ساعت بازگشایی مقاطع مختلف مدارس مشهد اعلام شد (۱ مهر ۱۴۰۳) تحویل پیکر ۲۸ جانباخته معدن طبس به خانواده‌های آنها(۱ مهر ۱۴۰۳) صدور حکم بی‌سابقه ۳۱ سال حبس برای مدیرعامل سابق گاز کهگیلویه و بویراحمد واژگونی نیسان حمل گوشت در تپه سلام مشهد (۱ مهر ۱۴۰۳) ظفرقندی: تغذیه ناسالم عامل سکته قلبی جوانان است مدارس بجنورد فردا دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳ تعطیل شد چهار فوتی و مصدوم حادثه معدن طبس اهل کلات هستند کشف ۲۰۰ کیلوگرم ماده مخدر شیشه در مرز‌های جنوب شرق (یکشنبه ۱ مهر ۱۴۰۳) آیا می‌دانید شیفت کاری سلامت کارکنان را مختل می‌کند؟ حادثه واژگونی خودرو در گناباد یک فوتی برجای گذاشت (یکشنبه ۱ مهر ۱۴۰۳) تیم‌های ارزیاب به روستا‌های زلزله زده بجنورد اعزام شدند (یکم مهر ۱۴۰۳) زلزله نسبتا شدیدِ بجنورد در مشهد احساس شد (۱ مهر ۱۴۰۳) دستگیری ۳۷۵ متهم به سرقت و خرده فروش موادافیونی در مشهد وزیر آموزش و پرورش: ثبت نام دانش آموزان همچنان ادامه خواهد یافت توصیه‌های پلیس به والدین دانش آموزان در آغاز سال تحصیلی جدید علت انفجار معدن طبس از زبان وزیر کشور + فیلم لزوم مطالعه قانون اساسی توسط دانش آموزان چگونه خواب فرزندان دانش‌آموز خود را تنظیم کنیم؟ دستور وزیر بهداشت به رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی بجنورد و مشهد در پی زلزله امروز بجنورد (یکم مهر ۱۴۰۳) سید حسن خمینی: دولت حامی خانواده‌های جانباختگان معدن طبس باشد شنیدن صدای بلند برای مدت طولانی می‌تواند خطر کم‌شنوایی را افزایش دهد  آموزش و پرورش در جهان کنونی در مورد ژل رویال چه می‌دانید؟
سرخط خبرها

ظفرقندی: تغذیه ناسالم عامل سکته قلبی جوانان است

  • کد خبر: ۲۶۰۱۴۸
  • ۰۱ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۱
ظفرقندی: تغذیه ناسالم عامل سکته قلبی جوانان است
وزیر بهداشت گفت: آموزش پیشگیری از اتفاقاتی مانند سکته‌های مغزی و قلبی بر عهده آموزش و پرورش است، چرا که در حال حاضر جوانان به دلیل تغذیه ناسالم، دچار سکته قلبی می‌شوند.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدرضا ظفرقندی در آیین زنگ مهر و ایثار به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید که صبح امروز یکشنبه یکم مهرماه در دبیرستان دخترانه حسنیه منطقه ۲ آموزش پرورش تهران در منطقه طرشت برگزار شد، اظهار کرد: توسعه و پیشرفت هر کشور با افراد سالم میسر می‌شود و سلامت جزئی از زندگی است که باید از کودکی و دانش‌آموزی به آن توجه کنیم.

وزیر بهداشت با اشاره تاثیر تغذیه ناسالم بر سلامت افراد افزود: آموزش پیشگیری از اتفاقاتی مانند سکته‌های مغزی و قلبی و نیز پیشگیری از تروما بر عهده آموزش و پرورش است چرا که در حال حاضر جوانان به دلیل تغذیه ناسالم، دچار سکته قلبی می‌شوند.

ظفرقندی بر اجرایی کردن آموزش همگانی سلامت با همکاری و مشارکت وزارت آموزش و پرورش تاکید و بیان کرد: در این خصوص با وزیر آموزش و پرورش نیز جلسه‌ای خواهم داشت تا بتوانیم آموزش همگانی سلامت را اجرایی و در دستور کار قرار دهیم و در حوادث مختلف به درستی عمل کنیم.

به گفته وزیر بهداشت، قسمت عمده‌ای از تروما‌ها و مرگ‌های مغزی مربوط به موتورسوارانی است که از کلاه ایمنی استفاده نمی‌کنند و باید در این زمینه پیشگیری‌های لازم صورت گیرد.

ظفرقندی در ادامه سخنان خود با بیان این که دانش آموزان از مدرسه، اخلاق خوب، مهربانی، کمک به دیگران و دستگیری از هم‌نوع خود را یاد می‌گیرند، گفت: اولین معلم انسان خداوند متعال است. برتری به سمت و ثروت نیست؛ بلکه به علم و تقوا است.

وزیر بهداشت سابقه ۳۵ سال تدریس در مدرسه و دانشگاه را باعث افتخار خود عنوان و تصریح کرد: در دوران جنگ، دشمن بعثی به ایران حمله کرد و بسیاری از افراد را به شهادت رساند. در مدرسه‌ای که من معلم بودم ۷۵ دانش‌آموز در جبهه‌های حق علیه باطل شرکت کرده و به شهادت رسیدند؛ بنابراین هزینه‌های بسیاری شده است و امروز شما دانش آموزان می‌توانید و باید باعث افتخار کشور و خانواده باشید و به قله‌های رفیع و پرافتخار علم، دانش و خدمت به مردم دست پیدا کنید.

وی به کمبود پزشک در دوران قبل از انقلاب و طبابت پزشکان هندی و بنگلادشی در کشور که زبان بیماران را نیز متوجه نمی‌شدند اشاره و عنوان کرد: این درحالی است که امروزه افرادی مثل شما دانش آموزان تصمیم گرفتند و تلاش کردند بزرگ‌ترین اقدامات و فعالیت‌های پزشکی را در کشور رقم زدند و افتخار آفرینی کردند به نحوی که در سال‌های اخیر و تنها در بیمارستان امام خمینی (ره) یک هزار و ۸۰۰ پیوند کبد انجام شده است.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->