شروع پرداخت اقساط تسهیلات نهضت ملی مسکن بعد از اتمام پروژه‌هاست نماینده مردم مشهد در مجلس: مزد کارگران حداقل ۲۸ درصد عقب است | افزایش حقوق‌ها به میزان تورم به مفهوم تثبیت قدرت حقوق کارگر است راه تشخیص زعفران تقلبی در بازار چیست؟ شیر پاکتی هم دُم درآورده! ویدئو | جزئیات جدید از کاهش سقف سوخت‌گیری در هر شبانه‌روز (۱۵ مهر ۱۴۰۳) دلار وارد کانال ۶۳ هزار تومان شد | سکه یک قدم تا ۵۰ میلیونی شدن تولید گوشت مرغ در خراسان رضوی ۳۳ درصد افزایش یافت تماس تلفنی تبلیغاتی ممنوع شد چند درصد از خانوار‌های هر استان یارانه‌بگیر هستند؟ متقاضیان خرید سکه مرکز مبادله تا کی برای واریز وجه فرصت دارند؟ وام مسکن ۱۵۰ میلیون تومانی به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟ آموزش خرید سکه طلا از مرکز مبادله ایران + جدول زمان بندی تحویل سکه قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۵ مهر ۱۴۰۳) | طلا در مسیر پلکانی افزایش قیمت حرکت معکوس بورس در بین بازار‌های مالی | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۵ مهر ۱۴۰۳) قطار‌های پنج‌ستاره به چرخه حمل‌ونقل ریلی کشور بازمی‌گردند شرایط جدید فروش طلا اعلام شد | از احراز هویت مشتری تا لزوم صدور فاکتور رسمی بالاخره زمان واریز مرحله سوم سود سهام عدالت مشخص شد؟ نادیده گرفتن سنوات ارفاقی برای بازماندگان کارگران مشاغل سخت و زیان‌آور وضعیت بازار ارز | نوسانات نرخ دلار با وجود التهابات اخیر پایدار نخواهد بود (۱۵ مهر ۱۴۰۳) نظرات جالب یک کارشناس درباره ساخت مسکن و خانه‌دارشدن بررسی قیمت خودرو‌های خارجی (۱۵ مهر ۱۴۰۳) | ریزش ۷۰ میلیون تومانی قیمت هونگچی قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۱۵ مهر ۱۴۰۳) | شاهین ۷۲۹ میلیون تومان دعوت سهام‌داران به صف‌های فروش | نظر کارشناسان درباره وضعیت این روز‌های بازار بورس (۱۵ مهر ۱۴۰۳) رتبه دوم خراسان‌رضوی در  کمترین نرخ بیکاری سهمیه بنزین ماهانه تغییر نکرده است | سقف سوخت‌گیری روزانه ۱۰۰ لیتر است
سرخط خبرها

دامداران خراسان رضوی از واکسن تب مالت استقبال نمی‌کنند

  • کد خبر: ۲۶۰۹۱
  • ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰
دامداران خراسان رضوی از واکسن تب مالت استقبال نمی‌کنند
مدیرکل دام‌پزشکی خراسان رضوی گفت: با وجود اینکه واکسن تب مالت چندان مورد استقبال دامداران قرار نگرفته است، تاکنون توانسته‌ایم با امکاناتی که داریم به خوبی عمل کنیم.
به گزارش شهرآرانیوز، در نخستین همایش بیماری‌های مشترک انسان و دام با موضوع تب مالت در شهرستان فیروزه افزود: باید این فرهنگ در بین دامداران گسترش یابد که واکسن به‌تنهایی کافی نیست و همراه آن باید دام‌های آلوده شناسایی و معدوم شوند.

وی ادامه داد: برای ریشه‌کنی تب مالت دولت باید اعتبارات لازم را اختصاص دهد تا با خرید دام‌های بیمار و ناقل بتوانیم از انتقال و شیوع این بیماری جلوگیری کنیم.

مدیرکل دام‌پزشکی خراسان رضوی گفت: برای فرهنگ‌سازی واکسیناسیون و اطلاع‌رسانی به دامداران نیازمند هماهنگی بین بخشی و کلی هستیم و شناسایی حلقه‌های مفقوده در مدیریت بیماری تب مالت در ارتباطی هماهنگ ممکن می‌شود.
شریعتی افزود: با کنترل بروسلوز و جلوگیری از تلف‌شدن حتی یک دام، اقتصاد روستائیان و دامداران تقویت می‌شود و برای جوامع هدف این بیماری شامل دامداران و روستاییان، شهرنشینان و دام‌پزشکان باید پروتکل‌های بهداشتی ویژه طراحی و در نظر گرفته شود.

وی اضافه کرد: حدود ۱۵۰ سال از اولین گزارش تب مالت می‌گذرد و طی این مدت مشخص شده که این بیماری می‌تواند اثرات مخربی در حوزه بهداشت و اقتصاد داشته باشد و سالیانه حدود ۵۰۰ هزار تا یک میلیون به جمعیت دام‌های مبتلا به این بیماری اضافه می‌شود و یکی از جامعه‌های هدف بیماری بروسلوز که به بیماری هزارچهره معروف است، کارمندان دام‌پزشکی هستند.

مدیرکل دام‌پزشکی خراسان رضوی با تأکید بر اطلاع‌رسانی شفاف گفت: دام‌پزشکی یک سازمان اقتصادی‌پزشکی است و در انعکاس اخبار، به مسائل اقتصادی باید توجه شود تا صنعت دام‌پروری آسیب نبیند.

شریعتی افزود: در سال ۹۷ دو کانون آنفلوانزا در استان خراسان رضوی شناسایی و موجب ایجاد مشکل در صادرات شد و حدود سه ماه قبل کشور‌های منطقه اوراسیا حجم درخور توجهی از واردات خود را از خراسان رضوی و اصفهان به علت یک مشکل جزئی لغو کردند که این امر باید  در انعکاس اخبار این حوزه مورد توجه خبرنگاران قرار گیرد.
 
منبع: ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->