درگیری دو مربی بدنسازی به جنایت انجامید| قاتل بخشیده شد! آیا ادارات اراک و استان مرکزی فردا دوشنبه (۱۸ تیر ۱۴۰۳) تعطیل است؟ تهیه بسته‌های آموزشی وزارت بهداشت برای پیاده‌روی اربعین امکان تغییر گروه آزمایشی و حوزه امتحانی در کنکور ۱۴۰۳ وجود دارد؟ تصادف دو دستگاه خودرو پراید، سه مصدوم برجای گذاشت دستگیری عاملان قتل جوان شرور پس از سه هفته آیا ادارات استان قم فردا دوشنبه (۱۸ تیر ۱۴۰۳) تعطیل است؟ آیا قاتلان استخدام شده، ‌قاتلان سریالی هستند؟ حکم قصاص برای مامور پلیس صادر شد | شلیک مرگبار به متهم فراری نمک دریا دارای ناخالصی‌های سرطان‌زاست| آلودگی نمک‌های رنگی و سنتی به فلزات سنگین جنایت تکان‌دهنده با رویای مهاجرت از کشور ربودن زن جوان به بهانه ازدواج در تهران پلمب دو سالن زیبایی بدلیل تداخل پزشکی در مشهد(۱۷تیر ۱۴۰۳) مجازات حبس برای قاچاقچیان عروس دشت‌های ایران آیا ادارات استان یزد پنجشنبه‌ها تعطیل است؟ ۸۳ فقره سرقت از مجتمع‌های مسکونی در غرب مشهد رمزگشایی شد (۱۷ تیر ۱۴۰۳) کشف ۳۵۰۰ عدد قرص غیرمجاز از یک واحد صنفی متخلف در مشهد نتایج نهایی کنکور ۱۴۰۳ چه زمانی اعلام می‌شود؟ اسامی پذیرفته‌شدگان آزمون آموزگار ابتدایی و استثنایی ۱۴۰۳ اعلام شد + جزئیات دستگیری اعضای باند لیلا در لانه سیاه توسط پلیس مشهد + عکس
سرخط خبرها

۱۰ درصد جمعیت خراسان رضوی هیچ اقدامی برای کارت ملی نکرده‌اند

  • کد خبر: ۲۶۷۰۸
  • ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۹
  • ۱
۱۰ درصد جمعیت خراسان رضوی هیچ اقدامی برای کارت ملی نکرده‌اند
۱۰ درصد جمعیت واجد شرایط استان، چیزی حدود ۴۸۵ هزار نفر هنوز اقدامی برای درخواست کارت هوشمند ملی نکرده‌اند.
طنین همتی/شهرآرانیوز؛ محمدرضا محسنی، معاون فناوری و برنامه‌ریزی وآمار‌های جمعیتی ثبت احوال خراسان رضوی گفت: ثبت احوال درخواست‌های ۹۰ درصد واجدان شرایط را ثبت کرده است.

وی ادامه داد: کل جمعیت واجد شرایط استان (۱۵ سال به بالا) برای اخذ کارت هوشمند ملی ۴ میلیون ۷۷۱ هزار و ۸۰۰ نفر است. از این تعداد از ابتدای طرح کارت هوشمند ملی که از سال ۹۴ شروع شده است تا امروز ۴ میلیون و ۲۸۸ هزار نفر درخواست از مردم گرفته‌ایم.

وی گفت: از مجموع کل درخواست‌هایی که تا به این لحظه در استان داشتیم، ۳ میلیون و ۲۰۸ هزار کارت را صادر کردیم و تحویل دادیم. از مجموع کارت‌هایی که آماده تحویل هستند، ۲۸ هزار کارت صادر شده آماده تحویل در دفاتر پست و پیشخوان وجود دارد که صاحبان آن هنوز مراجعه نکرده‌اند.

محسنی تصریح کرد: کارت هوشمند ملی به دلیل ویژگی‌های خاصی که در بحث صدور و تجهیزاتی که نیاز دارد، از ابتدا به صورت متمرکز صادر شده است. در سال‌های ابتدایی شروع طرح، پروسه صدور و دریافت کارت هوشمند ملی یک هفته زمان می‌برد، اما به دلیل شرایط تحریم‌ها باتوجه‌به اینکه بدنه خام کارت وارداتی بود، برای ورود کارت‌ها مشکل ایجاد شد.

وی یادآورشد: باتوجه‌به ادامه‌دار شدن شرایط تحریم، سازمان ثبت احوال به بومی‌سازی کارت هوشمند تصمیم گرفت. این تغییر رویکرد به ساخت بدنه کارت به صورت داخلی، مشکلاتی برای تأمین مواد اولیه به همراه داشت که نتیجه آن وقفه یک‌ساله در فرستادن کارت هوشمند بود.

محسنی افزود: در استان ما حدود یک میلیون کارت در صف صدور باقی مانده و این قول داده شده است که این مشکل در ۶ ماه اول سال حل شود و تا پایان سال تمام کارت‌ها صادر و فرستاده شود.

وی در ادامه تصریح کرد: در خردادماه سال گذشته با پایان اعتبار کارت‌های ملی قبلی، برای جلوگیری از صف‌های طولانی برای آن یک میلیون نفری که امکان دریافت کارت را نداشتند، به رسید‌های دریافت کارت هوشمند اعتبار داده شد و کد رهگیری در فرم درخواست در سامانه‌های ثبت احوال جایگزین شماره سریال کارت هوشمند ملی شد.

وی افزود: فقط افرادی که برای دریافت کارت هوشمند هیچ اقدامی نکرده‌اند، شماره رسید و کد رهیگیری‌شان مورد قبول سازمان‌ها و ارگان‌ها نیست.

معاون فناوری و برنامه‌ریزی و آمار‌های جمعیتی ثبت احوال خراسان رضوی تأکید کرد: اگر کارت خام ثبت احوال تأمین شود، دستگاه‌های صدور کارت هوشمند توان صدور ۲/۵ میلیون کارت در ماه را دارند. یعنی اگر این شرایط فراهم شود، در ۲ ماه تمام کارت‌های در صف صدور آماده می‌شوند.

محسنی یادآور شد: همه کسانی که در خواست کارت هوشمند داده‌اند، با مراجعه به پرتال ثبت احول در قسمت پیگیری کارت هوشمند با وارد کردن کد رهگیری از وضعیت کارت خود مطلع شوند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مصطفی
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
0
0
ما که سه ساله اقدام کردیم هنوز تولید نشده
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->