهد نیز هزینه‌های زیادی برای مدیریت شهری در پی داشته است. از سوی دیگر به شهرداری مشهد هزینه زیادی بابت ضدعفونی معابر و ناوگان حمل و نقل عمومی، کمک به دستگاه‌های مرتبط مانند دانشگاه علوم پزشکی و... خرج کرده است.


وی ادامه داد: در اقتصاد شهری هزینه‌های زیادی به مدیریت شهری شهرها وارد شده است و ما غیر از کمک به تجهیز اقامتگاه‌ها برای بستری بیماران کرونایی، بخش‌هایی را برای اقامت و نگهداشت معتادان متجاهر اختصاص دادیم.


معاون برنامه‌ریزی شهرداری مشهد افزود: علاوه براین موضوعات ما دو بسته حمایتی در سطح کلان برای توزیع در میان نیازمندان در نظر گرفتیم که بسته اول در شب سال نو و بسته دوم با همکاری دیگر ارگان‌ها در حال توزیع است.


آل‌شیخ ادامه داد: کرونا در کنار همه تهدیدها فرصت‌هایی را نیز به همراه داشت که مهم‌ترین آن افزایش بهره‌وری کارکنان ما در دوره دورکاری و تبیین سوپرآپ شهری است. 
وی گفت: قطعا خیلی از درآمدهای شهرداری‌ها با بروز این بحران آسیب دید و از جمله آن موضوع سهم شهرداری از مالیات بر ارزش افزوده است که عملا دیگر محقق نمی‌‌شود. 

تأثیر کرونا بر نظام مالی شهرداری‌ها

عضو مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهرداری تهران نیز در ادامه با بیان اینکه تأثیر کرونا بر نظام مالی شهرداری‌ها اجتناب‌ناپذیر است افزود: این دوران یخ‌زدگی اقتصادی تعبیر می‌شود.


ابراهیم جمشیدزاده افزود: ۶۱ درصد کدهای درآمدی شهرداری تهران با بروز کرونا تحت تأثیر قرار خواهد گرفت، با این تعبیر ۵۰ درصد درآمد شهرداری تهران در سال ۹۹ با چالش مواجه است.


وی با بیان اینکه ۶۰ درصد از درآمد شهرداری تهران حاصل از ساخت و ساز است افزود: ۱۹ درصد درآمد شهرداری تهران به واسطه بخشودگی‌های احتمالی قطعا تحت تأثیر خواهد گرفت.


وی گفت: شهرداری تهران بسیاری از درآمدهایی را که می‌توانست تا آخر سال ۹۸ وصول کند، آگاهانه به خرداد ۹۹ موکول کرد.

 

ادامه دارد... 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->